
IN THE SUPREME COURT OF THE STATE OF DELAWARE

STEPHEN G. PERLMAN,
REARDEN LLC, and ARTEMIS
NETWORKS, LLC,

Appellants,

v.

VOX MEDIA, INC., a Delaware 
corporation,

Appellee.

)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)

C.A. No. 305, 2020

Courts Below: 

Superior Court of the State of 
Delaware, New Castle County, C.A. 
No. N19C-07-235 PRW-CCLD

Court of Chancery of the State of 
Delaware, C.A. No. 10046-VCS

APPELLANTS’ REPLY BRIEF

Dated: December 14, 2020
6951102

POTTER ANDERSON & CORROON LLP
Matthew E. Fischer (No. 3092)
Jonathan A. Choa (No. 5319)
Jacqueline A. Rogers (No. 5793)
1313 North Market Street
P.O. Box 951
Wilmington, DE  19899
(302) 984-6000

Attorneys for Appellants Stephen G. 
Perlman, Rearden LLC, and Artemis 
Networks LLC

EFiled:  Dec 14 2020 04:20PM EST 
Filing ID 66185015
Case Number 305,2020D



i

TABLE OF CONTENTS

Page

PRELIMINARY STATEMENT ...............................................................................1

ARGUMENT.............................................................................................................4

I. THE COURT OF CHANCERY HAS JURISDICTION OVER 
PLAINTIFFS’ CLAIMS BECAUSE A LEGAL REMEDY IS 
INADEQUATE. ..............................................................................................4

II. WHETHER PLAINTIFFS’ 2012 CLAIMS ARE BARRED BY LACHES 
SHOULD BE DECIDED BY THE COURT OF CHANCERY. ....................8

III. THE 2014 ARTICLE REPUBLISHED THE 2012 ARTICLES. .................11

IV. THE 2014 ARTICLE IS DEFAMATORY TO PLAINTIFFS. ....................20

CONCLUSION........................................................................................................23



ii

TABLE OF AUTHORITIES

CASES

Page(s)

C&J Energy Servs., Inc. v. City of Miami Gen. Emp.’s & Sanitation 
Emps.’ Ret. Tr.,

107 A.3d 1049 (Del. Ch. 2014) ............................................................................9

Churchill v. State,
876 A.2d 311 (N.J. Super. Ct. App. Div. 2005) ...........................................14–15

Clark v. Viacom Int’l Inc.,
617 F. App’x 495 (6th Cir. 2015) .................................................................15, 19

Diebold Computer Leasing, Inc. v. Com. Credit Corp.,
267 A.2d 586 (Del. 1970) .....................................................................................6

DuPont v. DuPont,
85 A.2d 724 (Del. 1951) .......................................................................................4

Enigma Software Group USA, LLC v. Bleeping Computer LLC,
194 F. Supp. 3d 263 (S.D.N.Y. 2016) ..........................................................16–18

Giuffre v. Dershowitz,
410 F. Supp. 3d 564 (S.D.N.Y. 2019) ................................................................15

Hillsboro Energy, LLC v. Secure Energy, Inc.,
2008 WL 4561227 (Del. Ch. Oct. 3, 2008) ..........................................................5

Int’l Bus. Machs. Corp. v. Comdisco, Inc.,
602 A.2d 74 (Del. Ch. 1991) ................................................................................6

Lank v. Steiner,
224 A.2d 242 (Del. 1966) .....................................................................................9

Martin v. Daily News L.P.,
990 N.Y.S. 2d 473 (N.Y. App. Div. 2014)...................................................15–16

Medek v. Medek,
2008 WL 4261017 (Del. Ch. Sept. 10, 2008).......................................................5



iii

Mirage Ent., Inc. v. FEG Entretenimientos S.A.,
2018 WL 4103583 (S.D.N.Y. Aug. 29, 2018)....................................................15

Nationwide Emerging Managers, LLC v. Northpointe Holdings, LLC,
112 A.3d 878 (Del. 2015) .....................................................................................9

Nunes v. Lizza,
-- F. Supp. 3d --, 2002 WL 5504005 (N.D. Iowa Sept. 11, 2020)......................15

Oja v. U.S. Army Corps of Engineers,
440 F.3d 1122 (9th Cir. 2006) ............................................................................12

Penaherrera v. N.Y. Times Co.,
2013 WL 4013487 (N.Y. Sup. Ct. Aug. 8, 2013)...............................................15

Penrose Hill, Ltd. v. Mabray,
2020 WL 4804965 (N.D. Cal. Aug. 18, 2020) ...................................................15

In re Philadelphia Newspapers, LLC,
690 F.3d 161 (3d Cir. 2012) ...................................................................15, 16–17

Salyer v. Southern Poverty Law Center, Inc.,
701 F. Supp. 2d 912 (W.D. Ky. 2009)....................................................15, 16–17

Shepard v. TheHuffingtonPost.com, Inc.,
2012 WL 5584615 (D. Minn. Nov. 15, 2012)....................................................15

Sundance Image Tech., Inc. v. Cone Editions Press, Ltd.,
2007 WL 935703 (S.D. Cal. Mar. 7, 2007) ........................................................15

U.S. ex rel. Klein v. Omeros Corp.,
897 F. Supp. 2d 1058 (W.D. Wash. 2012) .........................................................15

Whittington v. Dragon Grp., L.L.C.,
991 A.2d 1 (Del. 2009) .........................................................................................8

Yeager v. Bowlin,
693 F.3d 1076 (9th Cir. 2012) ......................................................................12, 18

STATUTES

Page(s)

10 DEL. C. § 341 ....................................................................................................4, 6



iv

10 DEL. C. § 342 ....................................................................................................4, 6



PRELIMINARY STATEMENT

Vox’s1 Answering Brief attempts to distract and confuse the straightforward 

and limited issues that are on appeal.  Indeed, the bulk of Vox’s brief asks this Court

to engage in a fact-finding exercise, arguing the Court should find for the first time 

that Plaintiffs’ claims are barred by the equitable doctrine of laches. Vox, along with 

the Reporters Committee and forty Media Organizations identified as proposed 

amici curiae (together, the “Amici Curiae”), also go to great lengths to extol the 

virtues of the single-publication rule and the value of hyperlinks to online 

journalism. However, that is not what this appeal is about.

This appeal is about Vox’s ongoing effort to avoid any adjudication of the 

merits of Plaintiffs’ claims. Vox argues that the claims related to the 2012 Articles 

are time-barred.  They are not, for a simple reason. Through its 2014 Article, Vox 

updated the 2012 Articles and thereby republished those articles, resetting the one-

year statute of limitations. Vox argues the republication concept of updating or 

altering prior defamatory material requires a publisher to go back and alter or update 

the original text, but that is not the law. The law simply requires an update to or 

alteration of the defamatory material.  

1 Any capitalized terms not defined herein have the same meanings as given in 
Appellants’ Corrected Opening Brief (the “Opening Brief”).



2

Here, the defamatory August 28 Article offered an unsourced and untrue story 

about how Perlman supposedly mismanaged one of his start-ups, OnLive, Inc., 

leading to the ABC.  Despite this alleged mismanagement, the August 28 Article 

noted that the new owner would continue the business “as if nothing happened” 

following the ABC.  A1158.  In the first line of the 2014 Article, Vox updated this 

story with the false Defunct Statement: “Steve Perlman, the creator of the defunct 

game-streaming service OnLive,” with the bolded words (orange in the article) 

directing readers to the August 28 Article via hyperlink. A1278.  That was clearly 

an update regarding the prior defamatory story: any reader who read the Defunct 

Statement, clicked on the hyperlink, and then read the August 28 Article did so 

through the lens of having been told that the OnLive game-streaming service is now 

defunct.  Moreover, this update was intentional.  Vox purposefully linked to the 

sensational 2012 Article because it admittedly wanted readers of the 2014 Article—

which was about Perlman and Artemis’s pCell technology—to know about 

Perlman’s last alleged failed venture and technology, and that Artemis’s pCell may 

well suffer the same fate.

Despite what Vox and the Amici Curiae repeatedly say, the Defunct Statement

was not a “mere hyperlink.” Of course, Vox and the Amici Curiae would love to 

eliminate the concept of republication altogether, and one effective way to 

accomplish that shared commercial and economic objective is to have this Court rule 



3

that hyperlinks, regardless of what they say or their substance, can never constitute 

a republication. The Court should decline the invitation.  

The Court should also reverse the Superior Court’s determination that the 

clearly false Defunct Statement was not about Plaintiffs and was not defamatory.  

The standard is clear here: the statement cannot be declared non-defamatory as a 

matter of law if an average reader would find it to “reasonably bear the defamatory 

meaning.”  That standard is easily met, as Vox concedes the statement must be read 

in context and given its plain meaning.  The Court of Chancery already found the 

statement could reasonably bear the defamatory meaning.  The Superior Court 

reached the opposite conclusion, but only by reading the statement out of context 

and ignoring its plain meaning.  

Finally, for the reasons addressed in Plaintiffs’ briefs, the Court should reverse 

the ruling of the Court of Chancery that it lacked subject matter jurisdiction over 

Plaintiffs’ claims.  



4

ARGUMENT

I. THE COURT OF CHANCERY HAS JURISDICTION OVER PLAINTIFFS’ 
CLAIMS BECAUSE A LEGAL REMEDY IS INADEQUATE.

There is no dispute that the Court of Chancery’s equitable jurisdiction is 

properly invoked when there is no adequate remedy at law. See 10 Del. C. §§ 341, 

342; DuPont v. DuPont, 85 A.2d 724, 727 (Del. 1951).  Nonetheless, Vox asks this 

Court to affirm a judicially created, categorical exception to this rule for defamation 

claims, even where a plaintiff seeks necessary equitable redress.2  This request is 

unfounded, unsupported, and must be denied.

    First, Vox misconstrues the relevant inquiry.  After correctly noting that, 

when assessing jurisdiction based on a request for equitable relief, the Court of 

Chancery “‘take[s] a practical view of the complaint’” and “goes behind the ‘facade 

of prayers’ to determined ‘the true nature of the claim,’”3 Vox argues that “[t]he ‘true 

nature’ of Plaintiffs’ claim here is defamation, a tort that sounds in law….”  Ans. Br. 

at 11 (citation omitted); see also id. at 13 (“Defamation is a legal cause of action, 

and courts have long held that . . . money damages are an adequate remedy.”) 

(citations omitted).  But whether the claim is equitable or legal in nature is irrelevant.  

2 Except in cases of trade libel and adjudicated falsehoods, which were carved out 
from the Court’s analysis in Organovo.  
3 Ans. Br. at 11 (quoting IBM Corp. v. Comdisco, Inc., 602 A.2d 74, 78 (Del. Ch. 
1991) and Christiana Town Ctr., LLC v. New Castle Cnty., 2003 WL 21314499, at 
*3 (Del. Ch. June 6, 2003), aff’d, 841 A.2d 307 (Del. 2004)).



5

See, e.g., Medek v. Medek, 2008 WL 4261017 (Del. Ch. Sept. 10, 2008) (holding 

Court of Chancery had jurisdiction over legal fraudulent transfer claim because 

plaintiff lacked full remedy at law).  The focus of the Court’s analysis is whether 

there is a valid prayer for an equitable remedy that a law court lacks jurisdiction to 

bestow.  See Hillsboro Energy, LLC v. Secure Energy, Inc., 2008 WL 4561227 (Del. 

Ch. Oct. 3, 2008).  Here, the Complaint validly invoked the Court of Chancery’s 

jurisdiction because, absent an order requiring Vox to remove the Articles, Plaintiffs 

will continue to be harmed, rendering money damages inadequate.  See Open. Br. at 

20–21.

Vox then argues, without support, that the continued availability of the 

Articles does not render money damages inadequate because, should Plaintiffs 

succeed on their claim, the length of time during which the Articles were available 

may be factored into the damages analysis.  Ans. Br. at 13–14.  This argument 

ignores the crux of Plaintiffs’ request for equitable relief—that regardless of the 

award of money damages for the harm already caused by the Articles, only an 

equitable decree requiring Vox to remove the Articles will address the ongoing, 

offending act that is causing Plaintiffs continued harm.4  Because they will not afford 

4 Vox argues, without support, that Plaintiffs’ claim that the Articles are causing 
ongoing harm is a pretext to avoid the statute of limitations applicable in the Superior 
Court.  See Ans. Br. at 16.  This is demonstrably false.  In both the Court of Chancery 
and Superior Court, Plaintiffs argued (and continue to argue here), that the claims 
related to the 2012 Articles are not time barred—either by laches or the applicable 



6

Plaintiffs the full, fair, and practical relief necessary to rectify the ongoing harm to 

Plaintiffs caused by the Articles, money damages are inadequate.  Thus, the Court 

of Chancery has jurisdiction over Plaintiffs’ claims.  See Open. Brief 20–21.  

The ability of Plaintiffs to seek the necessary equitable relief after an 

adjudication of wrongdoing in the Superior Court does not change this analysis, 

which must be based on the face of the complaint at the time of filing, with all 

material factual allegations presumed as true. See Int’l Bus. Machs. Corp. v. 

Comdisco, Inc., 602 A.2d 74, 78 (Del. Ch. 1991); Diebold Computer Leasing, Inc. 

v. Com. Credit Corp., 267 A.2d 586 (Del. 1970).  Indeed, ruling the Court of 

Chancery lacks jurisdiction where a plaintiff is able to petition the Court of Chancery

for the necessary equitable relief after a merits determination in Superior Court 

would render illusory the Court’s equitable jurisdiction based on a cognizable prayer 

for equitable relief in nearly all such cases.

There is no principled reason for the Court to treat defamation claims 

differently in this regard and create a judicial exception to 10 Del. C. §§ 341, 342.5  

Plaintiffs are unaware of any other instances where the Court of Chancery’s 

statute of limitation—because the 2014 Article republished the 2012 Articles, 
resetting the relevant timeline.
5 As explained in Plaintiffs’ Opening Brief (at 22–24), Vox’s reliance on the 
Organovo decision is misguided, as is Vox’s reliance on the subsequent Court of 
Chancery cases that follow Organovo. See Ans. Br. at 12 n.3.  The Organovo
decision is not binding on this Court. 



7

equitable jurisdiction has been so proscribed by judicial fiat and respectfully submit 

that this Court should not endorse such a rule here.  The Court of Chancery’s ruling 

should therefore be reversed.



8

II. WHETHER PLAINTIFFS’ 2012 CLAIMS ARE BARRED BY LACHES 
SHOULD BE DECIDED BY THE COURT OF CHANCERY.

In its Answering Brief, Vox argues that, should this Court find that the Court 

of Chancery has jurisdiction over Plaintiffs’ claims, the Court should preemptively 

conclude that the claims related to the 2012 Articles are barred by laches.  See Ans. 

Br. at 17–25.  Vox’s request is procedurally improper, and this Court should reject 

Vox’s invitation to usurp the role of the trial court in assessing Vox’s laches defense 

in the first instance.  Even if not procedurally improper, Vox’s request is not 

supported by the facts.  Moreover, any such ruling is unnecessary, as Vox 

republished the 2012 Articles, rendering Plaintiffs’ claims related thereto timely.

Whether Plaintiffs’ claims are barred by laches is a factual question.  See, e.g.,

Whittington v. Dragon Grp., L.L.C., 991 A.2d 1, 9 (Del. 2009) (“Knowledge and 

unreasonable delay are essential elements of the defense of laches. The precise time 

that may elapse between the act complained of as wrongful and the bringing of suit 

to prevent or correct the wrong does not, in itself, determine the question of laches. 

What constitutes unreasonable delay is a question of fact dependent largely upon the 

particular circumstances.”) (quoting Fed. United Corp. v. Havender, 11 A.2d 331, 

343 (Del. 1940)). This factual question has not been addressed by the trial court.  

Indeed, the only decision touching on the matter is the Court of Chancery’s decision 

denying Vox’s motion to dismiss.  There, at the pleading stage, the Court concluded 

that Vox had not carried its burden of establishing both prejudice and that Plaintiffs 



9

could prove no set of facts to avoid the affirmative defense.  A224–25.  When later 

presented with Vox’s motion for summary judgment on the same issue, the Court of 

Chancery did not address it, instead deciding the motion solely on the basis of subject 

matter jurisdiction.  See Ex. A.

Because the trial court has made no factual findings on the matter, this Court 

should not do so now, without the benefit of the trial court’s analysis and reasoning.  

See, e.g., Nationwide Emerging Managers, LLC v. Northpointe Holdings, LLC, 112 

A.3d 878, 894 (Del. 2015) (“We are reluctant to rule on this issue in the first instance 

because the question . . . is a complicated factual determination, and we do not have 

sufficient analysis from the Superior Court to guide us.”); C&J Energy Servs., Inc. 

v. City of Miami Gen. Emps.’ & Sanitation Emps.’ Ret. Tr., 107 A.3d 1049, 1054 

(Del. 2014); see also Lank v. Steiner, 224 A.2d 242, 245 (Del. 1966) (noting 

Supreme Court’s deference to factual findings of trial court and that “[j]udicial 

restraint leads us to exercise our power to make our own findings of fact sparingly 

and only” where “the doing of justice requires it”).  In line with this historical and 

well-reasoned preference for the trial court to make factual findings in the first 

instance, should the Court find that the Court of Chancery has subject matter 

jurisdiction over Plaintiffs’ claims, the matter should be remanded to allow the Court 



10

of Chancery to consider and resolve Vox’s laches defense if that resolution ever 

proves to be necessary.6

6 If the Court does opt to rule on the laches issue, Plaintiffs rely on and incorporate 
herein their Answering Brief in Opposition to Defendant’s Motion for Summary 
Judgment, dated Nov. 30, 2018 (A497–573), which sets forth why Vox is not entitled 
to summary judgment on its laches defense.



11

III. THE 2014 ARTICLE REPUBLISHED THE 2012 ARTICLES.

Vox asks this Court to affirm the Superior Court’s holding that the 2014 

Article did not republish the 2012 Articles while shunning the Superior Court’s 

reasoning in support of that holding.  Indeed, nowhere in the Answering Brief does 

Vox embrace, or even acknowledge, the Superior Court’s flawed view that the 2014 

Article did not republish the 2012 Articles because the Defunct Statement itself is 

not defamatory, a ruling that misapplies the relevant law, and is factually wrong, for 

the reasons set forth in Plaintiffs’ Opening Brief.  See Open. Br. at 27–32, 39–43.  

By eschewing the Superior Court’s reasoning for its republication holding, Vox 

tacitly acknowledges the lower court’s legal error, which must be reversed.7  

Vox argues nonetheless that the Superior Court’s ruling should be affirmed, 

intentionally misconstruing the nature of Plaintiffs’ republication argument.  Indeed, 

Vox goes to great lengths to frame Plaintiffs’ argument as one that automatically 

equates a hyperlink with republication.  See Ans. Br. at 26–28.  The Amici Curiae

echo this argument in their brief.  See Amicus Br. at 10–18.  But this is not, and has 

never been, Plaintiffs’ argument.  Rather, Plaintiffs’ position is, consistent with

California law and Vice Chancellor Parsons’s analysis and ruling, that a hyperlink 

constitutes republication of a prior article when the words of the hyperlink in the

7 The Amici Curiae also do not acknowledge or embrace the Superior Court’s 
erroneous republication analysis in their amicus brief.



12

subsequent article substantively add to or update the defamatory content of the 

article it references.8  This analysis rests on well-established republication law in 

California and is not, as Vox suggests, a new rule.  See Open. Br. at 25–32.  Indeed, 

it is Vox—with the help of the Amici Curiae—who would have this Court adopt a 

new rule that a hyperlink can never republish prior defamatory content.  See Ans. 

Br. at 29–31.  This rule is unsupported and was not even adopted by the Superior 

Court below.  

Here, the Defunct Statement clearly updated and added to the prior defamation 

found in the 2012 Articles.  While the 2012 Articles discuss OnLive and Perlman in 

depth, and falsely blame Perlman for grossly mismanaging OnLive, Inc., they do not 

refer to the OnLive game-streaming service, created by Perlman, as “defunct.”  

Rather, the August 28 Article states that the company intended to “continue the 

business as if nothing happened” following the ABC.  A1158.  As such, someone 

reading the Defunct Statement in the first line of the 2014 Article—“Steve Perlman, 

the creator of the defunct game-streaming service OnLive”—and then clicking on 

8 While Vox feigns ignorance of and criticizes Plaintiffs for emphasizing the 
“substantive” nature of the updates at issue here, this is consistent with California 
law on republication, which distinguishes “substantive” and “merely technical” 
modifications to prior defamatory material.  See Yeager v. Bowlin, 693 F.3d 1076, 
1082 (9th Cir. 2012) (citation omitted); Oja v. U.S. Army Corps of Engineers, 440 
F.3d 1122, 1132 & n.14 (9th Cir. 2006) (“Of course, substantive changes or updates 
to previously hosted content that are not ‘merely technical’ may sufficiently modify 
the content such that it is properly considered a new publication….”) (emphasis 
added and citation omitted).



13

the orange and bold hyperlink to read the August 28 Article, which states the game-

streaming service OnLive is not defunct, would necessarily read the prior 

defamatory article and comments thereto through the lens of the update provided by 

the Defunct Statement.  A1278.  By any logical standard, the Defunct Statement in 

the 2014 Article thereby updated and added to the prior defamation, constituting a 

republication.9

Vox and the Amici Curiae seek to avoid this conclusion by arguing that this 

kind of update can never constitute a republication because it is delivered in the form 

of a hyperlink and does not change the actual text of the 2012 Articles.  Under this 

standard, an “update” inserted on the pages for the 2012 Articles to note that the 

OnLive game-streaming service was now defunct would satisfy the republication 

exception to the single-publication rule.  But, because Vox conveyed this update on 

a different page of its website—while intentionally directing readers back to the 

August 28 Article—Vox and the Amici Curiae contend that is not a republication.  

The republication exception applies when a later statement updates or alters 

prior defamatory material; the law does not require the original defamatory text itself 

be updated or altered.  And, in the context of online media, where publishers choose 

to use substantive hyperlinks to update earlier publications, that is effectively the 

9 To the extent there is any factual debate about whether the Defunct Statement 
updated the 2012 Articles, this dispute precludes judgment as a matter of law in 
Vox’s favor on a motion for summary judgment.



14

same thing as changing or updating the original text.  There is an obvious reason 

Vox and the Media Organizations10 behind the Amici Curiae seek to have this Court 

draw this non-sensible distinction between updates to the original text and updates 

via hyperlinks: it would effectively provide them immunity from liability for 

perpetuating and updating prior defamation by using words in hyperlinks.  Indeed, 

updating past defamation by simply embedding the updating words in a hyperlink 

becomes a perfect shield of immunity for refreshing past defamation, much to the 

economic benefit of Vox and the Amici Curiae.  As the world continues its transition 

from print to online media, this would provide a standard method to dodge liability 

under republication law for almost all publications.

The cases Vox and the Amici Curiae rely on do not support their sweeping 

request for immunity, as none of the cases involves a hyperlink that provides an 

update, as is the case here.  For example, Churchill v. State, 876 A.2d 311 (N.J. 

Super. Ct. App. Div. 2005), involved a press release published on a website that 

invited readers to view prior alleged defamation on the website; the press release did 

10 While these Media Organizations claim to support Vox’s arguments now, their 
publications appeared to distance themselves from Vox’s faulty reporting. In 2012, 
several of the news publications controlled by the Media Organizations did not rely 
on the 2012 Articles when reporting on OnLive and the ABC and instead fact-
checked and utilized credible factual sources for their own articles, reporting a 
different narrative. Likewise, in February 2014, several of these news publications 
published stories about the launch of pCell, with some noting correctly that the 
OnLive game-streaming service created by Steve Perlman was still operating.



15

not add to or update the original defamation, just redirected viewers to it.  Likewise, 

in Salyer v. Southern Poverty Law Center, Inc., 701 F. Supp. 2d 912 (W.D. Ky. 

2009), subsequent hyperlinks and references to an earlier alleged defamatory report 

on a website did not add any information to the original report or even mention the 

plaintiff.  And in In re Philadelphia Newspapers, LLC, 690 F.3d 161 (3d Cir. 2012), 

when linking to earlier allegedly defamatory statements, the later publication

described the general content of the linked article but did not add to or update it.11

11 See also Penaherrera v. N.Y. Times Co., 2013 WL 4013487, at *6 (N.Y. Sup. Ct. 
Aug. 8, 2013) (hyperlinks that did not add to or update earlier articles not a 
republication); Clark v. Viacom Int’l Inc., 617 F. App’x 495 (6th Cir. 2015) 
(continued availability of news stories online did not constitute republication, nor 
did the updating of commercial advertisements on the borders of the webpage); 
Mirage Ent., Inc. v. FEG Entretenimientos S.A., 2018 WL 4103583 (S.D.N.Y. Aug. 
29, 2018) (no republication for linking to allegedly defamatory news article on 
Twitter where Tweet did not add to or update the original story); Nunes v. Lizza, --
F. Supp. 3d --, 2002 WL 5504005 (N.D. Iowa Sept. 11, 2020) (no republication for 
reposting article on Twitter but not adding to or updating the original story); Penrose 
Hill, Ltd. v. Mabray, 2020 WL 4804965, at *8 (N.D. Cal. Aug. 18, 2020) (Tweet 
that reposted allegedly defamatory blog post was not a republication because “[t]he 
text of the Tweet does not contain any statements about [plaintiff] or [plaintiff’s 
business] or repeat any of the contents of the Blog Post”); Giuffre v. Dershowitz, 410 
F. Supp. 3d 564, 570 (S.D.N.Y. 2019) (analyzing whether statements made within 
statute of limitations were republications of “substantively identical” statements 
made outside of one-year statute of limitation period); U.S. ex rel. Klein v. Omeros 
Corp., 897 F. Supp. 2d 1058 (W.D. Wash. 2012) (statement with URL linking to 
allegedly defamatory statements found in complaint did not add to or update the 
original statement); Shepard v. TheHuffingtonPost.com, Inc., 2012 WL 5584615 (D. 
Minn. Nov. 15, 2012), aff’d, 509 F. App’x. 556 (8th Cir. 2013) (addressing 
hyperlinks that did not add to or update the content of the original article); Sundance 
Image Tech., Inc. v. Cone Editions Press, Ltd., 2007 WL 935703 (S.D. Cal. Mar. 7, 
2007) (no republication via hyperlinks to allegedly defamatory statement on website 
that did not alter or update the original statement); Martin v. Daily News L.P., 990 



16

The United States District Court for the Southern District of New York 

recognized this important distinction in Enigma Software Group USA, LLC v. 

Bleeping Computer LLC, 194 F. Supp. 3d 263 (S.D.N.Y. 2016).  There, a website 

operator posted thirteen allegedly defamatory posts over nearly two years.  Id. at 

277.  Eight posts were made within one year of the initiation of the action, i.e., on or 

after January 5, 2015, and therefore were conceded as timely.  Each of these eight 

timely posts included a hyperlink to an allegedly defamatory post published on 

September 28, 2014.  Relying on many of the same cases Vox and the Amici Curiae 

cite here, the defendant argued that the hyperlinks to the September 2014 post did 

not create a republication that reset the limitations period and therefore any claim 

related to the 2014 post was time-barred.  Id.  The court rejected this argument, 

finding that four of the concededly timely posts included links to the 2014 post and 

provided additional substantive information related to the prior defamatory material.  

Id. at 278–79.  The court distinguished this situation from the facts in In re 

Philadelphia Newspapers, LLC and Salyer v. Southern Poverty Law Center, Inc.

because 

[t]here, the hyperlinks were either posted without 
commentary or accompanied by a reference that did not 
restate the allegedly defamatory content... The cases on 
which [defendant] relies are therefore inapposite, as they 

N.Y.S. 2d 473 (N.Y. App. Div. 2014) (addressing question of whether restoration of 
substantively identical articles to website after their accidental removal constituted 
republication).



17

do not address whether, under these circumstances, … 
hyperlinking to the 2014 Post amounts to a republication.

Id. at 278 (emphasis added) (citing and discussing In re Phila. Newspapers, LLC, 

690 F.3d 161 (3d Cir. 2012) and Salyer v. S. Poverty Law Ctr., Inc., 701 F. Supp. 2d 

912 (W.D. Ky. 2009)).  

The court went on to say that the facts of the case were more analogous to 

“cases where substantive material [was] added to a website, and that material [was]

related to defamatory material that [was] already posted.”  Id. at 278–79 (alterations 

in original; internal quotation marks and citation omitted).  The court drew a 

comparison to In re Davis, discussed in Plaintiffs’ Opening Brief, where the court 

“held that defendants had republished a website containing allegedly defamatory 

material when they updated it to add ‘Breaking News!’ and ‘Update!’ sections which 

‘list[ed] additional nefarious activities in which [the plaintiffs were] … alleged to

have participated.’” Id. at 279 (quoting In re Davis, 347 B.R. 607, 611–12 (W.D. 

Ky. 2008) (alterations in original)).  The court also analogized the case to Larue v. 

Brown, where “the court held that there was republication when the author of an 

online article responded to reader comments by re-urging the truth of the article and 

posting additional substantive information.”  Id. (citing Larue v. Brown, 235 Ariz. 

440, 446 (Ariz. Ct. App. 2014)).  Just like the more recent articles in Enigma 

Software Group USA, the Defunct Statement “go[es] beyond merely hyperlinking” 



18

to the August 28 Article.  Vox and the Amici Curiae’s invocation of cases that say a 

“mere hyperlink” is not a republication is therefore unavailing.

Likewise, Vox’s arguments that the 2014 Article did not direct the 2012 

Articles to a new audience fail.  Vox does not meaningfully address the fundamental 

flaw in the Superior Court’s analysis, which incorrectly analyzed whether the 2014 

Article caused The Verge website as a whole to reach a new audience instead of 

whether the 2014 Article directed the 2012 Articles to a new audience.  See Open. 

Br. at 32–37.12  Instead, Vox again myopically focuses on the medium of the 

republication (a hyperlink), arguing that “hyperlinking to a prior article is not a 

publication at all, regardless of whether new readers click on it.”  Ans. Br. at 32.   

Vox misses the point of the new audience test entirely, which looks at whether a 

later publication (the 2014 Article) caused the original defamatory content (the 2012 

Articles) to reach a new audience, justifying renewal of the statute of limitations in 

contravention of the single publication rule.  See Yeager, 693 F.3d at 1082.  When 

properly focused on this factual inquiry, the record shows that the 2014 Article did 

republish the 2012 Articles to a new audience.  See Open. Br. at 36–37.  At most, 

12 While the Superior Court briefly considered whether the “website” could be the 
individual articles, it mistakenly analogized the article to a sequel.  Ex. B at 20.  
Contrary to the Superior Court’s statement, if a sequel republishes defamatory 
material, there is nothing under California law that would prevent it from being 
considered a republication and the case the Superior Court cites does not even 
mention sequels. See id. (citing Rinaldi v. Viking Penguin, Inc., 420 N.E.2d 377, 
381 (N.Y. 1981).



19

Vox’s arguments to the contrary only emphasize the factual disputes concerning the 

new audience analysis that were ignored by the Superior Court, rendering summary 

judgment on the matter inappropriate.

Moreover, Vox affirmatively and deliberately chose to include the Defunct 

Statement in the 2014 Article and direct new readers to the prior defamatory 

statements, which supports a finding of republication.  See Open. Br. at 26–27; 

A992.  While Vox tries to run away from the implications of this conscious decision 

(Ans. Br. at 35–36), the main case cited by Vox in its summary judgment briefing 

and cited again in its Answering Brief, Clark v. Viacom International Inc., expressly 

endorsed the view that if the circulation of the defamatory material to a new audience

was a conscious and deliberate decision, then it is a republication that restarts the 

statute of limitations.  617 Fed. App’x at 505–06 (“[T]he traditional touchstone of 

the republication doctrine . . . is if the speaker has affirmatively reiterated it in an 

attempt to reach a new audience that the statement’s prior dissemination did not 

encompass.  After all, a reiterated statement generates new reputational harm only if 

the statement is repeated with an intent and ability to expand its dissemination 

beyond its previous limits.”) (citations omitted). While Vox’s action clearly meets 

this republication standard, in Clark, the defendant did not, because it took no action 

beyond keeping the statements on its website and passively allowing automatic 

updating of surrounding advertisements. Id. at 506–07.



20

IV. THE 2014 ARTICLE IS DEFAMATORY TO PLAINTIFFS. 

As set forth in Plaintiffs’ Opening Brief, to determine whether Plaintiffs’ 

claims concerning the 2014 Article may be presented to a jury, the relevant inquiry 

is whether an average reader would interpret the article in a way that would render 

it defamatory.  See Open. Br. at 39–40.  Plaintiffs submit that the Superior Court 

erred in finding that the 2014 Article could not bear the defamatory meaning alleged 

by Plaintiffs because it ignored the plain language and meaning of the Defunct 

Statement.  Vox makes the same mistake.  

First, Vox argues that the Defunct Statement is not “of or concerning” 

Plaintiffs because it only refers to the “game-streaming service OnLive” as defunct, 

and, regardless of how “OnLive” is interpreted, it cannot refer to Plaintiffs.  See Ans. 

Br. at 38–40.  Vox conveniently ignores that the Defunct Statement directly refers 

to and implicates Perlman.  The title of the 2014 Article is “The man behind OnLive 

has a plan to fix your terrible cellphone service.”  A1278.  The first line of the 

article—which includes the Defunct Statement—reads: “Steve Perlman, the creator 

of the defunct game-streaming service OnLive, claims he has the answer to slow 

wireless service.”  A1278.  The bold text links readers to the August 28 Article. The 

2014 Article then goes on to directly compare the now allegedly defunct OnLive 

game-streaming service with Perlman’s new pCell technology: “OnLive, which like 

pCell seemed impossibly ambitious when it first debuted, delivered on its initial 



21

promise, but failed to turn its ambition into profit.”  A1280.  On its face, and based 

on its plain meaning, the Defunct Statement ties the “game-streaming service 

OnLive” to Perlman (as both its creator and the “man behind” OnLive), and then 

falsely reports that the service created by Perlman is now defunct.  A1278–89.  When 

focused on the express subject of the Defunct Statement—the game-streaming 

service created by Perlman—which was operational and not defunct, “‘the false 

portion’ of the publication is capable of bearing the defamatory meaning.”  Ex. B at 

11 (citation omitted); see also Open. Br. at 40–43.

Next, Vox argues that the Defunct Statement is substantially true because it 

either refers to (i) OnLive, Inc., which Vox says had ceased operations at the time, 

or (ii) the OnLive game-streaming service, which Vox argues had a “reduced market 

presence” by the time the 2014 Article was published.  See Ans. Br. at 40–44.  But, 

as previously discussed, an average reader would not interpret “the game-streaming 

service OnLive” as meaning the entire company, OnLive, Inc., which, for example, 

offered non-game services such as the OnLive Desktop Service, a remote Windows 

desktop service.  See Open. Br. at 7, 42.  And when correctly focused on the subject 

of the Defunct Statement—the OnLive game-streaming service—Vox concedes, as 

it must, that the service was not defunct, but operating at what Vox describes as a 

reduced presence. Ans. Br. at 43.  While Vox asks this Court to read the word 

“defunct” to mean “less popular” or “less robust,” an average reader is capable of 



22

understanding the false description of the game-streaming service as “defunct” as a 

significant smear on Perlman and his companies because it falsely conveyed that 

they left OnLive customers’ personal and financial information exposed and 

unsecured.  Indeed, the Court of Chancery—often called on to act as an “average 

reader” to interpret documents—acknowledged that such an interpretation of the 

Defunct Statement was reasonable.  A241.  So too should this Court.



23

CONCLUSION

Plaintiffs respectfully request that this Court (i) reverse the Court of 

Chancery’s decision that it lacks subject matter jurisdiction over Plaintiffs’ claims, 

(ii) reverse the Superior Court’s decision that the 2014 Article did not republish the 

2012 Articles, and (iii) reverse the Superior Court’s decision that the 2014 Article is 

not capable of bearing the defamatory meaning alleged.

Dated: December 14, 2020
6951102

POTTER ANDERSON & CORROON LLP

/s/ Matthew E. Fischer
Matthew E. Fischer (No. 3092)
Jonathan A. Choa (No. 5319)
Jacqueline A. Rogers (No. 5793)
1313 North Market Street
P.O. Box 951
Wilmington, DE  19899
(302) 984-6000

Attorneys for Appellants Stephen G. 
Perlman, Rearden LLC, and Artemis 
Networks LLC



CERTIFICATE OF SERVICE

I hereby certify that on this 14th day of December, 2020, a copy of the 

foregoing document was served via File & ServeXpress upon the following attorney 

of record:

Peter L. Frattarelli, Esq.
ARCHER & GREINER, P.C.
A Professional Corporation
300 Delaware Avenue, Suite 1370
Wilmington, DE  19801

/s/ Jacqueline A. Rogers
Jacqueline A. Rogers (No. 5793)


