
IN THE SUPREME COURT OF THE STATE OF DELAWARE

STEPHEN G. PERLMAN,
REARDEN LLC, and ARTEMIS
NETWORKS, LLC,

Appellants,

v.

VOX MEDIA, INC., a Delaware 
corporation,

Appellee.

)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)

C.A. No. 305, 2020

Courts Below: 

Superior Court of the State of 
Delaware, New Castle County, C.A. 
No. N19C-07-235 PRW-CCLD

Court of Chancery of the State of 
Delaware, C.A. No. 10046-VCS

APPELLANTS’ CORRECTED OPENING BRIEF

Dated: November 4, 2020
6884073

POTTER ANDERSON & CORROON LLP
Matthew E. Fischer (No. 3092)
Jonathan A. Choa (No. 5319)
Jacqueline A. Rogers (No. 5793)
1313 North Market Street
P.O. Box 951
Wilmington, DE  19899
(302) 984-6000

Attorneys for Appellants Stephen G. 
Perlman, Rearden LLC, and Artemis 
Networks LLC

EFiled:  Nov 04 2020 01:02PM EST 
Filing ID 66079314
Case Number 305,2020



i

TABLE OF CONTENTS

Page

NATURE OF PROCEEDINGS.................................................................................1

SUMMARY OF ARGUMENT .................................................................................5

STATEMENT OF FACTS ........................................................................................7

A. Plaintiffs. ...............................................................................................7

B. OnLive, Inc............................................................................................7

C. Vox’s August 19, 2012 Article Defames Perlman And His 
Companies With False Tales Of Criminal Misconduct And 
Corporate Mismanagement. ..................................................................9

D. Less Than Two Weeks Later, Vox Publishes A Second Defamatory 
Article That It Deliberately Refuses To Fact Check...........................12

E. The Fallout From The August 28 Article............................................14

F. Eighteen Months Later, Vox Takes Another Shot At Perlman In 
The February 19, 2014 Article. ...........................................................16

G. Vox’s Defamatory Articles Disrupt Perlman’s Ability To Fund 
Artemis. ...............................................................................................18

ARGUMENT ...........................................................................................................19

I. The Court of Chancery Erred as a Matter of Law by Holding that The 
Court Lacked Subject Matter Jurisdiction Over Plaintiffs’ Claims. 19

A. Question Presented ..............................................................................19

B. Standard And Scope Of Review..........................................................19

C. Merits Of Argument ............................................................................19



ii

II. The Superior Court Erred In Finding The 2014 Article Did Not Republish 
The 2012 Articles. .........................................................................................25

A. Questions Presented ............................................................................25

B. Standard And Scope Of Review..........................................................25

C. Merits Of Argument ............................................................................25

1. The 2014 Article Added To And Enhanced The 2012 
Articles. .....................................................................................27

2. The 2014 Article Directed The 2012 Articles To A New 
Audience. ..................................................................................32

III. The Superior Court Erred In Finding The 2014 Article Was Not 
Defamatory. ...................................................................................................39

A. Questions Presented ............................................................................39

B. Standard And Scope Of Review..........................................................39

C. Merits Of Argument ............................................................................39

CONCLUSION........................................................................................................44

Chancery Court Memorandum Opinion, dated
June 27, 2019 (Dkt. 123)..............................................................................Exhibit A

Superior Court Opinion and Order, dated
June 24, 2020 (Dkt. 70)................................................................................Exhibit B

Superior Court Order Denying Reargument, dated
August 14, 2020 (Dkt. 75) ...........................................................................Exhibit C



iii

TABLE OF AUTHORITIES

CASES

Page(s)

Alberghetti v. Corbis Corp.,
713 F. Supp. 2d 971 (C.D. Cal. 2010) ..........................................................26, 27

Alszeh v. Home Box Office,
80 Cal. Rptr. 2d 16 (Cal. Ct. App. 1998)............................................................40

Cheese Shop Int’l, Inc. v. Steele,
311 A.2d 870 (Del. 1973) ...................................................................................21

Christoff v. Nestle USA, Inc.,
47 Cal. 4th 468 (Cal. 2009)...........................................................................26, 27

Clark v. Viacom International Inc.,
61 Fed. App’x 495 (6th Cir. 2015) .........................................................29, 30, 35

In re Davis,
334 B.R. 874 (Bankr. W.D. Ky. 2005) .........................................................28, 30

Diebold Comput. Leasing, Inc. v. Com. Credit Corp.,
267 A.2d 586 (Del. 1970) ...................................................................................20

DuPont v. DuPont,
85 A.2d 724 (Del. 1951) .....................................................................................19

Firth v. State,
775 N.E.2d 463 (N.Y. 2002)...................................................................30, 32, 36

Hebrew Academy of San Francisco v. Goldman,
70 Cal. Rptr. 3d 178 (Cal. 2007) ............................................................32, 34–35

Hillsboro Energy, LLC v. Secure Energy, Inc.,
2008 WL 4561227 (Del. Ch. Oct. 3, 2008) ..................................................19–20

Int’l Bus. Machs. Corp. v. Comdisco, Inc.,
602 A.2d 74 (Del. Ch. 1991) ........................................................................20, 21



iv

MacLoed v. Tribune Pub. Co.,
343 P.2d 36 (Cal. 1959) ..........................................................................40, 42–43

Martin v. Daily News L.P.,
121 A.D.3d 90 (N.Y. 1st Dep’t 2014) ................................................................30

Oja v. U.S. Army Corps of Engineers,
440 F.3d 1122 (9th Cir. 2006) ............................................................................29

Organovo Holdings, Inc. v. Dimitrov,
162 A.3d 102 (Del. Ch. 2017) ............................................................2, 22, 23, 24

Penaherrera v. N.Y. Times Co.,
2013 WL 4013487 (N.Y. Sup. Ct. Aug. 8, 2013)...............................................30

Re v. Hortsmann,
1987 WL 16710 (Del. Super. Ct. Aug. 11, 1987)...............................................42

Sanders v. Sanders,
570 A.2d 1189 (Del. 1990) .................................................................................19

Saunders v. Saunders,
71 A.2d 258 (Del. 1950) .....................................................................................23

Shively v. Bozanich,
31 Cal. 4th 1230 (Cal. 2008) ..............................................................................33

Strong v. Wells Fargo Bank,
2012 WL 3549730 (Del. Super. Ct. July 20, 2012)............................................39

Takeda Pharms. U.S.A., Inc. v. Genentech, Inc.,
2019 WL 1377221 (Del. Ch. Mar. 26, 2019) .....................................................20

Telxon Corp. v. Meyerson,
802 A.2d 257 (Del. 2002) .......................................................................19, 25, 39

Williams v. Geier,
671 A.2d 1368 (Del. 1996) ...........................................................................36–37

Yeager v. Bowlin,
693 F.3d 1076 (9th Cir. 2012) .....................................................................passim



v

STATUTES

Page(s)

10 DEL. C. § 341 ......................................................................................................19

10 DEL. C. § 342 ......................................................................................................19

10 DEL. C. § 369 ......................................................................................................23



NATURE OF PROCEEDINGS

Plaintiffs-below/appellants Stephen G. Perlman, Artemis Networks LLC, and 

Rearden LLC (together, “Plaintiffs”) brought this defamation action to stop the harm 

resulting from three articles (the “Articles”) published by Vox Media, LLC 

(defendant below/appellee).  In the litigation below, Vox has sought to avoid any 

adjudication of its misconduct, instead asking two different courts to dismiss the 

claims as time-barred.  It achieved that result earlier this year, partially by changing 

the arguments it made before the Court of Chancery (the first court). Vox’s victory, 

however, should be short lived as the decision of the Superior Court (the second 

court) that the claims are time-barred should be reversed. 

In August 2014, Plaintiffs sued Vox in the Court of Chancery seeking a 

permanent injunction requiring Vox to remove the defamatory Articles from Vox’s 

website, The Verge.  A85–A86; A157–A159.1  Such relief was necessary because 

the Articles were (and still are) continuously accessible on The Verge website and 

easily found through basic internet searches related to Plaintiffs, resulting in a 

continuing harm to Plaintiffs remedied only though equitable relief.  A85–A86; 

A157–A159.  

When Vox first moved to dismiss Plaintiffs’ claims in 2015, it did not dispute 

Plaintiffs’ need for equitable relief or otherwise argue that the Court of Chancery 

                                                
1 An Appendix to Appellant’s Opening Brief is being filed simultaneously herewith.



2

lacked subject matter jurisdiction over Plaintiffs’ claims.  A161–A195.  Rather, Vox 

sought dismissal by arguing that: (i) the claims concerning two articles published in 

2012 (as further defined herein, the “2012 Articles”) are time barred, (ii) the claims 

concerning the article published in February 2014 (as further defined herein, the 

“2014 Article”) fail as a matter of law because the alleged defamatory statement in 

the 2014 Article was “substantially true,” and (iii) the Articles are not defamatory as 

to plaintiff Artemis.  A167–A169.  The Court of Chancery rejected each of these 

arguments and denied Vox’s motion to dismiss in a 2015 Memorandum Opinion.

See A196–A245.  

Following limited discovery, in 2018 Vox raised the same arguments in a 

motion for summary judgment, along with a belated claim that the Court of Chancery 

lacked subject matter jurisdiction over Plaintiffs’ suit.  A430–A496.  In support of 

that argument, Vox relied on a Court of Chancery decision (Organovo Holdings, 

Inc. v. Dimitrov, 162 A.3d 102 (Del. Ch. 2017)) issued over a year before and argued 

that the Court of Chancery could not exercise subject matter jurisdiction over 

defamation claims, regardless of the relief sought.  A457–A463.  

While acknowledging that Organovo involved different facts and requested 

relief, the Court of Chancery nonetheless ruled it lacked subject matter jurisdiction 



3

over Plaintiffs’ claims.2   For the reasons explained herein, the decision was 

erroneous. 

Following the Court of Chancery’s decision, Plaintiffs elected to transfer the 

case to the Superior Court.  A858–A860; A861–A938.  There, Vox again moved for 

summary judgment, rehashing the same arguments the Court of Chancery had 

previously rejected in its 2015 Memorandum Opinion.  While Vox had fought 

against Chancery jurisdiction by proclaiming it was entitled to a jury trial, it argued 

the Superior Court should not permit the claims to go to a jury, as it could resolve 

them as a matter of law.  The Superior Court ruled in Vox’s favor after misapplying 

the relevant law.3  Specifically, the Superior Court erroneously held that the claims 

related to the 2012 Articles were time-barred after misapplying California law 

governing the republication exception to the single-publication rule for defamation. 

As recognized under California law, the republication exception resets the 

limitations period when prior defamation is (i) substantively altered or added to, or 

(ii) directed to a new audience.  In its republication analysis, the Superior Court 

misapplied governing law and improperly disregarded record evidence that 

contradicted the Court’s conclusion.  The Superior Court also erred in concluding as 

                                                
2 See Court of Chancery Memorandum Opinion, dated June 27, 2019 (“Chancery 
Op.”), attached hereto as Exhibit A, at 12.
3 See Superior Court Memorandum Opinion and Order, dated June 24, 2020 
(“Superior Op.”), attached hereto as Exhibit B. 



4

a matter of law that the 2014 Article was not capable of bearing the defamatory 

meaning alleged by Plaintiffs, thereby preventing the question from going to a jury.  

That decision was not only legally incorrect, it defied the Court of Chancery’s earlier 

jurisdictional ruling that what is or is not defamatory should be decided by a jury, 

not a judge.  Plaintiffs seek reversal of the Superior Court’s judgment based on these 

legal errors.



5

SUMMARY OF ARGUMENT

1. Plaintiffs appeal the Court of Chancery’s ruling that it does not have 

subject matter jurisdiction over Plaintiffs’ claims.  The Court of Chancery erred in 

concluding that the Court, “in all instances, lacks subject matter jurisdiction to 

adjudicate the questions of whether a defendant made a false statement about the 

plaintiff and whether it did so with actual malice,” because of a historical preference 

for such questions to be directed to a jury. Chancery Op. at 2, 13–14 (emphasis 

added).  In establishing this categorical exception to the Court of Chancery’s 

jurisdiction, the Court disregarded the well-established rule that the Court’s 

equitable jurisdiction is properly invoked when there is no adequate remedy at law.  

When this rule is applied, it is clear that the Court of Chancery has subject matter 

jurisdiction over Plaintiffs’ claims.

2. Plaintiffs appeal the Superior Court’s ruling that the 2014 Article did 

not republish the 2012 Articles.  Under California law, republication occurs (i) when 

the original defamatory statement is substantively altered or added to, or (ii) when 

the original defamatory statement is directed to a new audience.  Superior Op. at 15

(citing Yeager v. Bowlin, 693 F.3d 1076, 1082 (9th Cir. 2012)).  With respect to the 

first avenue for republication, the Superior Court erred in concluding that the 2014 

Article did not add to or modify the 2012 Articles because the 2014 Article is not 

itself defamatory.  Setting aside Plaintiffs’ contention that the 2014 Article is 



6

defamatory, applicable law does not require a later publication that adds to or 

modifies the prior defamatory material to be defamatory in its own right.  With 

respect to the second avenue for republication, the Superior Court misapplied the 

law by analyzing whether the entire Verge website was directed to a new audience.  

The correct inquiry is whether the prior defamatory statements, i.e., the 2012 

Articles, were directed to a new audience, not the entire website on which they 

appear. 

3. The Superior Court also erred in finding that the 2014 Article is not 

defamatory.  An average reader of the article would understand its defamatory 

meaning from the express words it used and implied about Plaintiffs.  Because 

statements made in the 2014 Article are reasonably susceptible to the alleged 

defamatory meaning, a fact-finder should decide whether the audience drew the 

defamatory meaning based on a full factual record.  The Superior Court erred in 

concluding otherwise by misreading the key statements and the relevant record.



7

STATEMENT OF FACTS

A. Plaintiffs.

Perlman is a successful entrepreneur and inventor responsible for several 

innovations in internet, entertainment, multimedia, consumer electronics, and 

communications technologies and services.  A254–A255.  Perlman is the President 

and Chief Executive Officer of Artemis and Rearden.  Id.  Artemis is wholly owned 

by Rearden, which in turn is wholly owned by Perlman.  A255–A256.    

B. OnLive, Inc.

Perlman, through Rearden, created OnLive, Inc. in 2003 as a California S-

corporation.  A199.  In 2007, OnLive, Inc. became a Delaware corporation.  A1057; 

A728; A199.  OnLive, Inc. developed and operated a video game-streaming service 

and sold the “OnLive MicroConsole TV Adapter,” a small device that allowed the 

OnLive game-streaming service to be used on a television (together, the “OnLive 

Game Service”). A258–A259.  OnLive also developed and operated a remote 

Windows desktop service (the “OnLive Desktop Service”).  Id.

In 2012, Hewlett-Packard offered to acquire OnLive, Inc. and provided a $15 

million bridge loan to cover overhead during the acquisition.  A731.  However, as 

subsequently reported, shortly before the acquisition of OnLive, Inc. was scheduled 

to close, HP discovered fraud in connection with its prior acquisition of UK-based 

Autonomy Corp., PLC. Id.; A1058–A1062.  Without explanation at the time, HP



8

backed out of its acquisition of OnLive, Inc. and would not extend repayment of the 

bridge loan.  A731.

Efforts to secure other sources of capital and potential acquirers for OnLive, 

Inc. were unsuccessful (id.) and, on August 17, 2012, the company completed an 

assignment for the benefit of creditors (the “ABC”), wherein all of OnLive, Inc.’s 

assets were transferred to a new successor entity, OL2, Inc. (“OL2”).  A260–A261.

At all times before, during, and after the ABC, the OnLive Game Service 

operated securely and without interruption.  A746.  Indeed, the OnLive Game 

Service operated continuously until April 2015, when OL2 sold its patents to Sony 

and shut down the OnLive Game Service in a secure and orderly way.  A231–A232; 

A611; A666.  The status of the game-streaming service is important from a customer 

perspective because customers’ personal and potentially sensitive data was provided 

to and maintained by the OnLive Game Service and could have been compromised 

if the OnLive Game Service had been interrupted or abruptly shut down. A105.

OnLive, Inc. remained an active corporation for several years after the ABC, 

and OnLive, Inc. remained a Delaware corporation in good standing until at least 

March 1, 2014.  A1057.  



9

C. Vox’s August 19, 2012 Article Defames Perlman And His 
Companies With False Tales Of Criminal Misconduct And 
Corporate Mismanagement.

In the wake of HP’s abandonment of its OnLive acquisition and the resulting 

ABC, journalists connected with two online news publications associated with Vox, 

The Verge and Polygon, focused on OnLive as a “potentially huge story.”  A1066.  

On August 19, 2012, Vox, through its online publication, The Verge, published an 

article entitled “OnLive’s bankruptcy protection filing leaves former employees in 

the dark” (the “Original August 19 Article”).  A1075–A1078.  The Original August 

19 Article was based almost entirely on the unsubstantiated and untrue assertions of 

an individual, Kevin Dent, who had no connection to Perlman or OnLive.  A1079–

A1083; A1084–A1089.  Based on this unreliable source, the article claimed that 

Perlman engaged in an elaborate scheme to strip OnLive, Inc. of its assets (including 

patents) and transfer them to a different entity, allowing him to profit from the ABC 

at the expense of OnLive, Inc. and its equity-holding employees.  A1075–A1078.  

The article went so far as to indicate Perlman engaged in criminal conduct (i.e., libel 

per se), stating: “The whole structure of this seems like a Ponzi scheme where you 

have your original investor, Rearden Labs, and they’re getting all of their money 

back and Perlman has now transferred some of his IP over.”  A1077. Vox admittedly 

did not fact check the Original August 19 Article before its publication (A1090–



10

A1092), and discovery produced by Vox shows that Vox’s editors immediately 

recognized the Original August 19 Article’s inaccuracies. A1093–A1094; A1069.  

Shortly after the Original August 19 Article was published, The Verge’s 

Editor-In-Chief, Joshua Topolsky, emailed a group of writers and editors at Polygon 

and The Verge who were focused on the OnLive story saying, “So Polygon posted 

on this and you guys got the story wrong.”  A1069.  Several Polygon and Verge 

writers, including Sean Hollister of The Verge, scrambled to “[r]ework[]” the article 

to address the misstatements therein.  A1070.  In doing so, Hollister decided to 

“drop[] the Dent hearsay” entirely from the article, recognizing Dent’s unreliability 

as a source.  Id.  Senior Editor for The Verge, Scott Lowe, agreed, explaining: “we 

need to talk to Polygon about their sourcing of Dent.  For whatever reason, they 

think he’s some sort of industry insider but he’s full of s[***]. . . .  [B]asing an entire 

story off him is lazy and absurd.”  A1095–A1096.    

While Vox was internally working to address the Original August 19 Article’s 

errors, OnLive’s Director of Public Relations, Jane Anderson, contacted Vox editors 

to address the article’s inaccuracies.  A607.  The Verge’s Topolsky advised 

Anderson that Vox decided to “take out all the nonsense and put a new story up 

(being written now by Sean Hollister) so that redirects from other sites get an 

accurate story, apologizing for the errors, rather than a 404 error.” 4  A587.   Although 

                                                
4 “404 error” means “Web Page Not Found.” 



11

the article was revised, Vox did not retract, apologize, or accept responsibility for 

the numerous falsehoods in the Original August 19 Article.  Rather, the only 

indication that the August 19 Article had been changed was a brief statement below 

a revised version of the article, stating “Update: This story has been heavily modified 

from its original version, which contained inaccuracies.”  A997.  

Vox was embarrassed and did not want to issue a retraction or acknowledge 

its shoddy journalism. A1097–A1102.  It then went so far as to assert that it did not 

believe the Original August 19 Article was inaccurate, with Topolsky later 

attempting to defend the original article by publicly commenting that “...[t]here was 

much to the story that was accurate….”  A1103–A1104 (emphasis added).  With 

this, Vox explicitly endorsed the content of the Original August 19 Article and 

created the impression that Vox was standing by its defamatory allegations, despite 

knowing the article was false and based entirely on an unreliable source.  This 

endorsement is still visible when viewing the rewritten article.5

Although the Original August 19 Article was rewritten, it spread quickly in 

its original form.  It was widely shared and cited by websites and commentators 

around the world, with the original content of the article and commentary thereon.  

See, e.g., A1105–A1137.  

                                                
5 See https://www.theverge.com/2012/8/19/3253029/onlive-bankruptcy-filing. 



12

D. Less Than Two Weeks Later, Vox Publishes A Second Defamatory 
Article That It Deliberately Refuses To Fact Check.

Immediately following the August 19 Article debacle, Vox began a second hit 

piece on Perlman via another story about OnLive, in part by reaching out to 

numerous former employees of OnLive who lost their jobs due to the ABC.  See, 

e.g., A1138–A1145.  The writer, Sean Hollister, led this effort and, rather than 

objectively seeking facts about what happened at OnLive, lured in former employees 

by claiming he had ideas about how they could pursue legal action against OnLive 

and Perlman.  See, e.g., A1141.  On August 28, 2012, Vox’s The Verge published 

the new hit piece, another article defaming Plaintiffs entitled “OnLive lost: how the 

paradise of streaming games was undone by one man’s ego” (the “August 28 

Article,” and together with the Original August 19 Article, the “2012 Articles”).  

A1146–A1160.  

Despite its prior faulty vetting and editing process relating to Perlman and 

OnLive, Vox deliberately published the August 28 Article without fact checking it 

with Perlman or OL2.  Instead, author Hollister (who had re-written the August 19 

Article), contacted Anderson less than a half hour before the August 28 Article was 

published to vaunt that Vox was publishing it without comment or “perspective” 

from Perlman: 

Hey! Just wanted to give you a heads up that [Vox is] 
going to be running with a report that I don’t think you’ll 
like very much… I originally wanted to reach out to you 



13

and go through a process and maybe get some of 
[Perlman’s] perspective (which I’d still like, honestly!) but 
the team decided I’d done enough interviewing already 
and that the story was getting away from me.

I just don’t want you to read this and have an aneurysm or 
anything! You’re far too nice for that! –Sean

A1163–A1164 (sent at 1:02 PM).6  Anderson immediately attempted to contact 

Hollister by phone and email to fact check the article.  A1163 (sent at 1:12 PM).  

However, consistent with Hollister’s email, Vox published the article without fact 

checking.  

Perpetuating the Original August 19 Article’s false portrayal of Perlman’s 

character and competence, the August 28 Article contained many false statements 

about Perlman that accused him of fiduciary misconduct, severe corporate 

mismanagement, and utter incompetence.  In particular, the August 28 Article 

continued the Original August 19 Article’s narrative that Perlman abused his 

positions of power and control at OnLive to orchestrate a self-interested transaction 

that cheated OnLive’s stockholder employees out of the value of their shares.  The 

August 28 Article alleged that “Perlman had seemingly found a legal loophole to 

extract that value [from OnLive] and deprived [OnLive’s employees] of it in the 

process,” and that “Perlman transferred all of OnLive’s assets to a brand new 

                                                
6 Pacific Time is used throughout this brief.  Note that The Verge articles, however, 
are published showing Eastern Time.



14

company and took over as CEO, hiring back only a skeleton crew to keep the ship 

afloat.”  A1147, A1156.  The August 28 Article summed up its allegations of 

Perlman’s self-dealing thusly: “It didn’t look like Perlman was interested in saving 

the firm.”  A1155.  All of this Vox knew or, with minimal fact checking, would have 

discovered, was false.

E. The Fallout From The August 28 Article.

From the moment it was published, the August 28 Article received 

tremendous attention and was shared widely across the internet, facilitated in no 

small part by Vox’s strategic and orchestrated promotion of the August 28 Article.  

See A328–A330; A595; A385–A391. The article was published at 1:31 PM, and, 

beginning at 1:35 PM, The Verge’s editorial staff commenced an eight-minute 

coordinated barrage of social media posts highlighting the August 28 Article (see 

A1166–A1173), culminating with Editor Chris Welch tweeting that Vox’s prior 

portrayal of Perlman as a “scumbag” had been vindicated by the “exhaustive proof” 

of the August 28 Article:

Chris Welch @chriswelch 28 Aug 2012 1:43 PM
Remember when I said “Steve Perlman sounds like the 
worst type of scumbag”? [Sean Hollister] has the 
exhaustive proof.

A1175.  This tweet (and others) included a link to the August 28 Article. 

Within two days, the August 28 Article had generated approximately 288 

comments, many of which were derogatory toward Perlman and repeated the false 



15

assertions against him from the Original August 19 Article.  A1176–A1220.  Sean 

Hollister responded to several comments but did nothing to correct or stop this 

perpetuation of the defamation from the Original August 19 Article.  See, e.g., 

A1195; A1213.  The August 28 Article also quickly garnered the attention of other 

journalists, including several international publications.  A1222; A385–A387.  

Despite efforts by Plaintiffs to mitigate the impact of the article, by mid-2013, 

the first page of a Google Search for “Steve Perlman” listed the August 28 Article 

as one of three “in-depth articles” along with “scumbag Steve Perlman” as the 

second highest suggested search related to “Steve Perlman,” with a direct link to 

Welch’s August 28, 2012 tweet.  A1231 (emphasis added); A1174–A1175.  From 

mid-2013 to mid-2014, Google Search promoted the August 28 Article with 

increasingly higher rankings when users searched for “Steve Perlman.”  A391–

A394; A744.  The August 28 Article persisted, in part, because the article 

subsequently was cited by Wikipedia, which increased its search rankings.  See

A1232–A1239.  The August 28 Article was cited in a Wikipedia article titled 

“Microconsole,” which included a false allegation that the OnLive MicroConsole 

was not profitable, citing the August 28 Article.  A391–A394.  Wikipedia’s policies 

prohibit making edits for one’s own self-interest,7 so Perlman and Anderson could 

                                                
7 A1241 (“This page in a nutshell: Do not edit Wikipedia in your own interests or 
in the interests of your external relationships.”) (emphasis in original). 



16

not remove either the false allegation or the citation to the August 28 Article.   As 

recently as November 2019, a new article linked to the August 28 Article and 

repeated its false and defamatory narrative. A1225–A1229.

F. Eighteen Months Later, Vox Takes Another Shot At Perlman In 
The February 19, 2014 Article.

After the ABC, Perlman stepped away from OnLive and focused on Artemis, 

which was formed as a wholly-owned Delaware subsidiary of Rearden.  A595; 

A1259.  In February 2014, Artemis launched a new cutting-edge commercial 

technology (called pCell) that could be implemented in the wireless 

telecommunication networks of carriers like Verizon and AT&T. 

The initial press about pCell technology and Artemis was favorable (A1260–

A1272), with Perlman and former Apple CEO John Sculley appearing on Bloomberg 

TV8 and Perlman giving a lecture and demonstration of the technology at Columbia 

University.  A1273–A1276.  Vox was not pre-briefed about the Artemis 

announcement, but upon seeing the New York Times break the story, Vox schemed 

to renew its attacks on Perlman and his businesses by reprising its prior scandalous 

articles, which had brought it increased page views and profits.  Four hours after the 

story about Artemis and pCell technology broke, Vox published an article entitled, 

“The man behind OnLive has a plan to fix your terrible cellphone service” (the “2014 

                                                
8 See https://www.youtube.com/watch?v=RRUMu-qIOfk.



17

Article”).  A1277–A1289.  The first line of the 2014 Article describes Perlman as 

“the creator of the defunct game-streaming service OnLive” (in orange bold in the 

original), and the bold text links readers to the defamatory August 28 Article (the 

“Defunct Statement”).  A1278.  The Defunct Statement was false—as of the date the 

2014 Article was published, the OnLive Game Service, as operated by OL2, had 

been continuously active without interruption and was not by any means “defunct.” 

See A611 (following ABC, “[w]ell, OnLive continued.  It didn’t miss a day of 

service.  Didn’t have a down day.”).

A reader of the 2014 Article need only read the first line to identify Perlman, 

the “Man behind OnLive,” as being the “creator of the defunct game-streaming 

service OnLive.”  In the area of gaming and streaming technology, describing a 

service as “defunct” means a customer’s personal and sensitive information might 

be exposed or left unprotected against potential hacks, an event that would incense 

customers and cause considerable reputational and commercial backlash.  A241.  By 

clicking on the Defunct Statement link, the reader further associates Perlman with 

all of the defamatory statements in the August 28 Article as well as with the Original 

August 19 Article’s false and criminal assertions that Vox reviewed and left in the 

August 28 Article’s comments.

As Vox knew, describing the OnLive service as “defunct” was a new and 

significant smear on Perlman and his companies because, as pled and as the Court 



18

of Chancery recognized in its ruling on Vox’s motion to dismiss, the Defunct 

Statement falsely conveyed to the world that “Perlman not only exploited OnLive’s 

stockholders, but also victimized its customer base” by leaving customers’ personal 

and financial information exposed and unsecured.   Id.

G. Vox’s Defamatory Articles Disrupt Perlman’s Ability To Fund 
Artemis. 

Artemis found significant initial interest from top-tier investors after the 

announcement of its pCell technology, helped by former Apple CEO John Sculley 

who worked with Artemis in the mobile industry to attract several major investors.  

A702; A777.  However, Perlman discovered that when potential Artemis investors 

conducted basic due diligence on him, they were brought to the August 28 Article 

as it was the number one search result for “OnLive” and “Steve Perlman.”  A774;

A775.  

Perlman found that investors were unwilling to invest money in a company 

run by a person who, as the August 28 Article falsely asserted, mismanaged his 

companies, mistreated his employees and customers, overrode boards of directors, 

and supposedly engaged in Ponzi schemes and patent fraud.  A741; A743.  After 

two years, the August 28 Article was not declining in Google Search relevance.  Left 

with no other way to overcome the falsehoods spread by the 2012 and 2014 Articles 

or to stop their impact on Artemis’s funding efforts and business prospects, Plaintiffs 

initiated litigation against Vox. A742.



19

ARGUMENT

I. THE COURT OF CHANCERY ERRED AS A MATTER OF LAW BY 
HOLDING THAT THE COURT LACKED SUBJECT MATTER 
JURISDICTION OVER PLAINTIFFS’ CLAIMS.

A. Question Presented

Does the Court of Chancery have subject matter jurisdiction to issue an 

injunction to prevent existing, on-going harm in a defamation action?  A534–A542.  

B. Standard And Scope Of Review

The granting of a motion for summary judgment is reviewed de novo.  See 

Telxon Corp. v. Meyerson, 802 A.2d 257 (Del. 2002).  The grant of a motion to 

dismiss for lack of subject matter jurisdiction is subject to plenary review. See 

Sanders v. Sanders, 570 A.2d 1189, 1191 (Del. 1990) (“On a question of subject 

matter jurisdiction, our standard of review is whether the trial court correctly 

formulated and applied legal precepts. Our scope of review is de novo.”) (citations 

omitted).

C. Merits Of Argument

It is fundamental under Delaware law that the Court of Chancery’s equitable 

jurisdiction may be invoked through a valid prayer for an equitable remedy that a 

law court lacks the power to bestow.  See 10 Del. C. §§ 341, 342; DuPont v. DuPont, 

85 A.2d 724, 727 (Del. 1951).  Where equitable jurisdiction is based on the asserted 

need for an exclusively equitable remedy, the critical jurisdictional criterion is the 

presence or absence of an adequate remedy at law.  See Hillsboro Energy, LLC v. 



20

Secure Energy, Inc., 2008 WL 4561227 (Del. Ch. Oct. 3, 2008).  Whether an 

adequate remedy at law exists is determined from the face of the complaint, as of the 

time of its filing, with all material factual allegations presumed as true.  See Int’l 

Bus. Machs. Corp. v. Comdisco, Inc., 602 A.2d 74, 78 (Del. Ch. 1991); Diebold 

Comput. Leasing, Inc. v. Com. Credit Corp., 267 A.2d 586 (Del. 1970).  

Under these principles, it is clear that the Court of Chancery has jurisdiction 

over Plaintiffs’ claims.  Plaintiffs seek an injunction requiring Vox to take down the 

Articles because, absent such relief, Plaintiffs are being and will continue to be 

harmed by the Articles.  As the Complaint makes clear, such relief is necessary 

because the Articles remain continuously accessible on The Verge website and 

easily found through basic internet searches related to Plaintiffs.  A85; A157–A159.  

Anyone who searches “Steve Perlman,” “OnLive,” or “pCell” can and will find the 

defamatory Articles, and third parties can (and do) continue to link to the Articles, 

further extending their reach to new audiences.  Thus, as long as the Articles remain 

accessible, Plaintiffs continue to suffer harm.  

A money damages award is incapable of providing a full, fair, and practical 

remedy to this continuing harm.  See Takeda Pharms. U.S.A., Inc. v. Genentech, Inc., 

2019 WL 1377221, at *5 (Del. Ch. Mar. 26, 2019) (“The question is whether the 

remedy available at law will afford the plaintiffs full, fair, and complete relief.”) 

(internal quotation marks and citation omitted).  While an award of money damages 



21

may compensate Plaintiffs for the economic harm already suffered, it would not 

address the ongoing and offending act itself, as only an equitable decree can.  Absent 

an injunction requiring Vox to remove the defamatory Articles, Plaintiffs would be 

required to pursue a continuous series of retrospective damages awards, making 

money damages an incomplete and inadequate remedy.  See Cheese Shop Int’l, Inc. 

v. Steele, 311 A.2d 870, 871 (Del. 1973) (where the legal remedy will only afford 

piecemeal relief and result in a multiplicity of suits, the plaintiff does not have an 

adequate remedy at law).  Indeed, the Court of Chancery acknowledged that 

Plaintiffs do not have an adequate remedy at law by suggesting that, after a jury has 

adjudicated the merits of the defamation claims, Plaintiffs can seek the necessary 

injunction to require Vox to remove the Articles by transferring the case back to the 

Court of Chancery or having the Superior Court judge designated as a Vice 

Chancellor so that they may provide the required equitable relief.9  Chancery Op. at 

13–14.

                                                
9 The Court of Chancery’s hopeful suggestion (Chancery Op. at 14 n.58) that 
Plaintiffs may not need equitable relief after obtaining a ruling that the Articles are 
defamatory because “it would be foolish and wasteful for Vox to decline [a request 
to take down the defamatory articles] and thereby require Plaintiffs to initiate further 
litigation to compel that result” does not change the analysis of whether Plaintiffs 
have an adequate remedy at law.  Whether the Court of Chancery has equitable 
jurisdiction is not based on speculation that the requested equitable relief may not 
ultimately be required.  Int’l Bus. Machs. Corp., 602 A.2d at 78.



22

Rather than analyzing whether the Complaint properly invoked the Court of 

Chancery’s equitable jurisdiction, the Court of Chancery erred by relying on and 

expanding the holding in Organovo to conclude that the Court, “in all instances, 

lacks subject matter jurisdiction to adjudicate the questions of whether a defendant 

made a false statement about the plaintiff and whether it did so with actual malice.”  

Chancery Op. at 2 (emphasis added).  The Court of Chancery thus created for 

defamation claims a categorical exception to the well-established rule that equitable 

jurisdiction is properly invoked when there is no adequate remedy at law.10

As a threshold matter, the Court erred by relying too much on Organovo, 

where the ruling on subject matter jurisdiction was driven by the specific relief 

requested—an injunction against prospective defamatory speech.  See Organovo,

162 A.3d at 114 (“The Company’s request for injunctive relief was forward-looking. 

Although the Company’s past harm could be remedied with money, the Complaint 

sought an injunction against further acts of defamation. An injunction against future 

wrongdoing is not generally available.”) (citations omitted).  Unlike here, where the 

defamatory Articles remain available, the prior defamatory statements made by the 

defendant in Organovo had already been removed and the only equitable relief 

                                                
10 The Organovo Court identified two narrow exceptions where the Court of 
Chancery may exercise jurisdiction over defamation claims: trade libel claims and 
requests for “narrow injunctive relief after a final adjudication of falsity.” Organovo, 
162 A.3d at 119–20.



23

sought related to future speech.  Because Plaintiffs seek an injunction requiring Vox 

to take down existing defamatory articles and do not seek an order against future 

speech, the constitutional considerations and the reluctance to enforce prior 

restraints on speech discussed in Organovo are inapplicable. See Organovo, 162 

A.3d at 114–26 (assessing whether injunction should issue against future speech).

The Court of Chancery recognized this distinction (Chancery Op. at 12), but 

nonetheless found persuasive the Organovo Court’s discussion of the historical 

preference for defamation claims to be resolved by a court of law and juries.  But 

the Court offered no explanation for why this “preference” divests the Court of 

Chancery of equitable jurisdiction where a plaintiff lacks an adequate remedy at law, 

and Plaintiffs respectfully submit that it does not.  This is especially so where the 

Court of Chancery has the statutory authority to submit the merits of a defamation 

claim to a jury for decision.  See 10 Del. C. § 369 (“When matters of fact, proper to 

be tried by a jury, arise in any cause depending in Chancery, the Court of Chancery 

may order such facts to trial by issues at the Bar of the Superior Court.”); Saunders 

v. Saunders, 71 A.2d 258, 261 (Del. 1950) (noting that the decision to direct an issue 

to be tried by a jury is a matter within the sound discretion of the Court of Chancery).

And, in any event, the historical preference for juries to resolve defamation 

claims discussed in Organovo arose during traditional methods of publication.  Just 

as the internet has caused an update to the republication rule (see infra), the 



24

preference for defamation claims to be heard outside courts of equity should also be 

reevaluated in light of internet publication.  In traditional methods of publication, 

the publisher loses control of the publication when it is sent to a third-party, e.g., a 

bookstore, the newsstand, or reader.  The publisher’s inability to control the further 

dissemination of its publications, coupled with the reluctance to enjoin future 

speech, historically meant equitable relief would not be appropriate for defamation.  

See Organovo, 162 A.3d at 119 (“Although the underlying rationale has evolved 

over time, the general rule continues to be that a court of equity will not issue an 

injunction against future defamatory speech. In courts where law and equity are 

separate, the rule is jurisdictional.”).  An internet publisher, however, maintains 

control of the publication and can continue to propagate it well after the initial 

publication date.  Issuing an injunction to stop an existing, on-going harm, therefore, 

is not enjoining future speech and is appropriate, even in defamation actions.  

For these reasons, Plaintiffs respectfully submit that the Court of Chancery 

misapplied the law when ruling it lacked subject matter jurisdiction over Plaintiffs’ 

claims.  That ruling should therefore be reversed.



25

II. THE SUPERIOR COURT ERRED IN FINDING THE 2014 ARTICLE 
DID NOT REPUBLISH THE 2012 ARTICLES.

A. Questions Presented

Under California law, does a hyperlink to a prior defamatory article, where 

the hyperlink itself substantively alters and adds to the prior defamatory statements, 

constitute a republication of the prior defamatory statements?  A1032; A567–A570; 

A851–A856; A972–A978.

Under California law, for a defamatory article to be republished, must the 

entire website on which a defamatory article is located reach a new audience, or must 

only the defamatory article itself reach a new audience?  A1294–A1297.   

B. Standard And Scope Of Review

The granting of a motion for summary judgment is reviewed de novo.  See 

Telxon Corp., 802 A.2d at 262.

C. Merits Of Argument

The Superior Court acknowledged that, under California law, republication 

occurs in either of two circumstances: (i) when the original defamatory statement is 

substantively altered or added to, or (ii) when the original defamatory statement is 

directed to a new audience.  Superior Op. at 15 (citing Yeager, 693 F.3d at 1082).  If 

either circumstance applies, then the republication resets the statute of limitations.  

See Yeager, 693 F.3d at 1082 (“[T]he statute of limitations is reset when a statement 

is republished.”).  The Superior Court erred in finding as a matter of law that neither 



26

republication exception applies here and therefore the claims relating to the 2012 

Articles are time-barred.

“Applying the single-integrated-publication test to nontraditional publications 

can be tricky.”  Id.  “A useful distinction lies in earlier cases’ criterion of a 

republication decision that is conscious [and] independent or conscious and 

deliberate.”  Christoff v. Nestle USA, Inc., 47 Cal. 4th 468, 485 (Cal. 2009) 

(concurrence) (internal quotation marks and citations omitted); see also Alberghetti 

v. Corbis Corp., 713 F. Supp. 2d 971, 979 (C.D. Cal. 2010) (“Accordingly, whenever 

a defendant makes a “conscious, deliberate choice to continue, renew or expand [its] 

use of infringing material, the statute of limitations starts anew.”) (quoting Christoff, 

47 Cal. 4th at 485), aff’d in part, rev’d in part and remanded on other grounds, 476 

Fed. App’x 154 (9th Cir. 2012).  

In Christoff, the California Supreme Court declined to resolve whether 

republication had occurred without the benefit of a factual record.  As explained in 

the concurrence:

where a publication has been out of print or unavailable in 
digital form for some time and the publisher makes a 
conscious decision to reissue it or again make it available 
for download, no reason appears in the text or purposes of 
section 3425.3[, which codifies the single-publication rule 
in California,] why the publisher should not be separately 
responsible for any tort committed in republishing.



27

Christoff, 47 Cal. 4th at 485; see also Alberghetti, 713 F. Supp. 2d at 980 (identifying 

the Christoff concurrence as “[t]he best available prediction as to how the California 

Supreme Court would ultimately rule on this issue” of republication) (footnote 

omitted).

Here, the limited record shows that Vox made a “conscious decision” to insert 

a hyperlink to the 2012 Articles in the first line of the 2014 Article in order to provide 

readers background information and context about Plaintiffs.  See A992 (affidavit of 

The Verge Editor-in-Chief Nilay Patel explaining, “[t]he 2014 Article included a 

link to the August 28 Article.  As a general practice, when The Verge adds a 

hyperlink to an article, it does so to provide readers background information and 

additional context on the subject matter of the article.”).  Including a link to the 2012 

Articles in the first line of the 2014 Article reflects Vox’s “conscious decision to 

reissue [the 2012 Articles] or again make [them] available” to new readers, 

constituting republication under California law.  Christoff, 47 Cal. 4th at 485.

1. The 2014 Article Added To And Enhanced The 2012 
Articles.

Under California law, where later published material adds to or updates prior 

defamatory material, that subsequent enhancement of the earlier defamation 

constitutes a republication of the original defamation.  In the online context, this 

occurs when an article on a website references (or links to) a prior defamatory article 

on that website and updates it or adds information.  See Yeager, 693 F.3d at 1082–



28

83 (applying California law); id. (citing with approval In re Davis, 334 B.R. 874 

(Bankr. W.D. Ky. 2005), which held that the defendant republished defamatory 

material on its website by updating the website to include new sections with 

additional, substantive information about the plaintiff that related to the prior 

defamation).

That is what occurred here.  The 2014 Article, about Perlman’s and Artemis’s

new pCell technology, included a purported update about Perlman’s prior work; 

specifically, that the OnLive game-streaming service he created was now defunct. 

While the 2012 Articles told tales of the demise of OnLive at the hands of Perlman, 

the 2012 Articles did not refer to the OnLive game-streaming service as “defunct.”

Rather, the 2012 Articles made clear the OnLive game-streaming service continued

to operate through and after the ABC.  The Defunct Statement in the 2014 Article 

reads: “Steve Perlman, the creator of the defunct game-streaming service 

OnLive…” (bold text is an orange bold hyperlink in the article).  A1278.  Stating 

that the Perlman-created OnLive game-streaming service was “defunct” was 

additional, new substantive information about Plaintiffs that directly related to, and 

in fact hyperlinked to, the defamatory August 28 Article.  The fact that Vox added 

this new statement about the status of the Perlman-created OnLive game-streaming 

service in the 2014 Article and used the text of that new information to refer readers 



29

back to the 2012 Articles demonstrates an update and enhancement sufficient to 

republish the prior defamatory articles.

The addition of this new, substantive information about Plaintiffs is more than 

a “merely technical” modification to the prior articles.  See Yeager, 693 F.3d at 1082; 

Oja v. U.S. Army Corps of Engineers, 440 F.3d 1122, 1132 & n.14 (9th Cir. 2006) 

(“Of course, substantive changes or updates to previously hosted content that are not 

‘merely technical’ may sufficiently modify the content such that it is properly 

considered a new publication….”) (citation omitted).  

The cases cited by Vox in its summary judgment briefing are inapposite.  The 

main case cited by Vox, Clark v. Viacom International Inc., expressly endorsed the 

view that if the republication was a conscious and deliberate decision, then it restarts 

the statute of limitations.  617 Fed. App’x 495, 505 (6th Cir. 2015) (“[T]he 

traditional touchstone of the republication doctrine . . . is if the speaker has 

affirmatively reiterated it in an attempt to reach a new audience that the statement’s 

prior dissemination did not encompass.”) (citation omitted).  While Vox’s action 

clearly meets this republication standard, in Clark, the defendant did not, because it

took no action beyond keeping the statements on its website and passively allowing 

automatic updating of surrounding advertisements. Id. at 506–07.  Vox’s other cases 

are similarly distinguishable, where the defendant also did nothing to “affirmatively 

reiterate [the defamatory statement] in an attempt to reach a new audience that the 



30

statement’s prior dissemination did not encompass.” Id. at 505 (citing Firth v. State, 

775 N.E.2d 463, 466 (N.Y. 2002)); see Martin v. Daily News L.P., 121 A.D.3d 90, 

103 (N.Y. 1st Dep’t 2014) (restoring an article to a website after accidental deletion 

during change in computer systems was not republication); Penaherrera v. N.Y.

Times Co., 2013 WL 4013487, at *6 (N.Y. Sup. Ct. Aug. 8, 2013) (finding that 

merely attaching a list of links to the end of an article was not republication).

Rather than applying the relevant law on republication to analyze whether the 

Defunct Statement and related link in the 2014 Article was used to add to or update 

the 2012 Articles, the Superior Court concluded that the Defunct Statement did not 

republish the 2012 Articles because the Defunct Statement was not by itself false or 

defamatory.  See Superior Op. at 22.  This was a misapplication of relevant law; the 

Defunct Statement itself did not have to be false or defamatory for it to republish the 

defamatory 2012 Articles.  As discussed below, Plaintiffs believe the Defunct 

Statement is false and defamatory to Plaintiffs.  But even if it was not, it still 

constitutes a republication of the 2012 Articles.  Plaintiffs only had to show that the 

Defunct Statement substantively added to or modified the prior defamatory articles, 

which it did.    See In re Davis, 334 B.R. 874 (Bankr. W.D. Ky. 2005).  

Indeed, the Court of Chancery’s legal rulings on Vox’s motion to dismiss—

which the Superior Court held (Superior Op. at 3–4) are “law of the case”—are 

instructive in this regard.  The Court of Chancery ruled that it was reasonably 



31

inferable that the Defunct Statement “modified and enhanced the earlier and separate 

defamatory information referenced by the hyperlink,” thus constituting a 

republication:

I conclude Plaintiffs adequately have pled that the 2014 Article 
enhanced or modified the purportedly defamatory statements in the 
2012 Articles.  The 2012 Articles accused Perlman, as the CEO and 
principal shareholder of OnLive, Inc., of scheming to profit from the 
ABC, mistreating OnLive employees following the ABC, mishandling 
business transactions and potential offers to acquire OnLive, and 
otherwise operating and governing OnLive poorly.  The Complaint 
asserts that the 2014 Article goes further by suggesting that Perlman 
not only exploited OnLive’s stockholders, but also victimized its 
customer base.  Thus, given Perlman’s and Rearden’s close association 
with Artemis and the frequency with which both were mentioned in the 
2012 Articles, I cannot say on a motion to dismiss that the statement in 
the 2014 Article, considered in context provided by the content 
referenced by the hyperlink, could not conceivably have gone beyond 
merely restating defamatory allegations, and also enhanced and 
modified those statements.

A241 (internal citation omitted).

The Superior Court erred by ruling otherwise, finding that Plaintiffs argued 

that to be a substantive alteration, the alteration must be “independently defamatory 

as to the same subject matter.”  Superior Op. at 21 (citation omitted).11  The Superior 

Court misconstrued Plaintiffs’ argument.  Rather, Plaintiffs argued that their 

“position is, consistent with Vice Chancellor Parsons’s analysis and ruling, that a 

                                                
11 The section of Plaintiffs’ summary judgment brief cited by the Superior Court was 
in rebuttal to the submissions of the Amici.  In any event, Plaintiffs never stated that 
the addition or update itself had to be defamatory.



32

hyperlink constitutes republication of a prior article when the subsequent article 

containing the hyperlink substantively adds to or updates the defamatory content of 

the article it references.”  A1033 (citations omitted).  The fact that the additions or 

updates are themselves defamatory is evidence that the addition or update is 

substantive but not necessary to show republication. 

2. The 2014 Article Directed The 2012 Articles To A New 
Audience.

The Superior Court also erred in holding the 2014 Article did not republish 

the defamatory 2012 Articles because the 2014 Article did not cause The Verge 

website—as a whole—to reach a new audience (i.e., expand The Verge’s entire 

website audience).  Superior Op. at 19–20.  The relevant inquiry is whether the 2014 

Article caused the original defamatory content (here, the 2012 Articles) to reach a 

new audience, not whether the entire Verge website reached a new audience.  See, 

e.g., Firth, 775 N.E.2d at 466 (“The justification for the republication exception has 

no application at all to the addition of unrelated material on a Web site, for it is not 

reasonably inferable that the addition was made either with the intent or the result of 

communicating the earlier and separate defamatory information to a new 

audience.”) (emphasis added); Hebrew Academy of San Francisco v. Goldman, 70 

Cal. Rptr. 3d 178, 182 (Cal. 2007) (“[A] new cause of action for defamation arises 

each time the defamer repeats or recirculates his or her original remarks to a new 

audience.”) (emphasis added; internal quotation marks and citations omitted); see 



33

also Shively v. Bozanich, 31 Cal. 4th 1230, 1243–44 (Cal. 2008) (discussing the 

genesis of the single publication rule and noting, “[u]nder the common law as it 

existed in the 19th century and early part of the 20th century, the principle that each 

communication of a defamatory remark to a new audience constitutes a separate 

‘publication,’ giving rise to a separate cause of action, led to the conclusion that each 

sale or delivery of a copy of a newspaper or book containing a defamation also 

constitutes a separate publication of the defamation to a new audience, giving rise to 

a separate cause of action for defamation”) (emphases added; citations omitted). 

Again, the Court of Chancery’s legal rulings, which are law of the case, are 

instructive.  Applying California law on republication, the Court of Chancery 

considered whether, based on the well-pled allegations in the Complaint, it was 

reasonably inferable that the 2014 Article directed the 2012 Articles to a new 

audience:

I also find sufficiently persuasive to survive a motion to dismiss 
Plaintiffs’ argument that the 2014 Article directed the defamation 
published in the 2012 Articles to a new audience because the Complaint 
alleges facts sufficient to support a reasonable inference that the 2014 
Article was intended to and actually did reach a new audience. 
Plaintiffs allege that the analysts, investors, academic researchers, and 
operators interested in commercial wireless technology—i.e., 
Artemis’s pCell technology featured in the 2014 Article—are unlikely 
to be familiar with, much less interested in, the details of the consumer 
video game industry as described in the 2012 Articles. Plaintiffs also 
allege, and I consider it reasonable to infer, that Defendant knew an 
article about pCell would generate high traffic on its website because 
pCell had received news coverage by the New York Times, Bloomberg 
Television, and Wired Magazine, and intentionally directed readers to 



34

the sensationalistic August 28 Article by including a hyperlink in the 
2014 Article’s very first sentence, which Plaintiffs allege is itself false 
and defamatory.

A243 (emphases added; citation omitted).  This was the correct analysis.

The Superior Court, by contrast, engaged in an incorrect analysis by focusing 

on whether The Verge website, as a whole, rather than the defamatory 2012 Articles, 

reached a new audience.   In doing so, the Superior Court misapplied the law and 

misinterpreted the use of the term “website” in Yaeger v. Bowlin.  Superior Op. at 

19–20 (citing Yaeger for the rule that republication requires “the website [to be] 

directed to a new audience” and explaining, “[i]f the Verge is ‘the website,’ then 

directing one segment of the Verge’s readership to an article on the site is by 

definition only reshuffling its existing audience, not directing itself to a new one”) 

(emphasis in original).  Contrary to the Superior Court’s holding, the Yeager

decision makes clear that the term “website” as used therein meant a website at a 

specific URL, that is, a specific article or section on a website, rather than all of the 

websites within the entire domain name.12  See Yeager, 693 F.3d at 1083

(considering if there was a modification of “other information on the URL”); see 

also Hebrew Academy of San Francisco, 42 Cal. 4th at 891 (“Under the general rule, 

                                                
12 Domain names typically identify a controlling entity, e.g., theverge.com (The 
Verge), nbc.com (NBC Universal), google.com (Google), harvard.edu (Harvard
University).



35

a new cause of action for defamation arises each time the defamer “repeats or 

recirculates his or her original remarks to a new audience.”) (citations omitted).  

The Superior Court’s ruling disregards the fact that today’s news websites 

include highly diverse content, consciously directed at different audiences with 

unique interests.13 But regardless of the domain name, if a defamatory statement is 

“affirmatively reiterate[d] . . . in an attempt to reach a new audience that the 

statement's prior dissemination did not encompass,” then it is a republication.  Clark, 

617 Fed. App’x at 505 (citation omitted).  If not, this aspect of the republication rule

would be eliminated, creating a license for perpetual defamation to new audiences

by simply using the same domain name as the first publication.

Because statutes of limitation for defamation claims are generally short, 

ending one or two years after a statement is first published,14 the republication 

                                                
13 For example, nbc.com includes several news (and other) sections, each 
consciously directed to diverse audiences interested in different topics, such as: 
MSNBC for “Breaking News & Analysis” (nbc.com/networks/msnbc); CNBC for 
business news (nbc.com/networks/cnbc); local NBC TV news 
(nbc.com/networks/scheduled); Telemundo for Spanish language news 
(nbc.com/networks/telemundo); E! for “Pop Culture” news (nbc.com/networks/e); 
and many more.  Likewise, news on theverge.com is also consciously directed to 
diverse audiences interested in different topics, such as “Environment” 
(theverge.com/environment); “Cars” (www.theverge.com/cars); “Music” 
(theverge.com/music); “Mobile” (theverge.com/mobile); “Gaming” 
(theverge.com/games), and other categories.
14 For example, here, the statute of limitations under California law is one year.  See 
Superior Op. at 7, 9.



36

exception to the single-publication rule is an important check on a defendant’s ability 

to repeat and recirculate defamation after the limitations period ends.  This check is 

especially important when it comes to defamation published on the internet, where,

[f]rom the publisher’s point of view, [the World Wide Web] constitutes 
a vast platform from which to address and hear from a worldwide 
audience of millions of readers, viewers, researchers, and buyers. 
Communications posted on Web sites may be viewed by thousands, if 
not millions, over an expansive geographic area for an indefinite period 
of time. 

Firth, 775 N.E.2d at 466 (discussing rationale for applying the single-publication 

rule and republication exception to defamation on the internet) (internal quotation 

marks and citation omitted; alterations in original).  Adopting the Superior Court’s 

interpretation of the law of republication as applied to the internet would eliminate 

this check on the republication of defamation, allowing any website operator simply 

to wait for the limitations period to expire before reposting the earlier defamation 

with impunity on any URL within its domain.

When properly focused on the republication of the 2012 Articles to a new 

audience, and not the entire website, Vox’s motion for summary judgement should 

have been denied because, at the very least, there are disputed facts concerning the 

highly factual question of whether the 2014 Article directed the 2012 Articles to a 

new audience.  See Williams v. Geier, 671 A.2d 1368, 1389 (Del. 1996) (“[T]he 

granting of summary judgment must be cautiously invoked so that the parties may 



37

always be afforded an evidentiary hearing where there is a bona fide dispute as to 

the facts.”).

Indeed, the limited record shows that the 2012 Articles were directed to 

consumers interested in videogames (entertainment products sold largely to children 

and young adults), while the 2014 Article was directed to scientists, engineers, and 

businesspeople interested in commercial wireless communication systems—

industrial products sold largely to major corporations for millions of dollars.  

Recognizing the different focus of the article, The Verge itself tagged the articles 

differently for purposes of its landing pages; the August 28 Article is tagged 

“Gaming,” whereas the 2014 Article is tagged “Mobile” and “Tech.”  It is a disputed 

question of fact whether The Verge designed these internal tags and article headlines 

to reach the different audiences that The Verge services.  Finally, Vox’s own Google 

Analytics data demonstrates that the readers of the 2014 Article caused a resurgence 

of interest in the 2012 Articles (as Vox intended), a further showing that the 2014 

Article reached a new audience and republished the 2012 Articles. See A998–A1000 

(graph reporting daily pageviews of the August 28 Article).15

                                                
15 Because of the high number of pageviews on the day of publication (about 40,000) 
the vertical scale of the pageviews graph skews the pageviews on subsequent days 
to appear to be zero, but close examination shows steadily continuing pageviews, 
with the largest spike in pageviews after 2012 occurring the day the 2014 Article 
was published.  See A1291 (indicating pageview spike on February 19, 2014 with 
red arrow).



38

* * *

For these reasons, Plaintiffs respectfully submit that the Superior Court

misapplied the law when ruling that neither republication exception applies here and 

that ruling should be reversed.



39

III. THE SUPERIOR COURT ERRED IN FINDING THE 2014 ARTICLE 
WAS NOT DEFAMATORY.

A. Questions Presented

Did the Superior Court err by concluding that the Defunct Statement is not 

capable of bearing the meaning alleged by Plaintiffs?  A1293–A1294.  

Did the Superior Court err when concluding that the Defunct Statement is not 

defamatory as to Plaintiffs?  A1046–A1055; A559–A567; A978–A987; A847–

A851.  

B. Standard And Scope Of Review

The granting of a motion for summary judgment is reviewed de novo.  See 

Telxon Corp., 802 A.2d at 262.

C. Merits Of Argument

The Superior Court explained that, “only if the Court finds that the disputed 

statement can reasonably bear the defamatory meaning does the question of whether 

the audience drew the defamatory understanding from it reach the jury.”  Superior 

Op. at 11 (citation omitted); see also Strong v. Wells Fargo Bank, 2012 WL 

3549730, at *2 (Del. Super. Ct. July 20, 2012) (“It is the function of the court to 

determine: whether a communication is capable of bearing a particular meaning, and 

whether that meaning is defamatory. The jury determines whether a communication, 

capable of a defamatory meaning, was so understood by its recipient.”) (internal 

quotation marks and citation omitted).  To determine whether a statement is 



40

reasonably susceptible to a defamatory interpretation under California law, courts 

assess whether the “average reader” would interpret material in a way that would 

render it defamatory.  See Alszeh v. Home Box Office, 80 Cal. Rptr. 2d 16, 18 (Cal. 

Ct. App. 1998). “The ‘average reader’ is a reasonable member of the audience to 

which the material was originally addressed.”  Id. (internal quotation marks omitted) 

(quoting Couch v. San Juan Unified Sch. Dist., 39 Cal. Rptr. 2d 848, 854 (Cal. Ct. 

App. 1995)).  In considering how the average reader would interpret the material, 

California courts look at both the specific language used and its implied meaning.  

See MacLoed v. Tribune Pub. Co., 343 P.2d 36, 42 (Cal. 1959) (“A defendant is 

liable for what is insinuated, as well as for what is stated explicitly.”) (citation

omitted).

Under these standards, the Superior Court erred in concluding that the Defunct 

Statement could not reasonably bear the meaning alleged by Plaintiffs or be 

defamatory to Plaintiffs.  The title of the 2014 Article is “The man behind OnLive 

has a plan to fix your terrible cellphone service.”  A1277–A1289.  The first line of 

the article opens with the Defunct Statement, “Steve Perlman, the creator of the

defunct game-streaming service OnLive” (in orange bold in the original), and the 

bold text links readers to the August 28 Article.  On its face, the Defunct Statement 

ties the “game-streaming service OnLive,” to Perlman (as both its creator and the 

“man behind” OnLive), and then falsely reports that the service created by Perlman 



41

is now defunct.  A1278.  The record is clear that the game-streaming service was not 

defunct then, or at any time before or in the year thereafter.  A611; A746; A1277–

A1289.  The Defunct Statement was plainly false.

Falsely stating in 2014 that the game-streaming service was “defunct” was a 

new and significant smear on Perlman and his companies because it falsely conveyed 

that OnLive customers’ personal and financial information was potentially exposed 

and unsecured.  As the Court of Chancery recognized on this very issue when 

considering Vox’s motion to dismiss, in the area of gaming and streaming 

technology, describing a service as “defunct” means customers’ personal and 

sensitive information might be exposed or left unprotected against potential hacks, 

an event that would incense customers and cause considerable commercial and 

reputational backlash.  A241.  Accordingly, the Court of Chancery acknowledged 

that the alleged defamatory meaning of the Defunct Statement was reasonable 

because it falsely conveyed to the world that “Perlman not only exploited OnLive’s 

stockholders, but also victimized its customer base” by leaving customers’ personal 

and financial information exposed and unsecured.  Id.  

The Superior Court came to a different and, Plaintiffs submit, incorrect 

conclusion.   Ignoring the express words of the Defunct Statement, which concern 

the status of the game-streaming service, the Superior Court focused on the status of 

OnLive, Inc. and OL2 and whether describing those entities as “defunct” was 



42

defamatory to Plaintiffs.  Superior Op. at 10–12.  Through that lens, the Superior 

Court concluded that (i) describing OnLive, Inc. as “defunct” was substantially true 

and (ii) describing OL2 as “defunct” did not concern Plaintiffs, and therefore the 

Defunct Statement could not reasonably bear Plaintiffs’ alleged defamatory 

meaning.  Id. at 12.

However, as explained above, when focused on the express subject of the 

Defunct Statement—the game-streaming service created by Perlman—which was 

operational and not defunct, “‘the false portion’ of the publication is capable of 

bearing the defamatory meaning.”  Id. at 11 (citation omitted).  No reader would 

interpret “the game-streaming service OnLive” as meaning the entire company, 

OnLive, Inc., which, for example, offered non-game services such as the OnLive 

Desktop Service, a remote Windows desktop service.  Because the Defunct 

Statement can reasonably be read as having a disparaging and pejorative meaning to 

Plaintiffs, the question of whether the audience drew the defamatory understanding 

from the Defunct Statement should be determined after a full factual record is 

developed.  See Re v. Hortsmann, 1987 WL 16710, at *4 (Del. Super. Ct. Aug. 11, 

1987) (noting that a jury should determine whether allegedly defamatory language 

was understood by its recipient to be defamatory where the language was “capable 

of being construed as having both non-pejorative and pejorative meanings, including 

the imputation of fraud”); MacLoed, 343 P.2d at 42 (reversing dismissal of 



43

defamation claim because, while other interpretations were possible, defendant’s 

article could reasonably be interpreted as charging that plaintiff was a communist 

sympathizer).



44

CONCLUSION

For the foregoing reasons, Plaintiffs respectfully request that this Court (i) 

reverse the Court of Chancery’s decision that it lacks subject matter jurisdiction over 

Plaintiffs’ claims, (ii) reverse the Superior Court’s decision that the 2014 Article did 

not republish the 2012 Articles, and (iii) reverse the Superior Court’s decision that 

the 2014 Article is not capable of bearing the defamatory meaning alleged.

Dated: November 4, 2020
6884073

POTTER ANDERSON & CORROON LLP

/s/ Matthew E. Fischer
Matthew E. Fischer (No. 3092)
Jonathan A. Choa (No. 5319)
Jacqueline A. Rogers (No. 5793)
1313 North Market Street
P.O. Box 951
Wilmington, DE  19899
(302) 984-6000

Attorneys for Appellants Stephen G. 
Perlman, Rearden LLC, and Artemis 
Networks LLC



CERTIFICATE OF SERVICE

I hereby certify that on this 4th day of November, 2020, a copy of the foregoing 

document was served via File & ServeXpress upon the following attorney of record:

Peter L. Frattarelli, Esq.
ARCHER & GREINER, P.C.
A Professional Corporation
300 Delaware Avenue, Suite 1370
Wilmington, DE  19801

/s/ Jacqueline A. Rogers
Jacqueline A. Rogers (No. 5793)


