
IN THE SUPREME COURT OF THE STATE OF DELAWARE 

STEPHEN G. PERLMAN, REARDEN 
LLC, a California limited liability 
company, and ARTEMIS NETWORKS 
LLC, a Delaware limited liability 
company, 

Appellants, 

v. 

VOX MEDIA, INC., a Delaware 
corporation, 

Appellee. 

C.A. No. 305, 2020 

Courts below: 

Superior Court of the State of Delaware, 
New Castle County,  
Case No. N19C-07-235 PRW CCLD 

Court of Chancery of the State of 
Delaware,  
C.A. No. 10046-VCS 

APPELLEE’S AMENDED ANSWERING BRIEF 

ARCHER & GREINER, P.C. 

Peter L. Frattarelli (No. 2871) 
300 Delaware Avenue, Suite 1100 
Wilmington, Delaware 19801 
Phone: (302) 777-4350 
Email: pfrattarelli@archerlaw.com 

DAVIS WRIGHT TREMAINE LLP 

James Rosenfeld (pro hac vice) 
Jeremy A. Chase (pro hac vice) 
1251 Avenue of the Americas, 21st Floor 
New York, New York 10020 
Phone: (212) 489-8230 
Email: jamesrosenfeld@dwt.com 

jeremychase@dwt.com 

Attorneys for Defendant Vox Media, LLC 
(formerly, Vox Media, Inc.) 

Dated: December 7, 2020 

EFiled:  Dec 07 2020 12:14PM EST 
Filing ID 66164030
Case Number 305,2020



ii 

TABLE OF CONTENTS 

NATURE OF PROCEEDINGS ................................................................................. 1

SUMMARY OF ARGUMENT ................................................................................. 3

STATEMENT OF FACTS ........................................................................................ 4

A. Plaintiffs and OnLive ............................................................................ 4

B. The 2012 Articles .................................................................................. 4

C. Plaintiffs’ Alleged “Self-Help” Efforts ................................................. 6

D. The Wind-down of OnLive, Inc. ........................................................... 8

E. The OnLive Service After the ABC ...................................................... 8

F. The 2014 Article .................................................................................... 9

ARGUMENT ........................................................................................................... 10

I. THE CHANCERY COURT CORRECTLY HELD IT LACKED 
SUBJECT MATTER JURISDICTION ......................................................... 10

A. Questions Presented ............................................................................ 10

B. Standard and Scope of Review ............................................................ 10

C. Merits of Argument ............................................................................. 10

II. EVEN IF THE CHANCERY COURT HAS JURISDICTION, 
PLAINTIFFS' CLAIMS REGARDING THE 2012 ARTICLES ARE 
BARRED BY LACHES ................................................................................ 17

A. Questions Presented ............................................................................ 17

B. Standard and Scope of Review ............................................................ 17

C. Merits of Argument ............................................................................. 17

1. Plaintiffs Unreasonably Delayed Bringing Their Claim .......... 18

2. Plaintiffs’ Delay Prejudiced Defendant .................................... 23

III. THE 2014 ARTICLE DID NOT REPUBLISH THE 2012 ARTICLES ...... 26

A. Questions Presented ............................................................................ 26

B. Standard and Scope of Review ............................................................ 26

C. Merits of Argument ............................................................................. 26



iii 

1. The 2012 Articles Were Not Altered ........................................ 29

2. The 2014 Article Did Not Direct the 2012 Articles to a 
New Audience ........................................................................... 31

3. Plaintiffs’ “Conscious Disregard” Argument is Legally 
and Factually Deficient ............................................................. 35

IV. PLAINTIFFS’ CLAIM AS TO THE 2014 ARTICLE FAILS ..................... 37

A. Questions Presented ............................................................................ 37

B. Standard and Scope of Review ............................................................ 37

C. Merits of Argument ............................................................................. 37

1. The Defunct Statement Is Not “Of or Concerning” 
Plaintiffs .................................................................................... 38

2. The Defunct Statement Is Substantially True ........................... 40

CONCLUSION ........................................................................................................ 45



iv 

TABLE OF AUTHORITIES

 Page(s) 

Cases 

Adelson v. Harris, 
973 F. Supp. 2d 467 (S.D.N.Y. 2013) ................................................................ 41 

Akrout v. Jarkoy, 
2018 WL 3361401 (Del. Ch. July 10, 2018) .......................................... 21, 23, 24 

Allen v. Bander, 
2015 WL 7180732 (Cal. Ct. App. Nov. 16, 2015) ............................................. 29 

BioVeris Corp. v. Meso Scale Diagnostics, LLC, 
2017 WL 5035530 (Del. Ch. Nov. 2, 2017) ....................................................... 21 

Burnett v. Nat’l Enquirer, Inc., 
144 Cal. App. 3d 991 (Cal. Ct. App. 1983) ........................................................ 39 

Canatella v. Van De Kamp, 
486 F.3d 1128 (9th Cir. 2007) ............................................................................ 29 

Carver v. Bonds, 
135 Cal. App. 4th 328 (Cal. Ct. App. 2005) ....................................................... 41 

Christiana Town Ctr., LLC v. New Castle Cty., 
2003 WL 21314499 (Del. Ch. June 6, 2003), aff’d, 841 A.2d 307 
(Del. 2004) .......................................................................................................... 11 

Christoff v. Nestle USA, 
62 Cal. Rptr. 3d 122 (Cal. Ct. App. 2007), rev’d in part on other 
grounds, 47 Cal.4th 468 (Cal. 2009) ............................................................ 26, 35 

Churchill v. State of New Jersey, 
876 A.2d 311 (N.J. Super. 2005) ........................................................................ 29 

Clark v. Viacom Int’l Inc., 
617 F. App’x 495 (6th Cir. 2015) ................................................................. 27, 33 

CMS Inv. Holdings, LLC v. Castle, 
2016 WL 4411328 (Del. Ch. Aug. 19, 2016) ......................................... 17, 18, 24 



v 

Danias v. Fakis, 
261 A.2d 529 (Del. Super. 1969) ........................................................................ 12 

Dunn v. FastMed Urgent Care, P.C., 
2019 WL 4131010 (Del. Ch. Aug. 30, 2019) ..................................................... 12 

Gannett Co. v. Re, 
496 A.2d 553 (Del. Super. 1985) ........................................................................ 40 

Gertz v. Robert Welch, Inc., 
418 U.S. 323 (1974) ............................................................................................ 40 

Giuffre v. Dershowitz, 
410 F. Supp. 3d 564 (S.D.N.Y. 2019) ................................................................ 33 

IAC/Interactive Corp. v. O’Brien, 
26 A.3d 174 (Del. 2011) .............................................................18, 19, 20, 21, 22 

IBM Corp. v. Comdisco, 
Inc., 602 A.2d 74 (Del. Ch. 1991) ...................................................................... 11 

Images Hair Sols. Med. Ctr. v. Fox News Network, LLC, 
2013 WL 6917138 (Del. Super. Dec. 20, 2013) ................................................. 40 

In re Davis, 
334 B.R. 874 (Bankr. W.D. Ky. 2005) ............................................................... 30 

In re Philadelphia Newspapers, LLC, 
690 F.3d 161 (3d Cir. 2012) ............................................................................... 27 

In re Sirius XM S’holder Litig., 
2013 WL 5411268 (Del. Ch. Sept. 27, 2013) ..................................................... 24 

Jackson v. Mayweather, 
10 Cal. App. 5th 1240 (Cal. Ct. App. 2017), as modified (Apr. 19, 
2017) ................................................................................................................... 38 

Jankovic v. Int’l Crisis Grp., 
429 F. Supp. 2d 165 (D.D.C. 2006), aff’d in relevant part, 494 
F.3d 1080 (D.C. Cir. 2007) ................................................................................. 41 

Kinney v. Barnes, 
2014 WL 2811832 (Cal. Ct. App. June 23, 2014) .............................................. 29 



vi 

Kraft v. Wisdom Tree Invest., Inc., 
145 A.3d 969 (Del. Ch. 2016) ...................................................................... 18, 23 

Kramer v. Thompson, 
947 F.2d 666 (3d Cir. 1991) ............................................................................... 13 

Law Offices of Sean M. Lynn, PA v. John Doe No. 1, 
2020 WL 5763904 (Del. Ch. Sep. 25, 2020) ...................................................... 12 

Levey v. Brownstone Asset Mgmt, LP, 
76 A.3d 764 (Del. 2013) ......................................................................... 18, 19, 20 

Lynn v. Edwards, 
2020 WL 6037165 (Del. Ch. Oct. 09, 2020) ...................................................... 12 

Martin v. Daily News L.P., 
121 A.D.3d 90 (N.Y. App. 1st Dep’t 2014) ....................................................... 27 

Masson v. New Yorker, 
501 U.S. 496 (1991) ............................................................................................ 40 

Metro. Opera Ass’n, Inc. v. Local 100, Hotel Employees and Rest. 
Employees Int’l Union, 
239 F.3d 172 (2d Cir. 2001) ............................................................................... 13 

Milkovich v. Lorain Journal Co., 
497 U.S. 1 (1990) ................................................................................................ 11 

Mirage Entm’t, Inc. v. FEG Entretenimientos S.A., 
2018 WL 4103583 (S.D.N.Y. Aug. 29, 2018) .................................................... 33 

Morningstar, Inc. v. Superior Court, 
23 Cal. App. 4th 676 (Cal. Ct. App. 1994) ................................................... 40, 43 

Naples v. New Castle Cnty., 
2015 WL 1478206 (Del. Super. Mar. 20, 2015) ................................................. 18 

Nunes v. Lizza, 
2020 WL 5504005 (N.D. Iowa Sept. 11, 2020) ................................................. 33 

Organovo Holdings, Inc. v. Dimitrov, 
162 A.3d 102 (Del. Ch. 2017) .....................................................................passim



vii 

Osborn ex rel. Osborn v. Kemp, 
991 A.2d 1153 (Del. Super. 2010) ...................................................................... 21 

Penaherrera v N.Y. Times Co., 
2013 WL 4013487 (Sup. Ct. N.Y. Cty. Aug. 08, 2013) ............................... 27, 29 

Penrose Hill, Ltd. v. Mabray, 
2020 WL 4804965 (N.D. Cal. Aug. 18, 2020) ................................................... 33 

Preston Hollow Capital LLC v. Nuveen LLC, 
216 A.3d 1 (Del. Ch. 2019) ................................................................................ 12 

Ramada Inns, Inc. v. Dow Jones & Co., Inc., 
543 A.2d 313 (Del. Super. 1987) ........................................................................ 41 

Rehak Creative Servs., Inc. v. Witt, 
404 S.W.3d 716 (Tex. App. – Houston [14th Dist.] 2013, pet. 
denied) ................................................................................................................. 41 

Reid v. Spazio, 
970 A.2d 176 (Del. 2009) ............................................................................. 18, 20 

Sanders v. Sanders, 
570 A.2d 1189 (Del. 1990) ................................................................................. 10 

SDV/ACCI, Inc. v. AT & T Corp., 
522 F.3d 955 (9th Cir. 2008) .............................................................................. 38 

Shepard v. TheHuffingtonPost.com, Inc., 
2012 WL 5584615 (D. Minn. Nov. 15, 2012), aff’d, 509 F. App’x. 
556 (8th Cir. 2013) .............................................................................................. 27 

Sundance Image Tech., Inc. v. Cone Editions Press, Ltd., 
2007 WL 935703 (S.D. Cal. Mar. 7, 2007) ........................................................ 27 

Telxon Corp. v. Meyerson, 
802 A.2d 257 (Del. 2002) ................................................................. 10, 17, 26, 37 

U.S. ex rel. Klein v. Omeros Corp., 
897 F. Supp. 2d 1058 (W.D. Wash. 2012) ......................................................... 27 

Whittington v. Dragon Gr., LLC,  
991 A.2d 1 (Del. 2009) ....................................................................................... 18 



viii 

Williams v. Howe, 
2004 WL 2828058 (Del Super. 2004) ................................................................ 39 

Yeager v. Bowlin, 
693 F.3d 1076 (9th Cir. 2012), aff’d, 495 F. App’x. 780 (2012) ..... 26, 30, 31, 32 

Statutes and Rules 

47 U.S.C. § 230 ........................................................................................................ 30 

Cal. Code Civ. Pro. § 3425.3 ................................................................................... 26 

Del. Ch. R. 12(h)(3) ................................................................................................. 11 

Other Authorities 

Del. Const. Art. I, § 5 ............................................................................................... 15 

ROBERT D. SACK, SACK ON DEFAMATION, § 10.5.1 (2008) ..................................... 12 



1 

NATURE OF PROCEEDINGS 

Plaintiffs below/Appellants’ (“Plaintiffs”) arguments all arise from—but none 

of them cure—their failure to assert a timely claim.   

In August 2012, The Verge, an online publication owned by Defendant 

below/Appellee Vox Media (“Defendant”), reported on the demise of OnLive, Inc., 

a California-based video game streaming company founded by Plaintiff Stephen 

Perlman.  Perlman decided not to sue at the time, but changed his mind in 2014, 

filing this defamation action on behalf of himself and two of his companies, Rearden 

and Artemis.  But Perlman had a problem:  he and his companies reside in California, 

and that state’s one-year statute of limitations had expired.   

As a result, Plaintiffs sued in the Chancery Court, tacking on a prayer for 

injunctive relief, in the hope that Delaware’s two-year limitations period or equity 

principles would save their claim.  They also argued that a hyperlink in a 2014 Verge 

article linking back to one of the 2012 articles could revive the claim—a theory 

soundly rejected in courts around the country.   

These efforts to circumvent the statute of limitations failed.  Although the 

Chancery Court initially denied Defendant’s motion to dismiss on the grounds that 

Plaintiffs’ claims could survive the plaintiff-friendly “reasonably conceivable” 

standard, Perlman v. Vox Media, Inc., 2015 WL 5724838 (Del. Ch. Sept. 30, 2015) 

(“Perlman I”), the Court later held that it lacked subject matter jurisdiction in light 



2 

of its subsequent decision in Organovo Holdings, Inc. v. Dimitrov, 162 A.3d 102 

(Del. Ch. 2017).  Exhibit A (“Perlman II” or “Exhibit A”) to Plaintiff’s Opening 

Brief (“O.B.”).  Plaintiffs then sued in Superior Court, which held that claims related 

to the 2012 Articles were time-barred by California’s one-year statute of limitations, 

the hyperlink in the 2014 article was not a republication that could revive that claim, 

and the statements in the 2014 Article were substantially true and not “of and 

concerning” Plaintiffs.  Exhibit B to O.B. (“Perlman III” or “Exhibit B”). 

Perlman II and Perlman III were correctly decided, and this Court should 

affirm them. 



3 

SUMMARY OF ARGUMENT 

1. Defendant DENIES that the Chancery Court erred in ruling it lacked 

subject matter jurisdiction.  Money damages are the traditional and an adequate 

remedy for defamation claims.  While Plaintiffs may seek injunctive relief from the 

Chancery Court if they succeed in Superior Court, “the potential availability of 

permanent injunctive relief following an adjudication of falsity . . . cannot reach 

back to support equitable jurisdiction.” Organovo, 162 A.3d at 124.  Even if the 

Chancery Court had jurisdiction, laches bars Plaintiffs’ claim as to the 2012 

Articles. 

2. Defendant ADMITS that under California law, republication occurs 

when the original statement is (a) substantively altered or added to, or (b) directed 

to a new audience.  It DENIES that the Superior Court erred in ruling that the 2014 

Article did neither.  A hyperlink does not republish the linked article.  The 2012 

Articles remain unaltered since first published, and the 2014 Article does not add 

to, alter or direct them to a new audience. 

3. Defendant DENIES the Superior Court erred in finding the 2014 

Article is not defamatory.  The Court correctly found the Defunct Statement was 

not of and concerning Plaintiffs, and was substantially true. 



4 

STATEMENT OF FACTS 

A. Plaintiffs and OnLive 

Entrepreneur Stephen Perlman (“Perlman”) founded Rearden LLC 

(“Rearden”) and Artemis Networks, LLC (“Artemis”).  A865-A866 ¶¶ 12-14.1

Perlman also founded non-party OnLive, Inc., which operated a video game 

streaming service by the same name (the “Service”).  A867 ¶ 16.  In August 2012, 

failing financially, OnLive, Inc. entered an Assignment for the Benefit of Creditors 

(“ABC”), transferring its assets, including the Service, to OL2, Inc. (“OL2”), an 

entity run by investor Gary Lauder (“Lauder”).  See A737-A738(65:24-66:6).    

B. The 2012 Articles 

The Verge is an online publication of Vox Media covering technology, 

science, culture, and transportation.  B00114-B00115, ¶¶ 1, 3.   

On August 19, 2012, The Verge published “OnLive’s bankruptcy protection 

filing leaves former employees in the dark,” by Tracey Lien (“August 19 Article”).  

B00115, ¶ 4.  Jane Anderson (“Anderson”), OnLive’s head of public relations, 

contacted The Verge, claiming inaccuracies in the article.  See A587(46:12-47:25); 

B00119-B00120, ¶ 3.  After investigating, The Verge apologized to Anderson and 

assigned Sean Hollister (“Hollister”), to rewrite the article.  See B00119-B00120, ¶ 

3; A587-A588(49:1-24, 51:8-17).  Within hours, The Verge removed the original 

1 Citations to Plaintiffs’ Appendix and Defendants’ Appendix are noted with the 
abbreviations “A__” and “B__”, respectively.  



5 

and published a corrected version.  B00119-B00120, ¶ 3; B00126-B00129.  Perlman 

considered suing The Verge over the August 19 Article but decided against it because 

he did not consider the corrected version defamatory.  See B00172-B00178 at 

(20(a)); A750-A751(117:17-118:4); A588-A589(52:22-53:3, 54:13-19).  

On August 28, 2012, The Verge published another article by Hollister, 

“OnLive lost: how the paradise of streaming games was undone by one man’s ego” 

(“August 28 Article,” together with the August 19 Article, “2012 Articles”).  

B00115, ¶ 5; B00130-B00145.  Perlman read the August 28 Article that day and 

believed it was a “complete fiction.”  A751 (20:5-8).  He was immediately 

“concerned [the article] was going to harm the reputation of Rearden,” that “it was 

going to harm [his] reputation,” and that he “had to go and consider lots of potential 

legal consequences that were coming from this.”  A752(122:14-21); A593(72:18-

24). 

Nevertheless, Plaintiffs did not sue or seek a correction; instead they cut off 

ties with The Verge and ignored further contacts from Hollister.  See A752 (122:20-

123:1), A756(140:18-141:5), A767-A768(183:22-184:9, 185:5-7, 188:18-23); 

A593-A594(72:25-74:18); B00120-B00121, ¶¶ 5-7; B00122-B00125; see also

B00258 (Perlman: “taking legal action against them for libel just would have 

exacerbated the situation”).  Plaintiffs sued two years later. 



6 

C. Plaintiffs’ Alleged “Self-Help” Efforts 

Although Plaintiffs sat on their rights, in this litigation they claimed they had 

engaged in “self-help” to mitigate the harm the Articles allegedly caused.  A759 

(151:4-18); B00074-B00088; B00379-B00389.  But Plaintiffs’ “self-help” 

amounted to contacting a handful of publications to persuade them to remove 

references or hyperlinks to the 2012 Articles.  See B00172-B00212 at 20.  Plaintiffs 

only identified the following specific activities in the year after publication: 

 August 19 Article:  Other than contacting The Verge—which promptly 
corrected the article—Plaintiffs claim they spoke with one other publication 
on the day it was published. B00172-B00178 at 20(a).  Thereafter, Plaintiffs 
claim to have “spoken about the content that was raised” in the article with 
“industry people” but cannot remember any “specifics.”  A591(62:1-65:13).   

 August 28 Article:  Plaintiffs claim they contacted three publications on 
August 28-29, 2012 to request (unsuccessfully) they remove references to the 
article, (B00184-B00190, at 20(d)-(f)), and “in the beginning of 2013. . . 
somewhere thereabouts, [or] maybe end of 2012,” Perlman “researched what 
possible causes could result in the increasing elevation of [the Article’s] 
search rankings” on Google.  A764-A765(173:15-175:24); B00190-B00193, 
at 20(g).  Concluding that a Wikipedia entry referencing the Article was 
driving up Google results, he hired a Wikipedia editor to revise the entry.  
B00190-B00193, at 20(g); A605(120:20-121:2).  

The bulk of Plaintiffs’ “self-help” efforts consist of a wholly speculative 

estimate that they devoted “[o]ver 1000 hours of Mr. Perlman’s, Ms. Anderson’s and 

Rearden’s, and eventually Artemis’ counsel’s time, continuing to this day” 

responding to the 2012 Articles.  B00181, at 20(c)(ii).  But they have not been able 

to specify when these 1000 hours took place, what their efforts entailed, which third 



7 

parties they contacted, or the results.  Perlman’s explanation of the “over 1000 

hours” was:  

So -- yeah, so I looked at a week as -- as 50 hours. It’s also a nice 
round number. And then I say, okay, 20 weeks. All right. And it 
wasn’t just me. It was other people.  This has been going on for 
several years. And there’s -- it -- it usually kind of erupts into a 
series of different things. . . . 

A763-A764(169:24-170:6).  Anderson could not quantify her or anyone else’s 

contributions to the “over 1000 hours.”  A597-A598(88:21-90:18).  Perlman again 

came up empty when asked to estimate how many hours his attorneys contributed.  

A764(171:21-172:4); A598(92:11-18); A701(68:20-23). 

Nor are there documents to fill these gaps.  Beyond Perlman’s Googling of 

“search engine optimization” and a few one-off conversations with investors, 

Plaintiffs could not offer proof of “self-help” efforts between September 4, 2012 and 

March 11, 2014.  B00179-B00184, at 20(c); B00190-B00193, at 20(g); A760-

A762(157:7-160:18, 162:3-165:5); A597-A598(88:21-90:18).  Nor have they 

produced billing records of their U.S. or foreign counsel.  B00239-B00246; B00324-

B00325, ¶24.  

All remaining “self-help” took place in 2014 and 2015, after the limitations 

period expired.  B00194-B00212, at 20(h)-(q). 



8 

D. The Wind-down of OnLive, Inc.  

After the August 2012 ABC, OnLive, Inc. had “no assets or operations,” “no 

officers or employees . . . [and] no records.”  B00524; B00528.  Perlman resigned 

and appointed Russell Burbank (“Burbank”) as the company’s liquidating agent.  See

B00535-B00537; B00531-B00534; A648(16:17-20), A651-A652(29:21-30, 32:6-

18, 33:18-21); B00524-B00530.  The company never restarted operations, acquired 

assets, generated revenue, hired employees, held board meetings or paid taxes.  

B00168-B00170, at 11-14; A647-A648(12:17-14:7, 16:2-16), A653(36:4-23), A658 

(55:9-17); B00550-B00552.  Burbank and Craig Prim, OnLive, Inc.’s counsel before 

and after the ABC, acknowledged OnLive, Inc. was effectively “defunct.”  B00553-

B00554; A662(73:1-14).   

E. The OnLive Service After the ABC 

After OL2 took over the Service, it went largely dormant until it “relaunched” 

in March 2014 with new subscription offerings; numerous publications noted its 

absence.  B00568; B00573; B00582-B00583. 

The Service shut down one year later.  B00254.  OL2 announced that Sony 

was “acquiring important parts of OnLive, and [Sony’s] plans d[id]n’t include a 

continuation of the game service in its current form,” and that “[a]fter April 30, 2015, 

our data centers will shut down and the service will be offline. All accounts will be 

closed, and all data deleted . . . .”  B00254.   



9 

F. The 2014 Article 

On February 19, 2014, The Verge published “The man behind OnLive has a 

plan to fix your terrible cellphone service,” by Aaron Souppouris (“2014 Article”).  

B00146-B00150.  It opened, “Steve Perlman, the creator of the defunct game-

streaming service OnLive, claims he has the answer to slow wireless service” 

(“Defunct Statement”).  B00147. The phrase “defunct game-streaming service 

OnLive” hyperlinked to the August 28 Article.  B00116, ¶ 9; B00147. 

The Verge published the 2014 Article because Perlman’s launch of pCell was 

newsworthy, and it linked to the August 28 Article to provide context.  B00115-

B00116, ¶¶ 7-9.  The 2014 Article was not intended to target a new audience for the 

August 28 Article, and there is no evidence that it did.  B00115-B00116, ¶¶ 7, 10; 

A775(214:9-13, 216:24-217:20).  Rather, all record evidence establishes that The 

Verge directed the articles to the same audience and that the 2014 Article did not 

increase traffic to the 2012 Articles.  B00116, ¶ 10; B00584-B00586.    

Plaintiffs never contacted Defendant to dispute the 2014 Article or demand a 

correction.  A756(140:18-141:5), A767(183:22-184:9); A593-A594(72:25-74:18); 

B00116, ¶ 11.  They merely contacted two other publications to request removal of 

references to the 2014 Article.  B00194-B00199, at 20(h)-(k). 



10 

ARGUMENT 

I. THE CHANCERY COURT CORRECTLY HELD IT LACKED 
SUBJECT MATTER JURISDICTION  

A. Questions Presented 

Should this Court affirm the Chancery Court’s holding that it lacks equitable 

jurisdiction over Plaintiffs’ defamation suit? 

B. Standard and Scope of Review 

The granting of a motion for summary judgment is reviewed de novo.

Telxon Corp. v. Meyerson, 802 A.2d 257 (Del. 2002).  The scope of review on 

questions of subject matter jurisdiction is de novo.  See Sanders v. Sanders, 570 

A.2d 1189, 1191 (Del. 1990).

C. Merits of Argument 

Relying on the “scholarly and thoughtful” decision in Organovo Holdings, 

Inc. v. Dimitrov, Vice Chancellor Slights held in Perlman II that the Chancery Court 

lacked subject matter jurisdiction over this action, a stand-alone defamation claim 

with a request for post-judgment injunctive relief.  See Exhibit A at 2.  Both 

Organovo and Perlman II were grounded in the principles that (1) courts of law 

should decide defamation cases due to their expertise in handling defamation claims 

and the availability of jury trials, (2) money damages are the traditional and an 

adequate remedy for defamation, and (3) though Plaintiffs may seek post-judgment 

injunctive relief in Chancery Court if successful in Superior Court, “the potential 



11 

availability of permanent injunctive relief following an adjudication of falsity . . . 

cannot reach back to support equitable jurisdiction.” Organovo, 162 A.3d at 124.  

Plaintiffs present no basis for overturning this ruling. 

The plaintiff bears the burden of establishing subject matter jurisdiction; in 

deciding whether the plaintiff has met this burden, the Court goes behind the “facade 

of prayers” to determine “the true nature of the claim.” Christiana Town Ctr., LLC 

v. New Castle Cty., 2003 WL 21314499, at *3 (Del. Ch. June 6, 2003), aff’d, 841 

A.2d 307 (Del. 2004). 

By this it is meant that a judge in equity will take a practical view 
of the complaint, and will not permit a suit to be brought in 
Chancery where a complete legal remedy otherwise exists but 
where the plaintiff has prayed for some type of traditional 
equitable relief as a kind of formulaic “open sesame” to the Court 
of Chancery. A practical analysis of the adequacy of any legal 
remedy, then, must be the point of departure for each matter 
which comes before this Court. 

IBM Corp. v. Comdisco, Inc., 602 A.2d 74, 78 (Del. Ch. 1991).2

The “true nature” of Plaintiffs’ claim here is defamation, a tort that sounds in 

law and is traditionally remedied through money damages.  Organovo, 162 A.3d at 

113; see Milkovich v. Lorain Journal Co., 497 U.S. 1, 23 (1990) (“[I]mperfect 

2 Whether the Chancery Court has subject matter jurisdiction over an action is non-
waivable and may be raised by the parties or the Court at any time.  Del. Ch. R. 
12(h)(3).  Organovo  – the basis for Defendant’s challenge – had not been decided 
at the time of Perlman I. 



12 

though it is, an action for damages is the only hope for vindication or redress the law 

gives to a man whose reputation has been falsely dishonored.”).  As Vice Chancellor 

Slights, the Organovo court, and as decisions issued after Organovo have held,3 the 

mere request for injunctive relief in a defamation case does not vest the Chancery 

Court with jurisdiction. Organovo, 162 A.3d at 114. 

Nevertheless, Plaintiffs argue on appeal that money damages – a remedy they 

seek4 – is an inadequate remedy and thus the Chancery Court should have 

jurisdiction.  Plaintiffs’ argument fails for multiple reasons.   

First, though Plaintiffs argue Organovo held that the Chancery Court only 

lacks jurisdiction to issue an injunction against future defamation – not to order the 

removal of a past defamation – Vice Chancellor Slights correctly observed that the 

3 See, e.g.,  Preston Hollow Capital LLC v. Nuveen LLC, 216 A.3d 1, 16 (Del. Ch. 
2019) (no jurisdiction over stand-alone slander claim even where plaintiff sought 
only injunctive relief); Dunn v. FastMed Urgent Care, P.C., 2019 WL 4131010, at 
*18 (Del. Ch. Aug. 30, 2019) (same); Law Offices of Sean M. Lynn, PA v. John Doe 
No. 1, 2020 WL 5763904, at *2 (Del. Ch. Sep. 25, 2020) (ordering plaintiff to show 
cause why defamation and false light claims should not be dismissed for lack of 
subject matter jurisdiction); Lynn v. Edwards, 2020 WL 6037165, at *1 (Del. Ch. 
Oct. 09, 2020) (ordering defamation claim dismissed for lack of subject matter 
jurisdiction with leave to refile in Superior Court). 

4 See A94 ¶ 11 (seeking damages). Further, among the “irreparable harms” Plaintiffs 
claim are “lost business opportunities and lost investments,” both compensable by 
damages. A151-A153 ¶¶ 108-10; Danias v. Fakis, 261 A.2d 529, 531-32 (Del. 
Super. 1969) (special damages include “material loss capable of being measured in 
money with approximate exactness”); ROBERT D. SACK, SACK ON DEFAMATION, § 
10.5.1 (2008) (“Where the plaintiff loses money as a result of the defamation, that 
loss, when proved, can of course be the basis for an award.”). 



13 

nature of the relief sought in Organovo “did not animate or alter the court’s thorough 

discussion of defamation as a claim uniquely suited for adjudication by a law court, 

and specifically, if either party demands, by a jury.”  Exhibit A at 12.  Indeed, the 

Organovo court held that with just two exceptions—trade libel and adjudicated 

falsehoods—“a court of equity generally cannot issue an injunction in a defamation 

case.”  162 A.3d at 119.  Organovo had general applicability to libel claims.5

Second, Plaintiffs claim that this case is unique and the harm inflicted so 

profound that they have no adequate remedy at law.  They are mistaken.  Defamation 

is a legal cause of action, and courts have long held that absent extraordinary 

circumstances – such as intimidation or coercion – money damages are an adequate 

remedy.  Metro. Opera Ass’n, Inc. v. Local 100, Hotel Employees and Rest. 

Employees Int’l Union, 239 F.3d 172, 177 (2d Cir. 2001); Kramer v. Thompson, 947 

F.2d 666, 677-78 (3d Cir. 1991) (citing cases).  There are no extraordinary 

circumstances here.  

Third, Plaintiffs argue they cannot get a “full, fair, and practical remedy” with 

a money damages award because of the continued accessibility of the Articles on 

The Verge, and cite irrelevant “evidence” that the internet as a medium has allowed 

5 The Chancery Court may also exercise original jurisdiction over a defamation 
claim under the clean-up doctrine, which is not at issue here. Organovo, 162 A.3d at 
125-26.  



14 

the Articles to persist.6  The continued availability of the Articles has no bearing on 

the adequacy of money damages as a remedy.  Critically, Defendant has not been 

found liable for defamation; it has vigorously (and successfully) defended against 

Plaintiffs’ claim for over six years, and has every right to keep the Articles posted.  

Should Plaintiffs succeed on their claim, the Articles’ continued availability pre-

judgment may factor into damages – but it does not render damages an inadequate 

remedy.  

Fourth, Plaintiffs argue money damages are inadequate because if the 

Articles remain online after an adjudication of falsity, Plaintiffs would need to file 

repetitive lawsuits to pursue a series of retrospective damages awards.  But this risk 

is illusory.  As Plaintiffs acknowledge, “[t]he Organovo Court identified two narrow 

exceptions where the Court of Chancery may exercise jurisdiction over defamation 

claims: trade libel claims and requests for ‘narrow relief after a final adjudication 

6 Plaintiffs claim that other publications’ links to the August 28 Article perpetuated 
the Articles and rendered money damages an inadequate remedy.  But Plaintiffs cite 
a single November 2019 email exchange about an article that allegedly linked to the 
August 28 Article in support of this theory, and the link was removed within days of 
publication.  See O.B. at 16 (citing A1225-29).  Further, Plaintiffs rely on a now-
seven-year-old Google search to claim that the August 28 Article remains a top hit 
when searching “Steve Perlman.”  O.B. at 15 (citing A1231).  But as of January 
2019, that same search would not yield the Articles in at least the first 16 pages of 
results.  B00416-B00430.  As Perlman himself opined months before filing suit, 
“[N]o one Googles OnLive (it doesn’t appear if you Google “Steve Perlman” or 
“pCell”), and even Wikipedia’s citizen editors recognize [the August 28 Article] as 
crap and never reference it.”  B00256-B00260.



15 

of falsity.’”  O.B. at 22, n.10 (emphasis added).  Should a Superior Court jury hold 

Defendant liable, Plaintiffs could “seek equity’s intervention” to compel removal.  

Ex. A at 12.  This could be accomplished by transferring to Chancery, or “the 

assigned Superior Court judge can be designated as a Vice Chancellor to provide the 

suitable equitable remedy.”  Ex. A at 14.  But the Chancery Court does not have 

equitable jurisdiction in the first instance.  Ex. A at 12, n. 54 (citing Organovo, 163 

A.3d at 124). 

Fifth, Plaintiffs ask this Court to disregard the longstanding preference for 

juries to resolve defamation claims.7  O.B. at 23-24.  They claim the internet has so 

fundamentally changed how news is distributed – i.e., articles remain continuously 

accessible and in the control of the publishers – that equity courts should take the 

extraordinary step of removing defamation cases from juries and install judges as 

their sole arbiters.   

However, they do not explain why the last twenty-plus years of news 

distribution via the internet has made juries obsolete for defamation cases—nor why 

the procedures outlined in Perlman I or Organovo for trying the case in Superior 

Court and seeking post-judgment injunctive relief (if necessary) are suddenly 

inadequate.  The Superior Court is uniquely suited to adjudicate defamation claims 

7 See Exhibit A at 11, n.50 (collecting cases); see also Del. Const. art. I, § 5 (“[I]n 
all indictments for libels the jury may determine the facts and the law, as in other 
cases”). 



16 

because jury trials are available, and has long been the “primary forum for 

adjudicating defamation claims” in Delaware.  Organovo, 162 A.3d at 125.   

Lastly, Plaintiffs’ argument that they have no adequate remedy at law is 

simply a pretext for avoiding the time-bar.  The law permits Plaintiffs to obtain 

money damages in Superior Court and, if necessary, pursue post-judgment 

injunctive relief in Chancery Court, the exact remedies they seek here.  It is plain 

they seek to return to Chancery Court because it gives them the best chance of 

skirting the California limitations period and keeping their claims alive.8  In sum, 

they are forum shopping.  Vice Chancellor Slights understood this, instructing 

“[e]quity and law courts should not be placed in the position of competing for 

litigation nor should [a] [p]laintiff be afforded a choice of forums.”  Exhibit A at 11, 

n.11 (quoting Organovo, 162 A.3d at 125).   

For all of these reasons, the Court should affirm the Chancery Court’s ruling 

that it lacks jurisdiction over this case.   

8 California substantive law applies to this case.  A222; Ex. B at 8.  



17 

II. EVEN IF THE CHANCERY COURT HAS JURISDICTION, 
PLAINTIFFS’ CLAIMS REGARDING THE 2012 ARTICLES ARE 
BARRED BY LACHES 

A. Questions Presented 

Are Plaintiffs’ claims regarding the 2012 Articles barred by laches?  

B. Standard and Scope of Review 

Review of a grant of a motion for summary judgment is de novo. Telxon 

Corp., 802 A.2d at 262.  This Court may rule on an issue fairly presented to the trial 

court, even if not addressed by that court.  Id. at 263; A463-478.

C. Merits of Argument 

Even if this Court finds that the Chancery Court does have equitable 

jurisdiction over Plaintiffs’ claim, the Court should affirm summary judgment in 

favor of Defendant because Plaintiffs’ claims arising out of the 2012 Articles are 

barred by laches. 

Laches requires (1) knowledge by the claimant, (2) unreasonable delay in 

bringing the claim; and (3) resulting prejudice to the defendant. See CMS Inv. 

Holdings, LLC v. Castle, 2016 WL 4411328, at *2 (Del. Ch. Aug. 19, 2016).  There 

is no dispute that Plaintiffs immediately knew of the 2012 Articles and were aware 

of their purported harm.  A750-A752 (114:10-115:24, 122:14-21); A588 (53:19-25), 



18 

A593(72:18-24).9  And as set forth below, it is uncontroverted that Plaintiffs 

unreasonably delayed bringing their claim and that delay prejudiced Defendant. 

1. Plaintiffs Unreasonably Delayed Bringing Their Claim 

When legal claims are brought in Chancery, the Court gives “great weight” to 

the analogous statute of limitations at law.  CMS, 2016 WL 4411328 at *2 (quoting 

Whittington v. Dragon Gr., LLC, 991 A.2d 1, 9 (Del. 2009)).  “A filing after the 

expiration of the analogous limitations period is presumptively an unreasonable 

delay for purposes of laches.”  Levey v. Brownstone Asset Mgmt, LP, 76 A.3d 764, 

769 (Del. 2013).  This follows from the rationale of laches: “equity aids the vigilant, 

not those who slumber on their rights.” Whittington, 991 A.2d at 8.   

There are “few cases” where the applicable limitations period should not bar 

late claims, because of “unusual conditions or extraordinary circumstances.”  Reid 

v. Spazio, 970 A.2d 176, 183 (Del. 2009).  IAC/Interactive Corp. v. O’Brien, 26 A.3d 

174 (Del. 2011), set out five situations that may make a case sufficiently 

extraordinary to deviate from the limitations period: 

9 To the extent Plaintiffs argue that they didn’t understand the full extent of the harm 
until certain deals failed, “defamation claims accrue on the date the alleged 
defamatory statement is communicated to a third party,” not when the plaintiff 
recognizes the full extent of the harm. Naples v. New Castle Cty., 2015 WL 1478206, 
at *11 (Del. Super. Mar. 20, 2015).  See also Kraft v. Wisdom Tree Invest., Inc., 145 
A.3d 969, 989 (Del. Ch. 2016) (limitation period “begins to run from the time of the 
wrongful act, without regard for whether the plaintiff became aware of the 
wrongdoing at that time”). 



19 

1) whether the plaintiff had been pursuing his claim, through 
litigation or otherwise, before the statute of limitations expired; 
2) whether the delay in filing suit was attributable to a material 
and unforeseeable change in the parties’ personal or financial  
circumstances; 3) whether the delay in filing suit was attributable 
to a legal determination in another jurisdiction; 4) the extent to 
which the defendant was aware of, or participated in, any prior 
proceedings; and 5) whether, at the time this litigation was filed, 
there was a bona fide dispute as to the validity of the claim. 

Id. at 178.  In Chancery Court, Plaintiffs claimed that they had pursued their 

claim under O’Brien factor one through extra-judicial “self-help,” justifying 

an extension of the limitations period.10

However, this Court has framed the factor one inquiry as “whether the 

plaintiff had been pursuing his claim, through litigation or otherwise, before the 

statute of limitations expired,” O’Brien, 26 A.3d at 178, and as whether plaintiff 

“asserted his claim” through litigation or otherwise.  Levey, 76 A.3d at 771. 

“Pursuing” or “asserting” one’s claim may mean litigating it in court, arbitrating, 

mediating or otherwise disputing or attempting to resolve the claim with the 

10 Plaintiffs’ counsel expressly waived factor 2.  A703(76:6-22).  As for Factors 3 
and 4, there were no relevant prior proceedings or legal determinations, and 
Plaintiffs indicated that no documents exist concerning any investigations, 
complaints, judgments, or liens against Plaintiffs.  B00169-B00171, at 12-17; 
B00231, at 7-8.  Plaintiffs never invoked Factor 5, nor have they produced any 
evidence of a bona fide dispute as to the validity of the claim, and they testified that 
they believed the articles were defamatory and false immediately when they were 
published. A588-A589(53:4-54:19), A593(71:21-72:24); A752(122:14-21). 



20 

opposing party—but not trying to correct the record with third parties without ever 

reaching out to the defendant.

Each time this Court has addressed what sort of self-help could reach the 

“extraordinary” threshold under O’Brien, it has focused on plaintiffs’ efforts to 

vindicate their claim through litigation or arbitration in other fora or, at the very 

least, directly engaging with defendants regarding the claim.  See Reid, 970 A.2d at 

184 (plaintiff filed federal lawsuit in Texas, refiled in Texas state court, litigated to 

state supreme court, petitioned U.S. Supreme Court, and finally filed in Chancery 

Court; claim not barred by laches because plaintiff “promptly and vigorously 

pursued” his claims, acted in good faith, and put his adversaries on notice); O’Brien, 

26 A.3d at 175-178 (plaintiff litigated claim against employer in Florida, employer 

went bankrupt, plaintiff filed in Chancery Court seeking indemnification from 

employer’s parent company; claim not barred by laches because parent, which was 

ultimately responsible for any monetary award, controlled the Florida litigation, and 

described itself as “the real party in interest.”); Levey, 76 A.3d at 766-67 (claim not 

barred by laches because plaintiff timely asserted a counterclaim in New York suit, 

was compelled to arbitration on his counterclaim, but FINRA declined jurisdiction; 



21 

plaintiff also wrote defendants, demanding payment on his claims and threatening 

to pursue “the full range of available legal remedies”).11

By contrast, where plaintiffs make negligible or unsubstantiated efforts to 

pursue their claims during the limitations period, courts hold their claims time-

barred.  See, e.g., Akrout v. Jarkoy, 2018 WL 3361401, at *10 (Del. Ch. July 10, 

2018) (plaintiff could offer no “details about when he reached out to [the employer] 

and with whom he spoke, both of which . . . would be at the heart of any tolling 

doctrine [he] might seek to invoke.”); BioVeris Corp. v. Meso Scale Diagnostics, 

LLC, 2017 WL 5035530, at *12 (Del. Ch. Nov. 2, 2017) (plaintiff “merely sent two 

letters” to defendant before limitations period expired). 

Here, noting that affirmative defenses “are not ordinarily well-suited for 

disposition on [a motion to dismiss],” A224, Vice Chancellor Parsons found it 

“reasonably conceivable” based on the pleadings that (1) Plaintiffs diligently 

11 In Osborn ex rel. Osborn v. Kemp, 991 A.2d 1153, 1162–63 (Del. Super. 2010), 
the Court did not evaluate the issue under O’Brien, but held that plaintiff had not 
unreasonably delayed in bringing a claim by demanding specific performance of a 
real property contract, four months after the expiration of the limitations period. 
During the limitations period, the plaintiff completed his own performance, 
informed plaintiff of her obligation to transfer the deed, provided plaintiff’s heir with 
the contract, and “asserted that he had a property interest” in the house; the heir 
initiated litigation against defendant over the dispute; and defendant answered that 
suit but did not file his counterclaim until four months after the limitations period.  
Further, the Court emphasized the parties’ “close personal relationship and course 
of dealing over twenty years,” based on which plaintiff “had no reason to believe 
that he would not receive the deed at some point.” Id. at 1163. 



22 

pursued their claim and (2) Defendant “was aware of Plaintiffs’ extra-judicial efforts 

to remedy the harm to their reputations.”  A226.  But Plaintiffs established neither 

element through discovery. 

Initially, Plaintiffs never notified Defendant that they disputed any aspect of 

the August 28 Article during the limitations period.  A767(183:22-184:9); A593-

A594(72:25-74:18); B00120-B00121, ¶¶ 5-8, B00123-B00125.  Plaintiffs cut off 

ties with The Verge after August 28, 2012, not filing a complaint until two years 

later.  B00116, ¶¶ 11-12; B00121, ¶¶ 6-8; A767(183:22-184:9); A593-A594(72:25-

74:18).  Yet the record shows that contacting Defendant about the August 28 Article 

would have yielded swift results.  When The Verge receives complaints concerning 

the accuracy of its publications, it promptly investigates those claims, and issues 

retractions or corrections when appropriate.  B00117, ¶ 13.  Thus, when Anderson 

contacted The Verge on the day the August 19 Article was published, The Verge 

editors immediately investigated her concerns, removed the article, issued a 

retraction, and published a revised article that Plaintiffs agree is not defamatory. 

B00115, ¶ 4; A587-A589(46:12-54:18); B00119-B00120, ¶ 3. Plaintiffs cannot 

satisfy O’Brien factor one because they did not engage with Defendant. 

In any event, Plaintiffs’ minimal “self-help” efforts do not merit 

“extraordinary” treatment.  The only actions relevant here are those during the one-

year limitations period – before August 28, 2013. O’Brien, 26 A.3d at 178; see 



23 

Akrout, 2018 WL 3361401, at *10.  Plaintiffs did not actively pursue their claim 

during that period.  They identify only a handful of instances during the first few 

days of the period where they reached out to other publications to request they 

remove references to the 2012 Articles.  B00173-B00178, at 20(a), B00184-B00190, 

at 20(d)-(f).  They cannot identify a single self-help activity between September 4, 

2012 and March 11, 2014.  Their only attempt to fill that gap was to allege, without 

support, that they engaged in “over 1000 hours” of “self-help” and that Perlman 

conducted research on search engine optimization “in the beginning of 2013. . . 

somewhere thereabouts, [or] maybe end of 2012.”  See supra at 6-7; A764-

A765(173:24-174:5).  All remaining instances of “self-help” occurred in 2014 and 

2015, long after the one-year limitations period expired.  B00194-B00212, 20(h)-

(q). 

Upholding Plaintiffs’ novel laches theory would set a dangerous precedent.  

A plaintiff that engages in routine public relations efforts would be able to 

circumvent the limitations period without even hinting at the possibility of a claim 

during the limitations period, opening the floodgates to late claims and denying 

defendants the certainty and repose that statutes of limitations provide.   

2. Plaintiffs’ Delay Prejudiced Defendant  

The Chancery Court has repeatedly held that it “may presume prejudice if the 

claim is brought after the analogous limitations period has expired”—as here.  Kraft, 



24 

145 A.3d at 979. See also Akrout, 2018 WL 3361401, at *10; CMS, 2016 WL 

4411328, at *2; In re Sirius XM S’holder Litig., 2013 WL 5411268, at *4 (Del. Ch. 

Sept. 27, 2013).  Even without that presumption, the record demonstrates 

Defendant’s prejudice here. 

First, few records, if any, concerning OnLive’s operations before the ABC—

the subject of almost all statements at issue—still appear to exist.  When OnLive, 

Inc. ceased operations in August 2012, it purportedly transferred its data to OL2.  It 

remains unclear how much data was transferred, whether the data still exists, and 

where it is.  Perlman does not recall any specifics.  A747-A748(105:17-107:25).  

Defendant could obtain no discovery from Lauder or OL2 about the data’s 

whereabouts.  B00328-B00333; B00261- B00317.  And OL2 announced in April 

2015 that its “data centers will shut down and the service will be offline [and] [a]ll 

accounts will be closed, and all data deleted . . . .”  B00254.  If litigation proceeds, 

Defendant will have no access to documents concerning OnLive’s operations—

information critical to establishing the truth of the challenged statements. 

Second, the loss or erosion of memory in the years since the 2012 Articles 

were published has prejudiced and will prejudice Defendant.  Even Perlman 

struggled to recall relevant information during his deposition.  A747-A748(105:17-

107:25), A764(171:21-172:4).  Obtaining testimony from other witnesses will be 

equally or more difficult. 



25 

Third, Plaintiffs failed to produce billing records for the law firm that 

purportedly helped in their “self-help” efforts, because the firm dissolved in 

November 2014—making it impossible to probe Plaintiffs’ purported “self-help” 

efforts. B00239- B00248.  

Altogether, substantial evidence has been lost since the publication of the 

2012 Articles, to Defendant’s great prejudice.  For all of these reasons, Plaintiffs’ 

claim as to the 2012 Articles are barred by laches. 



26 

III. THE 2014 ARTICLE DID NOT REPUBLISH THE 2012 ARTICLES 

A. Questions Presented 

Should this Court affirm the Superior Court’s holding that the hyperlink in the 

2014 Article did not republish the August 28 Article? 

B. Standard and Scope of Review 

The grant of a motion for summary judgment is reviewed de novo.  Telxon 

Corp., 802 A.2d at 262.

C. Merits of Argument 

Recognizing their claim as to the 2012 Articles was time-barred, Plaintiffs 

argued that a hyperlink in the 2014 Article republished the August 28 Article, 

restarting the statute of limitations.  The Superior Court correctly rejected Plaintiffs’ 

theory.  Exhibit B at 20-21.  Hyperlinking – an essential feature of the internet and 

modern journalism – is not a republication that restarts the limitations period on 

time-barred articles.   

A bedrock principle of defamation law is that plaintiffs may not recover more 

than once based on a single publication.  See Cal. Code Civ. Pro. § 3425.3.  The sole 

exception is that a republication gives rise to a new claim and restarts the limitations 

period.  Yeager v. Bowlin, 693 F.3d 1076, 1082 (9th Cir. 2012), aff’d, 495 F. App’x 

780 (2012).  Under California law, a statement on a website is only republished when 

“[1] the statement itself is substantively altered or added to, or [2] the website is 

directed to a new audience.”  Id. at 1082; see also Christoff v. Nestle USA, 62 Cal. 



27 

Rptr. 3d 122, 139 (Cal. Ct. App. 2007), rev’d in part on other grounds, 47 Cal.4th 

468 (Cal. 2009).   

A hyperlink to a time-barred article in a later article does not satisfy either of 

these elements.  Courts around the country, including the Superior Court here, have 

held that linking is not republication.  Clark v. Viacom Int’l Inc., 617 F. App’x 495, 

506-07 (6th Cir. 2015) (“[A]n online statement is not republished every time that its 

window dressing is altered.”); In re Philadelphia Newspapers, LLC, 690 F.3d 161, 

175 (3d Cir. 2012) (“[T]hough a link and reference may bring readers’ attention to 

the existence of an article, they do not republish the article.”); Martin v. Daily News 

L.P., 121 A.D.3d 90, 103 (N.Y. App. 1st Dep’t 2014) (“[C]ontinuous access to an 

article posted via hyperlinks to a website is not a republication.”); Penaherrera v 

N.Y. Times Co., 2013 WL 4013487, at *6 (Sup. Ct. N.Y. Cty. Aug. 08, 2013) (“The 

inclusion of hyperlinks in an internet publication . . . is not a republication.”) (citation 

omitted); Shepard v. TheHuffingtonPost.com, Inc., 2012 WL 5584615, at *2 (D. 

Minn. Nov. 15, 2012), aff’d, 509 F. App’x. 556 (Mem.) (8th Cir. 2013); U.S. ex rel. 

Klein v. Omeros Corp., 897 F. Supp. 2d 1058, 1074 (W.D. Wash. 2012); Sundance 

Image Tech., Inc. v. Cone Editions Press, Ltd., 2007 WL 935703, at *7 (S.D. Cal. 

Mar. 7, 2007). 

Notwithstanding this precedent, and Plaintiffs’ concession that “mere 

hyperlinks” do not pose a republication issue (B00636, 33:15-16; B00652, 49:2-8), 



28 

Plaintiffs’ entire republication argument rests on a hyperlink.  Plaintiffs try to 

shoehorn its claim into the republication test – they claim their hyperlink is a 

“substantive hyperlink” (a concept they invented out of whole cloth), and parse The 

Verge’s audience in a feeble attempt to show the hyperlink directed the 2012 Articles 

to a new audience – and they even propose a new rule, which no court has adopted, 

that a “conscious decision” to include a hyperlink somehow republishes the linked-

to article.  None of this refutes the clear precedent above. 

 Plaintiffs’ analysis is also flawed because it relies on the Chancery Court’s 

motion to dismiss decision as binding precedent while ignoring the different 

standard for such a motion.  Plaintiffs claim Vice Chancellor Parsons held “as a 

matter of law” that the hyperlink in the 2014 Article republished the 2012 Articles.  

See O.B. at 30-32.  But Perlman I was based on the “familiar, plaintiff-friendly 

standard of review on a motion to dismiss.”  Exhibit A at 45.  It “allowed for the 

possibility” that through discovery Plaintiffs may be able to prove republication.  

Exhibit B at 21.  It concluded: “[i]t may be that the 2014 Article did not enhance or 

modify the allegedly defamatory statements in the 2012 Articles or direct those 

statements to a new audience, but those questions will have to await further 

development of the record in this case.”  Exhibit A at 49. 

For the following reasons, the Court should affirm the Superior Court’s 

dismissal of Plaintiffs’ republication argument. 



29 

1. The 2012 Articles Were Not Altered  

The Superior Court below properly rejected Plaintiffs’ claim that the 2014 

Article altered or added to the 2012 Articles.  Overwhelming authority holds that an 

online article is “altered or added to” only if the publisher altered the original text of 

the allegedly defamatory publication or restated the specific defamatory statements 

in a separate publication.  See Canatella v. Van De Kamp, 486 F.3d 1128, 1135 (9th 

Cir. 2007) (no republication where disciplinary summary published on different 

page of same website “since a verbatim copy of that summary had appeared on the 

exact same website since February 2000”); Kinney v. Barnes, 2014 WL 2811832, at 

*7 (Cal. Ct. App. June 23, 2014) (no republication where article moved to different 

section of same website); Allen v. Bander, 2015 WL 7180732, at *9 (Cal. Ct. App. 

Nov. 16, 2015) (no republication where “[plaintiff] vaguely alleges that the articles 

were altered and republished, [but] provides no evidence that they were changed in 

any way”); see also Churchill v. State of New Jersey, 876 A.2d 311, 316-17 (N.J. 

Super. 2005) (press release on website referencing and hyperlinking to report 

elsewhere on website not republication because report itself was unaltered); 

Penaherrera, 2013 WL 4013487, at *6 (no republication by linking to earlier articles 

without modifying or updating). 



30 

Here, although the 2014 Article links to the August 28 Article (not the 

corrected August 19 Article12), it is undisputed that the 2012 Articles have remained 

unchanged since they were first published and have not been modified or augmented 

in any way.  B00126-B00145.  Nor does the 2014 Article restate a single statement 

in the 2012 Articles.  B00146-B00150. 

Recognizing this, Plaintiffs ask the Court to create a new rule under California 

law.  They argue the hyperlink to the August 28 Article, coupled with the statement 

that OnLive was “defunct” in the 2014 Article, constitutes a republication of both

2012 Articles because that hyperlink and reference “substantively adds to or updates 

the defamatory content of the article it references.” O.B. at 31-32.  Plaintiffs rely on 

Yeager, which expressly repudiates a similar argument and expressly held that, 

“under California law, a statement on a website is not republished unless the 

statement itself is substantively altered or added to[.]”  693 F.3d at 1082-83 

(emphasis added).13

12 Plaintiffs’ republication argument for the August 19 Article is more attenuated: 
the Corrected August 19 Article remained unchanged since August 2012, and the 
2014 Article does not link to it.  B00126-B00129.  Plaintiffs claim Defendant 
“republished” the August 19 Article because there is a hyperlink to the Article in the 
comments of the August 28 Article.  O.B. at 17. Linking is not republication. But 
even if it were, Defendant has broad immunity from liability for content posted by 
third-party users.  47 U.S.C. § 230. 

13 Plaintiffs also rely on In re Davis, 334 B.R. 874, 884 (Bankr. W.D. Ky. 2005) 
(O.B. at 27-28).  There, the plaintiff alleged that defendants’ website defamed 
plaintiff, and defendants’ changes to that website republished it.  334 B.R. at 884.  



31 

Plaintiffs misconstrue what it means to “alter” an article.  For a republication, 

the change must be to the text of the original article, e.g., by re-writing and re-

posting it.  The law – and common sense – dictates that statements not in the actual 

publication cannot “update,” “alter,” or “enhance” it.  If that were the law, the 

exception would swallow the rule:  nearly every hyperlink would republish the 

article to which it links because the linking article could likely be said to have made 

a substantive addition or update to the original.   

The Superior Court rejected Plaintiffs’ argument.  First, Plaintiffs could not 

even satisfy their own test.  As discussed infra § IV, the Defunct Statement was non-

actionable.  Second, judicial modesty prevented the Superior Court from indulging 

Plaintiffs’ “substantive hyperlink” theory and creating a new rule of decision under 

a sister state’s laws unneeded for the case before it.  Exhibit B at 22.  For these 

reasons, the Court should affirm. 

2. The 2014 Article Did Not Direct the 2012 Articles to a New 
Audience 

Relying on Yeager, the Superior Court observed that this prong of the test for 

republication requires that “the website [be] directed to a new audience.”  Ex. B at 

The court agreed, because defendants made substantive changes to the original 
publication (the website) itself, including adding entirely new sections providing 
links to numerous documents concerning plaintiff’s arrest records and bankruptcy 
filing.  Id.  This decision is entirely consistent with the principle Defendant advances 
here but plainly distinguishable, as the 2012 Articles have not been so altered.   



32 

20.  In evaluating what constitutes “the website,”  Judge Wallace ruled that “[i]f the 

Verge is ‘the website,’ then directing one segment of the Verge’s readership to an 

article on the site is by definition only reshuffling its existing audience, not directing 

itself to a new one.”  Ex. B at 20.    

Conversely, if “the website” is each article individually, then the 
print analogy for the subsequent articles is not a new edition but 
to a sequel. A sequel may attract a new audience to the original 
by motivating them to seek out the earlier publication. But, this 
does not thereby republish those earlier publications, because 
neither the time nor the circumstances in which a copy of a book 
or other publication finds its way to a particular consumer is, in 
and of itself, to militate against the operation of the unitary, 
integrated publication concept. 

Id.  Accordingly, the February 2014 Article did not direct the 2012 Articles to 

a new audience. 

Plaintiffs’ argument on appeal hinges on three defects.   

First, Plaintiffs discount Judge Wallace’s analysis of “the website” as each 

article individually and pretend the Court held only that The Verge as a whole is “the 

website” under Yeager.  But this deliberately misconstrues Judge Wallace’s holding.  

The Court analyzed both interpretations and simply rejected Plaintiffs’ argument.  

Exhibit B at 20 (likening 2014 Article to sequel rather than new edition). 

Second, hyperlinking to a prior article is not a publication at all, regardless of 

whether new readers click on it. A hyperlink is the digital equivalent of a footnote, 

which by its nature, merely “alert[s] a new audience to the existence of a preexisting 



33 

statement.” Clark, 617 F. App’x at 506-07.  Even where an article has been directed 

to a far larger audience via hyperlink on an entirely different website, courts are 

reluctant to find a republication.14

Third, the record evidence contradicts Plaintiffs’ argument that the hyperlink 

in the 2014 Article published the 2012 Articles to a new audience because the articles 

report on different technologies and are tagged with different metadata tags (O.B. at 

35).  It is undisputed that since The Verge was founded, its audience has remained 

the same and all three articles were published to The Verge’s consistent audience.  

B00116, ¶ 10.  And the law is clear that regardless of whether The Verge (like most 

digital media publications) tags its content by topic, the hyperlink in the 2014 Article 

did not publish the 2012 Articles to a new audience.  “[R]un-of-the-mill hyperlinks” 

like the link in the 2014 Article “typically demonstrate neither the intent nor the 

ability to garner a wider audience than the initial iteration of the online statement 

could reach.”  Giuffre v. Dershowitz, 410 F. Supp. 3d 564, 572 (S.D.N.Y. 2019) 

14 In Mirage Entm’t, Inc. v. FEG Entretenimientos S.A., 2018 WL 4103583 
(S.D.N.Y. Aug. 29, 2018), a concert promoter sued Mariah Carey after she tweeted 
a link to an E! News article reporting she cancelled her tour due to “promoter 
negligence.”  Id. at *31.  Although Carey’s tweet contained additional content and 
broadcasted the E! News link to her 16.8 million followers, the court held the tweet 
was not a republication because a hyperlink “does not duplicate the content of a 
prior publication; rather it identifies the location of an existing publication.”  Id. at 
*39 (internal quotation marks omitted); see also Penrose Hill, Ltd. v. Mabray, 
2020 WL 4804965 at *8 (N.D. Cal. Aug. 18, 2020); Nunes v. Lizza, 2020 WL 
5504005, at *20 (N.D. Iowa Sept. 11, 2020). 



34 

(citations omitted).  Readers of a business article and a national politics article in the 

Wall Street Journal are both Journal readers.  Likewise, readers of the August 28 

and 2014 Articles are both readers of The Verge.  Both were published to the same 

audience. 

Fourth, Plaintiffs do not cite any admissible evidence to support their claim 

that the 2014 Article directed the 2012 Articles to a new audience.  Again, they rely 

on Perlman I as though it were a finding of fact. O.B. at 17 (citing A241).  However, 

that decision observes only that it was “reasonably conceivable” that Plaintiffs could 

prove the 2014 Article directed the 2012 Articles to a new audience, and that 

question “will have to await further development of the record in this case.”  A245.  

Plaintiffs also cite The Verge’s analytics data as evidence of a “spike” in the August 

28 Article’s readership after publication of the February 2014 Article.  But that data 

shows almost no traffic to the 2012 Articles after August 2012, even when the 2014 

Article was published.  B00584-B00586.15  Finally, Plaintiffs claim several investors 

refused to invest in Artemis after reading the allegations in the August 28 Article, 

but in the cited examples, the investors all discovered the August 28 Article 

independently and not through the link in the 2014 Article.  See B00487; B00508-

15 See O.B. at 37 (citing A998-A1000, A1291). Plaintiffs do not offer expert or 
even lay testimony establishing that the purported “spike in page views” occurred 
on February 19, 2014 as they claim or – to the extent there even was any rise, that 
it resulted from the February 2014 Article.



35 

B00508.  Importantly, each example relies wholly on their own employees’ 

testimony for the purported motivations of third party investors – this is 

impermissible hearsay. 

3. Plaintiffs’ “Conscious Disregard” Argument is Legally and 
Factually Deficient 

In a last-ditch effort to salvage their republication argument, Plaintiffs propose 

a rule not adopted by any Court, from a concurrence in Christoff—that including 

hyperlinks in the 2012 Articles “reflects Vox’s ‘conscious decision to reissue [the 

2012 Articles] or again make [them] available’ to new readers, constituting 

republication under California law.”  O.B. at 27.  This fails for multiple reasons. 

First, this standard is not the law in California, or elsewhere.  

Second, hyperlinks are not republications.  See supra § III.C.   

Third, Christoff did not involve a hyperlink or a defamation case.  It involved 

a photograph of a model used in Canada, then reissued in the United States without 

his consent on millions of jars of Taster’s Choice coffee – a far cry from a mere 

hyperlink.  47 Cal.4th at 471.   

Fourth, the record is devoid of evidence suggesting that inclusion of the 

hyperlink was a “conscious decision” to “reissue” anything.  Plaintiffs cite a 

statement from The Verge Editor-in–Chief explaining that “[a]s a general practice, 

when The Verge adds a hyperlink to an article, it does so to provide readers 

background information and additional context on the subject matter of the article.”  



36 

O.B. at 27.  That does not support Plaintiffs’ theory.  As Mr. Patel makes clear, 

hyperlinks to previously published content in subsequent articles are provided to 

give context to those later articles, not to reissue the original linked publication.   

For all of these reasons, the 2014 Article did not republish the 2012 Articles. 



37 

IV. PLAINTIFFS’ CLAIM AS TO THE 2014 ARTICLE FAILS 

A. Questions Presented 

Should this Court affirm the Superior Court’s holdings that the Defunct 

Statement in the 2014 Article is (i) not “of or concerning” Plaintiffs, and (ii) 

substantially true? 

B. Standard and Scope of Review 

The granting of a motion for summary judgment is reviewed de novo.

Telxon Corp., 802 A.2d at 262. 

C. Merits of Argument 

Having included the 2014 Article in this lawsuit to revive their stale claim as 

to the 2012 Articles via republication, Plaintiffs have also concocted an argument 

that the Defunct Statement in the 2014 Article independently defames them.  

Plaintiffs claim that because Perlman was the founder and one-time owner of the 

OnLive streaming service, the 2014 Article’s reference to the company as “defunct” 

a year and half after he ceased affiliation with the service defames him.  This is 

meritless.  Plaintiffs misrepresent the record, mischaracterize Vice Chancellor 

Parsons’ non-binding decision, and repeatedly lump all three Articles together, to 

read the allegedly defamatory statements of the 2012 Articles (the true focus of 

Plaintiffs’ claim) into the 2014 Article.  The Court should look past Plaintiffs’ efforts 

to distort the analysis, evaluate the 2014 Article on its own merits, and hold, like the 

Superior Court, that Plaintiffs’ claim as to the 2014 Article is non-actionable.   



38 

1. The Defunct Statement Is Not “Of or Concerning” Plaintiffs   

Plaintiffs claim that the statement that “OnLive” is defunct—published long 

after Perlman and Rearden publicly ceased involvement with either OnLive, Inc. or 

OL2—is “of or concerning” them because the sentence notes that Perlman was the 

creator of OnLive.16  This cannot be.   

Under California law, Plaintiffs who sue for defamation must show that the 

allegedly libelous statements “specifically refer to, or [are] ‘of or concerning,’ the 

plaintiff.”  Jackson v. Mayweather, 10 Cal. App. 5th 1240, 1259-60 (Cal. Ct. App. 

2017), as modified (Apr. 19, 2017) (quoting Blatty v. N.Y. Times Co., 42 Cal.3d 

1033, 1043 (Cal. 1986)).  A “defamatory statement that is ambiguous as to its target 

not only must be capable of being understood to refer to the plaintiff, but also must 

be shown actually to have been so understood by a third party.”  SDV/ACCI, Inc. v. 

AT & T Corp., 522 F.3d 955, 960 (9th Cir. 2008).  Here, there is no such ambiguity.  

The Defunct Statement clearly refers to “OnLive.”  And regardless of whether the 

Defunct Statement refers to OnLive the company and/or the Service, it is not “of or 

concerning” Plaintiffs.  If the Defunct Statement refers to OnLive, Inc., it is not of 

or concerning Perlman or Rearden because both ceased association with OnLive, 

16 While Plaintiffs Opening Brief fails to address this, neither the Defunct Statement 
nor the 2012 Articles mention Artemis, let alone defames it.  Indeed, Artemis did 
not exist at the time of the 2012 Articles, (A704-A705(81:1-82:10)), and the Defunct 
Statement plainly refers to OnLive, a different company.  On their face, neither could 
possibly be of or concerning Artemis.   



39 

Inc. in September 2012.  A735(54:19-55:23).  If it refers to the Service, then it is a 

statement about OL2, a company owned solely by Lauder and which had been the 

sole operator of the Service for a year and a half before publication of the 2014 

Article.  A98-99 ¶¶ 21-22.  Perlman admits he never held a position with OL2 and 

did not even follow what OL2 was doing after the ABC.  A747(103:12-104:2); 

B00159, at 1.17

Critically, Plaintiffs acknowledge that the Defunct Statement is not “of or 

concerning” them and did not cause them any injury.18  Perlman admitted he knew 

that the 2014 Article “was going to cause harm to OnLive.  But OnLive, again, you 

know, Gary [Lauder]’s bailiwick, right.  I didn’t like that, but, you know, again it’s 

his company.”  A753(129:7-13).  Perlman also admitted that absent the link to the 

2012 Article, the Defunct Statement “wouldn’t be so much of a problem.”  

A757(144:11-145:16).  Indeed, Artemis posted a PC Magazine article on the press 

page of its own website stating “Perlman is known for creating the now-defunct 

game-streaming service, OnLive, which suffered massive layoffs in August 2012.”  

B00452; B00462-B00479; A582(28:5-7), A613-A614(151:23-154:7).   

17 Tellingly, neither OnLive, Inc. nor OL2 is a plaintiff below. 
18 See Burnett v. Nat’l Enquirer, Inc., 144 Cal. App.3d 991, 1013 (Cal. Ct. App. 
1983) (plaintiff must establish the actual damage suffered as a result of the 
publication); Williams v. Howe, 2004 WL 2828058, at *4 (Del Super. 2004) (citing 
Bloss v. Kershner, 2000 WL 303342, at *6 n.12 (Del. Super. Mar. 9, 2000)).



40 

Simply put, a statement about the continued viability of OnLive a year and a 

half after Perlman and Rearden publicly ceased their relationship with it is not “of 

or concerning” any of the Plaintiffs.  

2. The Defunct Statement Is Substantially True 

The Defunct Statement is also substantially true, regardless of whether the 

statement refers to OnLive, Inc. or the Service.  The First Amendment requires 

plaintiffs to prove an allegedly defamatory statement is false.  See Gertz v. Robert 

Welch, Inc., 418 U.S. 323, 340 (1974).  Indeed, courts recognize that a statement is 

constitutionally protected as long as it is substantially true, i.e., the challenged 

statements would have no “different effect on the mind of the reader” than if the 

truth were published.  Masson v. New Yorker, 501 U.S. 496, 517 (1991); 

Morningstar, Inc. v. Superior Court, 23 Cal. App. 4th 676, 686 (Cal. Ct. App. 1994); 

see also Gannett Co. v. Re, 496 A.2d 553, 557 (Del. Super. 1985).  “Minor 

inaccuracies do not amount to falsity so long as ‘the substance, the gist, the sting, of 

the libelous charge be justified.’”  Masson, 501 U.S. at 517 (citation omitted). 

The language at issue must be read reasonably.  See Images Hair Sols. Med. 

Ctr. v. Fox News Network, LLC, 2013 WL 6917138, at *3 (Del. Super. Dec. 20, 

2013) (citations omitted) (“‘[T]he Court must look to the ‘fair and natural meaning 

which will be given it by reasonable persons of ordinary intelligence.’”);

Morningstar, Inc., 23 Cal. App. 4th at 687-88 (courts must place themselves “in the 



41 

situation of the hearer or reader” and evaluate meaning based upon “natural and 

popular construction”).  Considering the full context of the statement is paramount.  

See, e.g., Carver v. Bonds, 135 Cal. App. 4th 328, 343-44 (Cal. Ct. App. 2005); 

Ramada Inns, Inc. v. Dow Jones & Co., Inc., 543 A.2d 313, 325 (Del. Super. 1987).  

That context includes content to which the publication at issue links.  See, e.g., Rehak 

Creative Servs., Inc. v. Witt, 404 S.W.3d 716, 732 (Tex. App. – Houston [14th Dist.] 

2013, pet. denied) (“gist” of publication containing accusation that plaintiff bribed 

government official not false because hyperlinks in text disclosed additional facts as 

“part of the context that must be taken into consideration when assessing what the 

website actually conveyed . . .”); Adelson v. Harris, 973 F. Supp. 2d 467, 483-84 

(S.D.N.Y. 2013); Jankovic v. Int’l Crisis Grp., 429 F. Supp. 2d 165, 177 n.8 (D.D.C. 

2006), aff’d in relevant part, 494 F.3d 1080 (D.C. Cir. 2007). 

Plaintiffs claim that describing OnLive as “defunct” conveys customers’ 

personal information might be exposed, causing them commercial and reputational 

backlash.  In support, Plaintiffs again misrepresent Perlman I, and rely on language 

discussing defamatory meaning – not substantial truth.  O.B. at 41 (quoting Exhibit 

A at 46).  As to that issue, the Court held that the question of “whether the ‘defunct’ 

statement was defamatory cannot be resolved on a motion to dismiss.”  Id. at 36. 

Seen reasonably and in context, the Defunct Statement’s link to the August 28 

Article indicates that the author’s use of “defunct” was a reference to OnLive, Inc., 



42 

the company.  The August 28 Article recounts the downfall of OnLive, Inc., the 

events that led to its insolvency, and its choice to pursue the ABC.  It states,  “[t]he 

new OnLive says it hired nearly half the staff back and intends to continue the 

business as if nothing happened,” and closes, “[w]e’re curious to see how OnLive 

will proceed without its all-powerful founder at the helm.”  B00144-B00145.  In 

other words, the August 28 Article refers to the demise of the OnLive company, and 

clarifies that the OnLive Service would continue under OL2.   

With the benefit of extensive discovery, without question, the gist of the 

Defunct Statement—that OnLive, Inc. was defunct at the time of publication—was 

substantially true.  The undisputed facts are: (1) OnLive, Inc. carried out an ABC on 

August 17, 2012 because it “was unable to raise enough capital to cover its 

operations overhead” (A868-A869 ¶¶ 20-21); (2) it transferred all of its assets to an 

assignee, “who then transferred those assets to a new successor entity, OL2, Inc.” 

(Id. ¶ 21); (3) OnLive was left without assets, operations, officers, employees, or 

records (B00526; B00539; B00552); (4) Burbank was hired as sole director and 

liquidating trustee, “wind[ing] up the affairs of the company and . . . dissolv[ing] it” 

(A648 (16:17-20), A651-A652 (29:21-30:13); B00526-B00527); and (5) the 

company never restarted operations, acquired assets, generated revenues, or held any 

board meetings at any point after the ABC, and its only expenses in the year 

preceding the 2014 Article were fees paid to Burbank (B00168-B00170, at 11-14; 



43 

A647-A648 (12:17-14:7, 16:2-16), A653 (36:4-23), A658 (55:9-17); B00550-

B00552).  The two people responsible for OnLive, Inc. after the ABC—Burbank and 

Prim—both agreed it was “defunct.” B00555; A662 (73:1-14).  Burbank testified 

that as of January 30, 2014, OnLive, Inc. was “in the coffin” and a formal dissolution 

would only “put a nail in the coffin.”  A663 (75:19-77:13) (most companies “die and 

nobody files for dissolution, you know, they just die informally”). 

Even if the Defunct Statement is understood to refer to the Service, it remains 

substantially true because it would not cause a “different effect on the mind of the 

reader” than had the 2014 Article explicitly referenced OnLive, Inc.  Morningstar, 

23 Cal. App. 4th at 686-87.  As of August 17, 2012, OnLive, Inc. had failed under 

Perlman’s stewardship, with the Service as its primary product.  Although the 

Service survived in some capacity, it had starkly reduced market presence after the 

ABC.  Indeed, Artemis prominently featured a PC Magazine article published the 

same day as the 2014 Article which noted that “Perlman is known for creating the 

now-defunct game-streaming service, OnLive, which suffered massive layoffs in 

August 2012.”  B00451; B00465 (emphasis added); A582 (28:5-7), A613-A614 

(151:23-154:7).  Other publications also called OnLive “defunct” well before the 

2014 Article.  B00462-B00479.  When OL2 “relaunched” the Service in March 

2014, numerous publications remarked on the Service’s absence after the ABC, 

characterizing it as “under the radar, to say the least,” “dorman[t]” and “incredibly 



44 

quiet.”  B00568- B00583.  These facts reveal a dying service—not the thriving 

service Plaintiffs depicted in their Complaint.  Even understanding the Defunct 

Statement as referring to the Service, its inaccuracy is minor and would have no 

different effect on the mind of the reader than the literal truth. 

The Court should affirm the Superior Court’s dismissal as to the 2014 Article.



45 

CONCLUSION 

For the foregoing reasons, Defendant respectfully submits that the Court 

should affirm the rulings of both the Chancery Court and Superior Court, granting 

summary judgment in its favor. 

Dated:  December 7, 2020 Respectfully submitted, 

ARCHER & GREINER, P.C. 

/s/ Peter L. Frattarelli
Peter L. Frattarelli (No. 2871) 
300 Delaware Avenue, Suite 1100 
Wilmington, Delaware 19801 
Phone: (302) 777-4350 
Email: pfrattarelli@archerlaw.com 

DAVIS WRIGHT TREMAINE LLP 

/s/ James Rosenfeld
James Rosenfeld (pro hac vice) 
Jeremy A. Chase (pro hac vice) 
1251 Avenue of the Americas, 21st Floor 
New York, New York 10020 
Phone: (212) 489-8230 
Email: jamesrosenfeld@dwt.com 

jeremychase@dwt.com 

Attorneys for Defendant Vox Media, LLC 
(formerly, Vox Media, Inc.) 




