
 

 

IN THE SUPREME COURT OF THE STATE OF DELAWARE 
 

CARTER PAGE, an individual, 
 

Plaintiff Below, 
Appellant, 

 
v. 

 
OATH INC., a corporation, 
 

Defendant Below, 
Appellee. 

) 
) 
) 
) 
) 
) 
) 
) 
) 
) 
) 

 
 
 
No. 79, 2021 
 
Court below:  Superior Court for the 
State of Delaware, C.A. No. S20C-
07-030 CAK 

 
 

APPELLEE’S ANSWERING BRIEF 
 
 

 
OF COUNSEL: 
 
Elbert Lin 
David M. Parker 
HUNTON ANDREWS KURTH LLP 
951 E. Byrd Street 
Richmond, VA 23219 
804-788-8200 
elin@HuntonAK.com 
dparker@HuntonAK.com 
 
Jonathan D. Reichman 
Jennifer L. Bloom 
HUNTON ANDREWS KURTH LLP 
200 Park Avenue 
New York, NY 10166 
212-309-1000 
jreichman@HuntonAK.com 
jbloom@HuntonAK.com 
 
Dated:  June 4, 2021 

T. Brad Davey (#5094) 
Jonathan A. Choa (#5319) 
POTTER ANDERSON & CORROON LLP 
Hercules Plaza 
P.O. Box 951 
Wilmington, DE 19899 
(302) 984-6000 
bdavey@potteranderson.com 
jchoa@potteranderson.com 
 
 
Counsel for Defendant-Appellee Oath 
Inc. 
 

EFiled:  Jun 04 2021 04:45PM EDT 
Filing ID 66659601
Case Number 79,2021



 

i 

TABLE OF CONTENTS 

NATURE OF THE PROCEEDINGS ........................................................................ 1 

SUMMARY OF ARGUMENT ................................................................................. 5 

STATEMENT OF FACTS ........................................................................................ 7 

I. The Yahoo Article ................................................................................. 7 

II. The HuffPost Articles ............................................................................ 8 

III. Page’s prior lawsuit. .............................................................................. 9 

IV. Page’s current lawsuit. ........................................................................10 

A. The Superior Court’s reasoning as to the Yahoo Article ..........11 

B. The Superior Court’s reasoning as to the HuffPost Articles ....13 

ARGUMENT ........................................................................................................... 15 

I. SETTING ASIDE ACTUAL MALICE, SECTION 230 
PROVIDES AN ALTERNATIVE GROUND FOR DISMISSAL 
WITH RESPECT TO THE SEVEN HUFFPOST 
CONTRIBUTOR ARTICLES. ...........................................................15 

A. Question presented. ...................................................................15 

B. Scope of review. ........................................................................15 

C. Merits of Argument. ..................................................................16 

II. PAGE FAILED TO ADEQUATELY PLEAD ACTUAL 
MALICE FOR ALL TEN HUFFPOST ARTICLES. .........................23 

A. Questions presented. .................................................................23 

B. Scope of review. ........................................................................23 

C. Merits of Argument. ..................................................................23 

III. THE YAHOO ARTICLE IS TRUE, AS ARE THE THREE 
HUFFPOST ARTICLES NOT AUTHORED BY 
CONTRIBUTORS ..............................................................................30 

A. Questions presented. .................................................................30 

B. Scope of review. ........................................................................30 

C. Merits of Argument. ..................................................................30 



 

ii 

1. Contrary to Page’s arguments below, two courts 
have correctly held that the Yahoo Article is true 
(or, at a minimum, not materially false). ........................ 32 

2. Page’s new arguments on appeal are waived and 
lack merit anyway. .......................................................... 35 

3. The remaining three HuffPost Articles are true. ............ 41 

IV. THE FAIR REPORTING PRIVILEGE APPLIES .............................43 

A. Questions presented. .................................................................43 

B. Scope of review. ........................................................................43 

C. Merits of Argument. ..................................................................43 

CONCLUSION ........................................................................................................ 46 

  



 

iii 

TABLE OF AUTHORITIES 

 Page(s) 

Cases 

AdvanFort Co. v. Cartner, 
No. 1:15-cv-220, 2015 WL 12516240 (E.D. Va. Oct. 30, 2015) ....................... 17 

Agar v. Judy, 
151 A.3d 456 (Del. Ch. Jan. 19, 2017) ............................................................... 23 

Albright v. Harris, 
No. CV S18C-11-020 RFS, 2019 WL 6711549 (Del. Super. Dec. 
9, 2019) ............................................................................................................... 31 

Arpaio v. Zucker, 
414 F. Supp. 3d 84 (D.D.C. 2019) ...................................................................... 26 

Barker v. Huang, 
610 A.2d 1341 (Del. 1992) ................................................................................. 39 

Batzel v. Smith, 
333 F.3d 1018 (9th Cir. 2003), reh’g denied by 351 F.3d 904 (9th 
Cir. 2003) ............................................................................................................ 16 

Brian v. Richardson, 
87 N.Y.2d 46 (N.Y. 1995) .................................................................................. 31 

Cahall v. Thomas, 
906 A.2d 24 (Del. 2006) ..................................................................................... 35 

Carafano v. Metrosplash.com, Inc., 
339 F. 3d 1119 (11th Cir. 2003) ......................................................................... 18 

Chaiken v. VV Pub. Corp., 
119 F.3d 1018 (2d Cir. 1997) ....................................................................... 27, 28 

Cianci v. New Times Pub. Co., 
639 F.2d 54 (2d Cir. 1980) ................................................................................. 37 

Collins v. Purdue Univ., 
703 F. Supp. 2d 862 (N.D. Ind. 2010) ................................................................ 18 



 

iv 

D.A.R.E. Am. v. Rolling Stone Mag., 
101 F. Supp. 2d 1270 (C.D. Cal. 2000), aff’d sub nom. D.A.R.E. 
Am. v. Rolling Stone Mag., 270 F.3d 793 (9th Cir. 2001) .................................. 27 

Dangerfield v. WAVY Broad., LLC, 
228 F. Supp. 3d 696 (E.D. Va. 2017) ................................................................. 36 

Difebo v. Bd. of Adjustment of New Castle Cnty., 
132 A.3d 1154 (Del. 2016) ................................................................................. 15 

DiMeo v. Max, 
248 F. App’x 280 (3d Cir. 2007) ........................................................................ 20 

Doe No. 1 v. Cahill, 
884 A.2d 451 (Del. 2005) ............................................................................. 23, 38 

Dongguk Univ. v. Yale Univ., 
734 F.3d 113 (2d Cir. 2013) ............................................................................... 25 

Fair Housing Council of San Fernando Valley v. Roommates.com, 
LLC, 
521 F.3d 1157 (9th Cir. 2008) ............................................................................ 19 

Force v. Facebook, Inc., 
934 F.3d 53 (2d Cir. 2019), cert. denied, 140 S. Ct. 2761 (2020)...................... 19 

Fulani v. New York Times Co., 
260 A.D.2d 215, 686 N.Y.S.2d 703 (1st Dep’t 1999) ........................................ 31 

Gannett Co. v. Re, 
496 A.2d 553 (Del. 1985) ................................................................................... 31 

In re Gen. Motors (Hughes) S’holder Litig., 
897 A.2d 162 (Del. 2006) ....................................................................... 15, 21, 24 

Gibson v. Craigslist, Inc., 
No. 08 Civ. 7735, 2009 WL 1704355 (S.D.N.Y. June 15, 2009) ...................... 17 

Glob. Relief Found., Inc. v. New York Times Co., 
390 F.3d 973 (7th Cir. 2004) .............................................................................. 36 



 

v 

Gubarev v. BuzzFeed, Inc., 
340 F. Supp. 3d 1304 (S.D. Fla. 2018), appeal dismissed, No. 19-
10837-JJ, 2019 WL 4184055 (11th Cir. Apr. 24, 2019) .............................. 12, 43 

Harte-Hanks Commc’ns, Inc. v. Connaughton, 
491 U.S. 657 (1989) ................................................................................ 13, 24, 28 

Holbrook v. Harman Auto., Inc., 
58 F.3d 222 (6th Cir. 1995) .......................................................................... 25, 26 

Janklow v. Newsweek, Inc., 
788 F.2d 1300, 1305 (8th Cir. 1986) .................................................................. 37 

Jones v. Dirty World Ent. Recordings LLC, 
755 F.3d 398 (6th Cir. 2014) .................................................................. 19, 20, 21 

Kimzey v. Yelp! Inc., 
836 F.3d 1263 (9th Cir. 2016) ............................................................................ 18 

Liberman v. Gelstein, 
80 N.Y.2d 429 (N.Y. 1992) ................................................................................ 24 

Martin v. Widener Univ. Sch. of L., 
No. CIV. A. 91C-03-255, 1992 WL 153540 (Del. Super. June 4, 
1992) ............................................................................................................. 38, 39 

Masson v. New Yorker Magazine, Inc., 
501 U.S. 496 (1991) ...................................................................................... 31, 38 

Mimms v. CVS Pharmacy, Inc., 
889 F.3d 865 (7th Cir. 2018) ........................................................................ 25, 26 

Murphy v. State, 
632 A.2d 1150 (Del. 1993) ................................................................................. 41 

Nemet Chevrolet, Ltd. v. Consumeraffairs.com, Inc., 
591 F.3d 250 (4th Cir. 2009) ........................................................................ 17, 22 

New York Times Co. v. Sullivan, 
376 U.S. 254 (1964) .....................................................................................passim 

Olinger v. American Savings and Loan Assoc., 
409 F.2d 142 (D.C. Cir. 1969) ............................................................................ 37 



 

vi 

Orr v. Lynch, 
60 A.D.2d 949, 401 N.Y.S.2d 897, aff’d, 45 N.Y.2d 903, 383 
N.E.2d 562 (1978) ........................................................................................ 36, 44 

M.A. ex rel. P.K. v. Village Voice Media Holdings, LLC, 
809 F. Supp. 2d 1041 (E.D. Mo. 2011) .............................................................. 17 

Page v. Comey, 
1:20-cv-03450, Dkt. 1 (D.D.C. Nov. 27, 2020) .................................................. 40 

Page v. Oath et al., 
No. 17-cv-6990 (LGS) (S.D.N.Y. Sept. 14, 2017) ............................................... 9 

Page v. Oath Inc., 
No. 17 CIV. 6990 (LGS), 2018 WL 1406621 (S.D.N.Y. Mar. 20, 
2018) ............................................................................................................passim 

Page v. United States Agency for Glob. Media, 
797 F. App’x 550 (2d Cir. 2019) ........................................................................ 10 

Palin v. New York Times Co., 
940 F.3d 804 (2d Cir. 2019) ............................................................................... 27 

Parker v. Google, Inc., 
422 F. Supp. 2d 492 (E.D. Pa. 2006) .................................................................. 18 

Pazuniak Law Office, LLC v. Pi-Net Int’l, Inc., 
No. CV N14C-12-259 EMD, 2016 WL 3742772 (Del. Super. 
July 7, 2016)........................................................................................................ 31 

Read v. News-Journal Co., 
474 A.2d 119 (Del. 1984) ................................................................. 12, 37, 43, 44 

Ryan v. Brooks, 
634 F.2d 726 (4th Cir. 1980) .............................................................................. 26 

In re Santa Fe Pac. Corp. S’holder Litig., 
669 A.2d 59 (Del. 1995) ..................................................................................... 32 

Secord v. Cockburn, 
747 F. Supp. 779 (D.D.C. 1990) ......................................................................... 27 



 

vii 

Solano v. Playgirl, Inc., 
292 F.3d 1078 (9th Cir. 2002) ............................................................................ 27 

Spence v. Funk, 
396 A.2d 967 (Del. 1978) ............................................................................. 38, 39 

Stepanov v. Dow Jones & Co., 
120 A.D.3d 28, 987 N.Y.S.2d 37 (2014) ............................................................ 39 

Streips v. LTV Corp., 
216 A.D.2d 923, 629 N.Y.S.2d 132 (1995) ........................................................ 36 

Zeran v. Am. Online, Inc., 
129 F.3d 327 (4th Cir. 1997) ........................................................................ 16, 21 

Statutes 

47 U.S.C. § 230(c)(1) ............................................................................................... 16 

47 U.S.C. § 230(e)(3) ............................................................................................... 17 

47 U.S.C. § 230(f)(2) ............................................................................................... 17 

47 U.S.C. § 230(f)(3) ............................................................................................... 19 

Communications Decency Act Section 230 .....................................................passim 

Federal Rules of Civil Procedure, Rule 11 .............................................................. 21 

Federal Rules of Civil Procedure, Rule 12(b)(6) ..................................................... 15 

N.Y. Civ. Rights Law § 74 ...................................................................................... 43 

Other Authorities 

U.S. DEP’T OF JUSTICE, REVIEW OF FOUR FISA APPLICATIONS AND 

OTHER ASPECTS OF THE FBI’S CROSSFIRE HURRICANE 

INVESTIGATION 106, 114, 364 (rev. Dec. 20, 2019), 
https://www.justice.gov/storage/120919-examination.pdf ................................. 40 



 

1 

NATURE OF THE PROCEEDINGS 

By his own admission, Plaintiff Carter Page is a former advisor to Donald 

Trump with ties to Russia.  In the lead-up to the 2016 presidential election, Yahoo! 

News reported in an article (the “Yahoo Article”) that U.S. intelligence agencies 

had “received reports” that Page had met with several Russian officials.  According 

to Page, these reports were politically motivated and false.  But as Page himself 

admits, U.S. intelligence agencies took them seriously, surveilling Page under a 

FISA warrant for over a year.  Elsewhere, Page has sued those intelligence 

agencies for “unlawful surveillance and investigation.” 

Page also sued Oath Inc. (“Oath”), claiming that the Yahoo Article and ten 

articles published on HuffPost inaccurately reported or commented on this federal 

investigation.  He first sued in the U.S. District Court for the Southern District of 

New York, where the court held that the Yahoo Article was literally true in the 

course of rejecting Page’s claim under federal law for “international terrorism.”  

The court then dismissed Page’s state-law defamation claim on jurisdictional 

grounds, and Page later refiled that claim in the Delaware Superior Court below. 

The Superior Court correctly dismissed the defamation claim, on several 

different grounds, with respect to all the articles.  Like the Southern District of 

New York, the Superior Court held that the Yahoo Article was true, because it 

merely says that U.S. intelligence agencies “received reports” of Page’s meetings 



 

2 

with Russian officials, all of which Page admits is true.  As both courts recognized, 

the article does not claim that Page actually met with these officials, and in fact 

repeatedly stresses that those meetings were unconfirmed.  Page also quibbled over 

terms like “intelligence report” and “Western intelligence source,” but both courts 

held that these terms were accurate and, in any event, any inaccuracy would be 

immaterial.  The Superior Court also held that the Yahoo Article was protected 

under the fair report privilege because it accurately and fairly reported on the 

federal investigation into Page and the Trump campaign—“an issue of immense 

political concern.” 

With his reading of the Yahoo Article now twice rejected, Page makes 

several new arguments in this court—all of which are waived and also fail on the 

merits.  Primarily, he argues that even if this article is literally true, it created a 

“false gist” that he was the subject of a “serious, ongoing investigation.”  But the 

law does not create liability for literally true statements on the basis of an allegedly 

“false gist.”  And in any event, Page was the subject of a “serious ongoing 

investigation.”  This argument, and others he raises on appeal for the first time, are 

no more persuasive than his original ones regarding the Yahoo Article. 

Page’s arguments on the ten articles on the HuffPost website fare no better.  

He focuses mainly on Section 230 of the Communications Decency Act, which has 

recently become a hot-button issue for reasons unrelated to this case.  But his 



 

3 

threshold problem is actual malice.  As the Superior Court correctly recognized, 

Page failed to plead facts showing that any individual responsible for these articles 

acted with actual malice.  Page now admits this deficiency in his complaint, 

arguing instead that he was required to plead only that Oath as an organization 

acted with actual malice.  That is plainly wrong—it is well settled that actual 

malice must be “brought home to the persons . . . having responsibility for the 

[challenged] publication.”1  Because Page did not do so, the Superior Court 

properly found that Page failed to plead actual malice for all ten articles on the 

HuffPost website, and this Court need not reach the applicability of Section 230, or 

any other argument relating to those articles. 

Nevertheless, the Superior Court also correctly relied on Section 230 as an 

independent ground for dismissing claims against seven of the ten articles on the 

HuffPost website which were authored by third-party contributors.  On appeal, 

Page claims there is “nothing in the record” showing that these contributors were 

really third parties, but it says so on the face of the articles themselves, which Page 

attached to his complaint.  Page then baldly asserts that HuffPost must have had 

 
1 New York Times Co. v. Sullivan, 376 U.S. 254, 287 (1964) (emphasis 

added).  See also, e.g., Holbrook v. Harman Auto., Inc., 58 F.3d 222, 225 (6th Cir. 
1995) (“[W]here, as here, the defendant is an institution rather than an individual, 
the question is whether the individual responsible for the statement’s publication 
acted with the requisite culpable state of mind.”) (citing Sullivan). 



 

4 

some role in soliciting or editing these seven articles, but he did not allege any 

such conduct in his complaint, and it would not be enough to destroy Section 230 

immunity anyway. 

With respect to the three non-contributor articles on the HuffPost website, 

the Superior Court correctly held—as an alternative ground to Page’s failure to 

plead actual malice—that the articles are true.  Page all but concedes this holding, 

as he no longer challenges the truth of any statements in those articles. 

Sensitive to First Amendment principles, the Superior Court dismissed this 

case before discovery could further chill core protected speech.  This ruling was 

correct.  Page may or may not have a claim against the federal government for 

launching an investigation based on allegedly flimsy evidence—his lawsuit in DC 

will settle that issue.  But he has no claim against Oath for merely reporting the 

fact of that investigation to the public, or for allowing contributors to comment on 

that investigation.  The Superior Court’s decision should be affirmed in its entirety. 



 

5 

SUMMARY OF ARGUMENT 

1. DENIED.  The Superior Court correctly held that Page failed to state 

a claim with respect to any of the articles. 

2. DENIED.  Oath did not publish the eleven articles at issue—ten were 

posted on HuffPost’s webpages, and seven of those were authored by third-party 

contributors.  Admitted that the Superior Court dismissed Page’s claim with 

respect to all eleven articles.  It correctly dismissed his claim regarding the Yahoo 

Article because the article is true (or, at a minimum, not materially false), and also 

because the article is protected by the fair report privilege.  The Superior Court 

then correctly dismissed Page’s claims regarding the ten articles on the HuffPost 

website because Page failed to adequately plead actual malice.  Independently, it 

also correctly held that the articles on the HuffPost website were not actionable for 

the alternative reasons that seven of them are contributor articles protected under 

Section 230 and the other three non-contributor articles are true (or at a minimum, 

not materially false). 

3. DENIED.  All of the Superior Court’s conclusions were correct.  

Contrary to Page’s specific assertion in this paragraph, the Superior Court correctly 

held that Section 230 provides an independent and alternative basis for dismissal of 

the seven contributor articles on the HuffPost website.  The fact that these 



 

6 

contributors “control their content” is not “nowhere in the record,” as Page claims, 

but rather stated on the face of the articles themselves. 

4. DENIED.  As Page acknowledges, he must plead that the individual 

“persons” responsible for the challenged publications acted with actual malice.  

But contrary to his assertion, Sullivan, 376 U.S. at 254, and numerous other cases, 

make clear that he cannot satisfy that standard simply by pleading that Oath as an 

organization acted with actual malice. 

5. DENIED.  Page admits that he did not plead actual malice as to any 

individual persons, but rather attempted to plead actual malice only as to Oath as 

an organization.  That does not suffice. 

6. DENIED.  The Yahoo Article is true (or, at a minimum, not materially 

false) because it accurately reported on an ongoing federal investigation.  It is also 

protected by the fair report privilege for the same reason. 



 

7 

STATEMENT OF FACTS 

I. The Yahoo Article 

On September 23, 2016, Yahoo! News published an article by Michael 

Isikoff titled “U.S. intel officials probe ties between Trump adviser and Kremlin.”  

A–76–80.  The article states that intelligence agencies had “received reports” that 

Page had met with two Russian officials, and that those agencies were “seeking to 

determine” whether these “alleged” meetings could be “confirmed”: 

U.S. intelligence officials are seeking to determine whether an 
American businessman identified by Donald Trump as one of his 
foreign policy advisers [Page] has opened up private communications 
with senior Russian officials . . . . 
 
. . . Senate minority leader Harry Reid . . . cit[ed] reports of a meeting 
between [Page] and “high ranking sanctioned individuals” in Moscow 
. . . as evidence of the “significant and disturbing ties” between the 
Trump campaign and the Kremlin that needed to be investigated by 
the bureau [FBI]. 
 
. . . 
 
The questions about Page come amid mounting concerns within the 
U.S. intelligence community about Russian cyberattacks on the 
Democratic National Committee and state election databases . . . . 
 
. . . 
 
At the time, Page declined to say whether he was meeting with 
Russian officials during his trip, according to a Reuters report.  But 
U.S. officials have since received intelligence reports that during that 
same three-day trip, Page met with Igor Sechin, a longtime Putin 
associate . . ., a well-placed Western intelligence source tells Yahoo 
News.  That meeting, if confirmed, is viewed as especially 
problematic by U.S. officials . . . .  At their alleged meeting, Sechin 



 

8 

raised the issue of the lifting of sanctions with Page, the Western 
intelligence source said. 
 
U.S. intelligence agencies have also received reports that Page met 
with another top Putin aide while in Moscow—Igor Diveykin. . . . 

 
Id. (emphases added). 
 
II. The HuffPost Articles 

Over the next year, ten more articles discussing Page followed on various 

HuffPost webpages (the “HuffPost Articles”).  A–82-140.  It is undisputed that 

seven of these articles were published “on the now-closed HuffPost Contributor 

platform.”  See, e.g., A–85 (authored by “Brad Schreiber, Contributor”).  See also 

id. A–90, A–100-115, A–123-140.2 

As the Superior Court correctly acknowledged, these contributors “control 

their own work and post[ed] freely to the site.”  A–280-281.  Page asserts that this 

fact is “nowhere in the record,” Opening Br. 8, 21, but it is stated on the face of the 

articles attached to his complaint, see, e.g., A–85 (“Contributors control their own 

work and posted freely to our site.”).  It is also evident from HuffPost’s terms of 

service, which Page quoted in his prior federal lawsuit over these same articles.  

 
2 Page previously questioned whether the author of Exhibit 6 (Amica 

Graber) was a contributor, A–215, n.4, but he no longer argues this on appeal.  As 
Oath pointed out below, A–247, n.13, Page admitted that this author was a 
“contributor” in his original lawsuit against Oath in the Southern District of New 
York, SDNY Compl. ¶ 82 (discussing article by “Contributor Amica Graber”). 



 

9 

SDNY Compl. ¶ 126 (“We are not responsible for and do not necessarily hold the 

opinions expressed by our content contributors.”). 

The remaining three articles were not authored by contributors.  Page 

previously challenged statements in these non-contributor articles as false, but he 

no longer does so on appeal.  See Section III, infra. 

III. Page’s prior lawsuit. 

Page first sued Oath in 2017, over these and other articles, in the U.S. 

District Court for the Southern District of New York.  The complaint targeted 

various online articles discussing a federal investigation into Page’s alleged 

contacts with Russian officials during Donald Trump’s 2016 campaign, including 

the eleven articles at issue in this current suit. 

In the prior federal suit, Page alleged two claims under state law (defamation 

and tortious interference), and one claim under federal law (“international 

terrorism”).  Compl. ¶¶ 154–72, 178–84, Page v. Oath et al., No. 17-cv-6990 

(LGS) (S.D.N.Y. Sept. 14, 2017) (“SDNY Compl.”).  Oath moved to dismiss for 

failure to state a claim. 

The district court granted Oath’s motion and dismissed the case.  Page v. 

Oath Inc., No. 17 CIV. 6990 (LGS), 2018 WL 1406621 (S.D.N.Y. Mar. 20, 2018) 

(“Page I”).  It first rejected Page’s federal “terrorism” claim on the merits, 



 

10 

reasoning that, among other things, Oath had not committed fraud because the 

complained-of statements in the Yahoo Article were true: 

The Article does not say that Plaintiff actually met with the two 
Russians, but rather that U.S. officials had received reports of such 
meetings.  The substance and even headline of the Article express 
uncertainty about the occurrence and substance of any such meetings.  
That some readers may have assumed that the meetings occurred does 
not constitute fraud by the Article’s publisher.  The Complaint also 
does not dispute that ‘reports’ were received, and instead confirms 
their existence . . . . 
 

Id. at *3 (emphases in original).  The court also rejected Page’s argument that the 

Yahoo Article “created a ‘deceitful implication that the documents referred to were 

actual U.S. Government reports,’” explaining that “the Article merely states that 

‘U.S. officials have . . . received intelligence reports.”  Id.  The court then 

dismissed Page’s state-law claims on jurisdictional grounds.  Id. at *4. 

The Second Circuit affirmed in a summary order.  Page v. United States 

Agency for Glob. Media, 797 F. App’x 550, 554 (2d Cir. 2019). 

IV. Page’s current lawsuit. 

In July 2020, Page refiled his state-law claims in the Delaware Superior 

Court below, again asserting defamation and tortious interference.  He later 

amended his complaint, making minor revisions and deleting references to a (now 

dismissed) lawsuit he had brought against the Democratic National Committee.  

Oath again moved to dismiss, and during briefing, Page abandoned his tortious 

interference claim.  A–220.  On the remaining defamation claim, the Superior 



 

11 

Court granted Oath’s motion, holding that Page failed to state a claim with respect 

to either the Yahoo Article or the ten HuffPost Articles.  The Superior Court 

dismissed the case, and this appeal followed.3 

A. The Superior Court’s reasoning as to the Yahoo Article 

Regarding the Yahoo Article, the Superior Court agreed with Oath that it 

was both true and protected by the “fair reporting” privilege.  A–269-272.  Like the 

Southern District of New York, the Superior Court held that the article “simply 

says that U.S. intelligence agencies were investigating reports of [Page’s] meeting 

with Russian officials, which [Page] admits is true.”  Id. at 270.  “The article does 

not claim that [Page] actually met with those officials.”  Id. 

In addition, the Superior Court held that the Yahoo Article truthfully states 

that U.S. officials had received “intelligence reports” of such meetings.  Id.  Page 

had argued that this term was false because U.S. officials had in fact only received 

“opposition research” funded by Donald Trump’s political opponent, and no 

intelligence agency had issued the supposed reports.  Id.  But the Superior Court 

explained that “[a]n intelligence report is simply a report of information potentially 

relevant to an investigation,” which could include “opposition research.”  Id.  The 

 
3 Separately, one of Page’s attorneys—Lin Wood—has appealed from the 

Superior Court’s order revoking his pro hac vice authorization.  Because Oath took 
no position on this issue below, this other appeal is being litigated by Mr. Wood 
and an amicus specially appointed by this Court. 



 

12 

Superior Court also held that the article described the reports as received by 

intelligence agencies, not issued by them.  Id. 

The Superior Court further held that the article truthfully stated that the fact 

of the investigation had been confirmed by a “well-placed Western intelligence 

source.”  Id.  It rejected Page’s argument that this term gave unfair “credence” to 

the statements in the Yahoo Article.  Id. 

But at a minimum, the Superior Court explained, any inaccuracy in the 

Yahoo Article was not material.  Id. at 271.  It explained that “the gist” of this 

article “is that the U.S. government was investigating possible meetings between 

[Page] and Russian officials” and “[w]hether that investigation was confirmed by a 

well-placed Western intelligence source or based on an intelligence report would 

make little difference in the mind of the average reader.”  Id. 

Finally, the Superior Court held that the Yahoo Article was protected under 

the privilege for “fair and accurate” reports of “governmental” proceedings.  Id. 

(quoting Read v. News-Journal Co., 474 A.2d 119, 120 (Del. 1984)).  It explained 

that this privilege applies because the Yahoo Article was “fair and accurate,” and 

because the federal investigations into Page were “official government 

proceedings,” as previously recognized by a federal court in Florida.  Id. at 272; 

see also Gubarev v. BuzzFeed, Inc., 340 F. Supp. 3d 1304, 1317 (S.D. Fla. 2018), 

appeal dismissed, No. 19-10837-JJ, 2019 WL 4184055 (11th Cir. Apr. 24, 2019). 



 

13 

B. The Superior Court’s reasoning as to the HuffPost Articles 

As to the HuffPost Articles, the Superior Court held that Page also failed to 

state a claim for several independent reasons. 

First, as to all ten articles, the Superior Court held that Page had failed to 

adequately plead “actual malice.”  It held that Page was at least a limited-purpose 

public figure, and that he was required to plead that the individuals responsible for 

these articles acted with actual malice, because actual malice must be “brought 

home to the persons . . . having responsibility for the [challenged] publication.”  Id. 

at 274 (quoting Sullivan, 376 U.S. at 287).  It then explained that Page did “not 

allege facts about any of the individual authors of the HuffPost Articles” and 

instead focused all his attention on the author of the Yahoo Article.  Id.  The court 

also rejected Page’s argument that certain statements in the articles “could easily 

be exposed as false if fact-checked,” explaining that “it is well established that 

‘failure to investigate before publishing,’” even assuming there was such a failure, 

does not constitute actual malice as a matter of law.  Id. at 275 (quoting Harte-

Hanks Commc’ns, Inc. v. Connaughton, 491 U.S. 657, 688 (1989)). 

Second, the Superior Court held that even setting aside Page’s failure to 

plead actual malice, his claim against the ten HuffPost Articles failed for two 

alternative reasons: one applicable to seven of the articles, and the other applicable 

to the remaining three. 



 

14 

To begin with, seven of these articles were authored by “third-party 

‘contributors,’” and therefore HuffPost was protected by Section 230.  A–278-81.  

The Superior Court held that HuffPost was an “interactive computer service” 

because it was a website that “publish[ed] third party content.”  Id. at 279-80.  And 

HuffPost was not the “information content provider” of these articles because the 

contributors “control their own work and post freely to the site.”  Id. at 280-81.  

Lastly, even if HuffPost had exercised “traditional editorial functions,” such as 

deciding whether to publish the articles, that would not make HuffPost the 

“information content provider.”  Id. at 280.  The Superior Court noted that this was 

“not a controversial application of Section 230” because HuffPost was merely 

“allowing third parties to comment on an issue of immense political concern.”  Id. 

at 281.  So even if Page had adequately pleaded actual malice as to these seven 

articles, which he had not, he had nevertheless failed to state a claim. 

The Superior Court then held that the three remaining articles (authored by 

HuffPost employees) were, like the Yahoo Article, all true.  Id. at 276-78.  Again, 

even if Page had adequately pleaded actual malice as to these articles, which he 

had not, he had failed to state a claim.  



 

15 

ARGUMENT 

I. SETTING ASIDE ACTUAL MALICE, SECTION 230 PROVIDES AN 
ALTERNATIVE GROUND FOR DISMISSAL WITH RESPECT TO 
THE SEVEN HUFFPOST CONTRIBUTOR ARTICLES. 

A. Question presented. 

Whether the Superior Court correctly ruled that even if Page had adequately 

alleged actual malice, Section 230 of the Communications Decency Act provides 

an alternative ground for dismissal as to seven of the HuffPost Articles.  A–173-

176, A–246-248, A–278-281. 

B. Scope of review. 

This Court reviews “the Superior Court’s grant of a motion to dismiss de 

novo.”  Difebo v. Bd. of Adjustment of New Castle Cnty., 132 A.3d 1154 (Del. 

2016).  Under Rule 12(b)(6), “a trial court must accept as true all of the well-

pleaded allegations of fact.”  In re Gen. Motors (Hughes) S’holder Litig., 897 A.2d 

162, 168 (Del. 2006).  “A trial court is not, however, required to accept as true 

conclusory allegations ‘without specific supporting factual allegations.’”  Id. 

(citation omitted).  In addition, a court must accept “only those ‘reasonable 

inferences that logically flow from the face of the complaint’ and ‘is not required 

to accept every strained interpretation of the allegations proposed by the plaintiff.’”  

Id. (citation omitted). 



 

16 

C. Merits of Argument. 

Page focuses mainly on Section 230, Opening Br. 16–25, but given his clear 

failure to adequately plead actual malice, this Court need not even address it.  As 

discussed below, Page admits that he failed to plead facts suggesting that any 

individual person responsible for publishing the HuffPost Articles acted with 

actual malice, which is fatal for all ten articles.  See Section II, infra.  His claim 

that he was excused from pleading such facts is squarely foreclosed by precedent.  

Id.  Nevertheless, even if Page could somehow overcome his failure to adequately 

plead actual malice, the Superior Court correctly held that Section 230 provides an 

independent ground for dismissal with respect to the seven HuffPost Articles 

authored by third-party contributors. 

Section 230 immunizes websites from liability for the unlawful speech of 

third parties—i.e., “information content providers.”  47 U.S.C. § 230(c)(1) (“No 

provider or user of an interactive computer service shall be treated as the publisher 

or speaker of any information provided by another information content provider.”).  

This immunity “prevent[s] lawsuits from shutting down websites,” Batzel v. Smith, 

333 F.3d 1018, 1027–28 (9th Cir. 2003), reh’g denied by 351 F.3d 904, (9th Cir. 

2003), because “[t]he specter of tort liability in an area of such prolific speech 

would have an obvious chilling effect,” Zeran v. Am. Online, Inc., 129 F.3d 327, 



 

17 

331 (4th Cir. 1997).  Section 230 expressly preempts State law.  47 U.S.C. § 

230(e)(3). 

Importantly, Section 230 grants “immunity from suit rather than a mere 

defense to liability.”  Nemet Chevrolet, Ltd. v. Consumeraffairs.com, Inc., 591 F.3d 

250, 254–55 (4th Cir. 2009).  Courts therefore apply Section 230 “at the earliest 

possible stage of the case,” often on a motion to dismiss, because such immunity 

would be “effectively lost” if defendants were subject to costly litigation.  Id. at 

254.4 

Section 230 bars suit where (1) the defendant provides an “interactive 

computer service”; (2) the complained-of statements were made by “another 

information content provider”; and (3) the claim “seek[s] to treat the defendant as a 

publisher or speaker of [that] third party content.”  Gibson, 2009 WL 1704355, at 

*3.  Here, Page challenges only the first two requirements, see Opening Br. 17–25, 

and the Superior Court correctly held that both were satisfied, A–279-280. 

First, an “interactive computer service” is an “information service . . . that 

provides or enables computer access by multiple users to a computer server.”  47 

U.S.C. § 230(f)(2).  Courts have “adopt[ed] a relatively expansive definition of 

 
4 See also, e.g., AdvanFort Co. v. Cartner, No. 1:15-cv-220, 2015 WL 

12516240, at *5 (E.D. Va. Oct. 30, 2015); M.A. ex rel. P.K. v. Village Voice Media 
Holdings, LLC, 809 F. Supp. 2d 1041, 1058 (E.D. Mo. 2011); Gibson v. Craigslist, 
Inc., No. 08 Civ. 7735, 2009 WL 1704355, at *5 (S.D.N.Y. June 15, 2009). 



 

18 

‘interactive computer service.’”  Carafano v. Metrosplash.com, Inc., 339 F. 3d 

1119, 1123 (11th Cir. 2003); see also Parker v. Google, Inc., 422 F. Supp. 2d 492, 

501 n.6 (E.D. Pa. 2006) (same).  “[T]he most common interactive computer 

services are websites.”  Kimzey v. Yelp! Inc., 836 F.3d 1263, 1268 (9th Cir. 2016) 

(citation omitted). 

The Superior Court correctly held that HuffPost is an “interactive computer 

service.”  A–279-280.  Although Page did not dispute this point in his briefing 

below, see A–215-220,5 he now claims that HuffPost is not an “interactive 

computer service” because it is “just an online newspaper website,” Opening Br. 

24.  But websites are interactive computer services.  See, e.g., Kimzey, 836 F.3d at 

1268; Collins v. Purdue Univ., 703 F. Supp. 2d 862, 878 (N.D. Ind. 2010) 

(collecting cases).  It does not matter whether, as Page argues (Opening Br. at 24), 

HuffPost is a social media platform or internet service provider.  Collins, 703 F. 

Supp. 2d at 878 (“Although much of the initial CDA immunity was granted to 

internet service providers like AOL, [Plaintiff] incorrectly asserts that the 

immunity ends with such providers.”).  And to the extent Page is suggesting that 

HuffPost was not an interactive website, that is belied by his own pleading and the 

 
5 Page first challenged whether HuffPost is an “interactive computer 

service” at the hearing on Oath’s motion to dismiss. 



 

19 

attachments to it.  At the time of the challenged articles, HuffPost allowed third 

parties to “post freely” to the website as contributors.  See, e.g., A–76. 

Second, the Superior Court also correctly held that HuffPost was not the 

“information content provider” for these “contributor” articles.  A–280.  Websites 

are deemed “information content providers” only if they are “responsible, in whole 

or in part, for the creation or development” of the allegedly defamatory content.  

47 U.S.C. § 230(f)(3).  Page does not, and cannot, allege that HuffPost “created” 

this content.  Instead, he argues, without any basis, that HuffPost developed this 

content, see Opening Br. 22–23, but that is not the case. 

As Page acknowledges, a defendant only “develops” allegedly illegal 

content if it “contributes materially to the alleged illegality.”  Opening Br. 19-21 

(quoting Fair Housing Council of San Fernando Valley v. Roommates.com, LLC, 

521 F.3d 1157, 1168 (9th Cir. 2008)).  Courts draw a “crucial distinction between, 

on the one hand, taking actions to display actionable content, and on the other 

hand, responsibility for what makes the displayed content itself illegal or 

actionable.”  Force v. Facebook, Inc., 934 F.3d 53, 68 (2d Cir. 2019), cert. denied, 

140 S. Ct. 2761 (2020) (cleaned up).  See also Jones v. Dirty World Ent. 

Recordings LLC, 755 F.3d 398, 410 (6th Cir. 2014) (same). 

Here, Page’s complaint includes no allegations that, if true, could render 

HuffPost responsible for the allegedly defamatory statements in the seven 



 

20 

contributor articles.  His complaint is devoid of any allegations about HuffPost’s 

involvement in these articles.  See generally Am. Compl.  Instead, he simply 

asserts for the first time in his appellate briefing that HuffPost engaged in certain 

conduct.  Opening Br. 18 (asserting, inter alia, that HuffPost “solicited” the 

challenged articles).  See also A–217 (“[O]ne could infer that HuffPost solicited 

the defamatory articles, or at least selectively encouraged their submission.”).  That 

is not a permissible way to amend deficiencies in his (already once-amended) 

complaint.  See DiMeo v. Max, 248 F. App’x 280, 282 (3d Cir. 2007) (rejecting 

assertions in appellate briefing that the defendant “solicited and encouraged” 

defamatory content because “the complaint is devoid of any such allegations”). 

In any event, the conduct Page asserts in his briefing is not sufficient.  First, 

it would not matter whether HuffPost “solicited” these articles.  Opening Br. 18.  

Courts have rejected an “encouragement test of development” and “declined to 

hold that websites were not entitled to [Section 230 immunity] because they 

selected and edited content.”  Jones, 755 F.3d 398 at 415.  See also id. 

(recognizing that websites do not lose Section 230 protection even if they “actively 

invite and encourage users to post particular types of content”). 

Nor would it matter if, as Page now baldly asserts for the first time, HuffPost 

provided “‘headline’ treatment, added author bylines and ‘about the author’ 

descriptions . . ., and provided room for comment sections at the foot of the 



 

21 

articles.”  Opening Br. 18.  Page has never claimed that any of that content is 

defamatory.  Rather, he points to specific statements in the body of the articles, 

which he does not (and cannot) allege that HuffPost wrote.  A–30, 31, 33-38 (¶¶ 

50, 52, 56-58, 60-63).  “A website operator who edits user-created content” does 

not lose immunity if “the edits are unrelated to the illegality.”  Roommates.Com, 

521 F.3d at 1169.  See also Jones F.3d 398 at 410 (granting Section 230 immunity 

where the defendant was the “information content provider” for content that the 

plaintiff “did not allege [was] defamatory”).  And in any event, such conduct 

would constitute precisely the type of “traditional editorial functions” that Section 

230 is designed to protect.  Zeran v. Am. Online, Inc., 129 F.3d 327, 330 (4th Cir. 

1997). 

Page speculates that discovery will furnish the evidence he needs, Opening 

Br. 22–23 (“Discovery will investigate the selection and editorial process . . . and 

inquire concerning [the contributors’] compensation . . . .”), but that is not enough 

to survive a motion to dismiss.  To subject defendants to the burdens of discovery, 

plaintiffs must provide “specific supporting factual allegations,” Hughes, 897 A.2d 

at 162, under penalty of Rule 11 sanctions.  This requirement is especially 

important in cases involving Section 230, which grants “immunity from suit” and 

thus requires courts to enforce the provision “at the earliest possible stage of the 



 

22 

case.”  Nemet, 591 F.3d at 254–55.  Page cannot end-run Section 230 immunity 

with the mere hope that more facts may come to light.  



 

23 

II. PAGE FAILED TO ADEQUATELY PLEAD ACTUAL MALICE FOR 
ALL TEN HUFFPOST ARTICLES. 

A. Questions presented. 

Whether the Superior Court correctly ruled Page failed to properly plead 

actual malice.  A–170-173, A–242-246, A–274-276.  

B. Scope of review. 

Oath incorporates by reference the standard of review previously set forth in 

Section I.B of this Argument. 

C. Merits of Argument. 

Page admits he failed to plead facts suggesting that any individual person 

responsible for the HuffPost Articles acted with actual malice.  The Superior 

Court’s dismissal of Page’s defamation claim as to all ten HuffPost Articles can, 

and should, be affirmed on this basis alone. 

As a public figure,6 Page was required to plead and prove that the allegedly 

defamatory statements were made with “actual malice”—meaning the speakers 

“knew [each] statement was false or acted with reckless disregard for the truth.”  

Agar v. Judy, 151 A.3d 456, 477 (Del. Ch. Jan. 19, 2017) (citing Doe No. 1 v. 

 
6 Page no longer contests that he was a public figure at the time of the 

alleged defamatory publications.  Opening Br. 26 & n.6 (noting that he “need not 
address” the Superior Court’s ruling that he was a public figure).  Nor could he—
as a foreign policy advisor to Trump’s presidential campaign who had given a 2-
hour interview to Bloomberg, he clearly qualified.  A–273-274. 



 

24 

Cahill, 884 A.2d 451, 463 (Del. 2005)); Liberman v. Gelstein, 80 N.Y.2d 429, 438 

(N.Y. 1992) (same).7  This is a “subjective” standard requiring “a high degree of… 

awareness of probable falsity.”  Harte-Hanks Commc’ns, Inc. v. Connaughton, 491 

U.S. 657, 688 (1989) (citation omitted). 

As the Superior Court recognized, Page had to plead that the individual 

person or persons responsible for the HuffPost Articles—i.e., the author or editor 

of these articles—acted with actual malice.  A–274-275.  Organizations cannot 

have institutional knowledge of falsity—actual malice must be “brought home to 

the persons . . . having responsibility for the [allegedly defamatory] publication.”  

Sullivan, 376 U.S. at 287.  Further, Page must plead facts that permit that 

conclusion.  Hughes, 897 A.2d at 168 (“A trial court is not . . . required to accept 

as true conclusory allegations ‘without specific supporting factual allegations.’”). 

On appeal, Page acknowledges that he failed to plead facts suggesting that 

any of the individual authors or editors of the HuffPost Articles “themselves acted 

with actual malice.”  Opening Br. 29.  He argues instead that he was excused from 

doing so, because he alleged that “Oath, as the publisher, is the ‘person responsible 

for the publication’” under Sullivan.  Id. at 27. 

 
7 The parties did not dispute choice of law for purposes of Oath’s motion to 

dismiss Page’s defamation claim.  A–269.  As the Superior Court correctly 
explained, the result is the same under either Delaware or New York law.  Id. 



 

25 

Page plainly misreads Sullivan.  There, the U.S. Supreme Court specifically 

rejected an argument that the New York Times, as an organization, “knew” that the 

challenged content was false because it contradicted prior articles “in the Times’ 

own files.”  Sullivan, 376 U.S. at 287.  It held that the “mere presence” of these 

articles did not “establish that the Times ‘knew’ the [challenged statement] was 

false, since the state of mind required for actual malice must be brought home to 

the persons in the . . . organization having responsibility for the publication.”  Id. 

(emphasis added). 

Following Sullivan, courts have repeatedly recognized that “where . . . the 

defendant is an institution rather than an individual, the question is whether the 

individual responsible for the statement’s publication acted with the requisite 

culpable state of mind.”  Holbrook v. Harman Auto., Inc., 58 F.3d 222, 225 (6th 

Cir. 1995) (citing Sullivan) (emphasis added).  See also, e.g., Dongguk Univ. v. 

Yale Univ., 734 F.3d 113, 123 (2d Cir. 2013) (“[T]he plaintiff must identify the 

individual responsible for publication of a statement, and it is that individual the 

plaintiff must prove acted with actual malice.” (citing Sullivan)); Mimms v. CVS 

Pharmacy, Inc., 889 F.3d 865, 868 (7th Cir. 2018) (“It is the state of mind of the 

speaker that is relevant.” (citing Sullivan)).  It is that individual who the plaintiff 

must allege (and ultimately prove) acted with actual malice. 



 

26 

Page complains that it is difficult for him to allege facts about the ten 

authors of the HuffPost Articles, Opening Br. 27–28, and promises that “[t]here 

will be more” evidence “at trial,” id. at 33, but that is not sufficient to survive a 

motion to dismiss.  To be sure, “[t]he burden of putting forward articulable facts of 

actual malice is a difficult one to meet, especially when discovery is not yet 

available.”  Arpaio v. Zucker, 414 F. Supp. 3d 84, 93 (D.D.C. 2019).  But “without 

that safeguard, the threat of lawsuits would chill our precious First Amendment 

rights to freely engage in political discourse.”  Id.  See also Ryan v. Brooks, 634 

F.2d 726, 733 (4th Cir. 1980) (recognizing that the actual malice standard is “a 

difficult one for libel plaintiffs to meet” and sometimes produces “harsh results,” 

but is needed to protect the “First Amendment right[] . . . to print information on 

matters of interest to the public”). 

Nor can Page satisfy this burden by pointing to other individuals who have 

no alleged responsibility for publishing the HuffPost Articles.  Opening Br. 31–33 

(discussing allegations against the author of the Yahoo Article and Yahoo’s former 

CEO).  Actual malice cannot be imputed from another employee, just as it cannot 

be imputed from the organization as a whole.  Holbrook, 58 F.3d at 225 (refusing 

to “impute” knowledge from “subordinates” of the individual responsible for the 

statement); Mimms, 889 F.3d at 868 (refusing to “imput[e] corporate knowledge to 

the speakers”).  Rather, the focus is solely on the state of mind of the individual 



 

27 

actually responsible for the publication, such as an author or editor.  See Palin v. 

New York Times Co., 940 F.3d 804, 810 (2d Cir. 2019) (“Because the Times 

identified Bennet as the author of the editorial, it was his state of mind that was 

relevant to the actual malice determination.”); Solano v. Playgirl, Inc., 292 F.3d 

1078, 1084 (9th Cir. 2002) (examining whether the defendant’s editors acted with 

actual malice). 

Page’s cases do not hold otherwise, as they do not address the question of 

actual malice at all.  Opening Br. 29 (citing Secord v. Cockburn, 747 F. Supp. 779 

(D.D.C. 1990); D.A.R.E. Am. v. Rolling Stone Mag., 101 F. Supp. 2d 1270 (C.D. 

Cal. 2000), aff'd sub nom. D.A.R.E. Am. v. Rolling Stone Mag., 270 F.3d 793 (9th 

Cir. 2001); Chaiken v. VV Pub. Corp., 119 F.3d 1018 (2d Cir. 1997).  Rather, they 

merely recognize that in addition to alleging (and ultimately proving) actual malice 

at the individual level, plaintiffs must also allege (and ultimately prove) that the 

conduct of that individual is attributable to the corporate defendant.  So, for 

example, even if an individual was adequately alleged to have acted with actual 

malice, the corporate defendant might still not be liable if the individual is not also 

alleged to have acted as an employee (rather than an independent contractor).  

Secord, 747 F. Supp. at 787 (holding that actual malice “cannot be imputed from 

one defendant to another absent an employer-employee relationship”); D.A.R.E., 

101 F. Supp. 2d at 1278 (“Because Glass [an individual] admits his fabrications, if 



 

28 

the Court determines he is an employee of Rolling Stone, his knowledge of 

falsehoods . . . will be imputed to Defendants.”); Chaiken, 119 F.3d at 1033–34 

(refusing to impute liability for actions of “independent contractor”).  None of 

Page’s cases excused the plaintiff from pleading and proving that the “person” who 

was “responsible for the publication” acted with actual malice, as is clearly 

required under Sullivan. 

Page has no other argument for actual malice, abandoning every argument 

he made below, all of which the Superior Court rejected.  For example, he 

previously argued that the Steele Dossier was “inherently improbable,” and 

therefore the authors of the HuffPost Articles plainly acted with knowledge of 

likely falsity.  Compare A–213, 225-28 with Opening Br. 31–33.  But as the 

Superior Court explained in rejecting this argument, A–275, Page himself admits 

that the Steele Dossier “contained potential leads to pursue,” A–42 (¶ 75), and that 

U.S. intelligence agencies took it seriously enough to surveil him for over a year, 

A–13 (¶ 11).  Page also argued below, but does not now argue, that the authors of 

the HuffPost Articles should have “investigat[ed] or fact-check[ed]” more 

thoroughly.  A–213 (citation omitted).  As the Superior Court correctly observed, it 

has been long established that “failure to investigate before publishing, even when 

a reasonably prudent person would have done so, is not sufficient to establish 

reckless disregard.”  A–275 (quoting Harte-Hanks, 491 U.S. at 688). 



 

29 

Because Page failed to allege that any individual person responsible for 

publication of the HuffPost Articles acted with actual malice, his defamation claim 

fails with respect to all ten HuffPost Articles.  The Superior Court’s decision on 

these articles can, and should, be affirmed on this basis alone.  This Court need not 

reach either of the Superior Court’s alternative grounds for the HuffPost Articles—

i.e., Section 230 for the seven contributor HuffPost Articles, see supra I, and truth 

for the three non-contributor HuffPost Articles, see infra III.  



 

30 

III. THE YAHOO ARTICLE IS TRUE, AS ARE THE THREE 
HUFFPOST ARTICLES NOT AUTHORED BY CONTRIBUTORS 

A. Questions presented. 

Whether the Superior Court correctly held that the Yahoo Article is true—

or, at a minimum, not materially false.  A–164-168, A–236-241, A–269-271. 

Whether the Superior Court correctly held that the three HuffPost Articles 

not authored by contributors are true—or, at a minimum, not materially false.   

A-176-178, A-249-251, A-276-278. 

B. Scope of review. 

Oath incorporates by reference the standard of review previously set forth in 

Section I.B, of this Argument. 

C. Merits of Argument. 

The Superior Court correctly held that both the Yahoo Article and the three 

non-contributor HuffPost Articles are true (or, at a minimum, not materially false). 

Although Page groups these four articles together in his brief, the Superior 

Court treated them differently in its opinion.  The Superior Court dismissed Page’s 

claim against the Yahoo Article because that article is true (or, at a minimum, not 

materially false), and also covered by the fair report privilege.  As to the three non-

contributor HuffPost Articles, the Superior Court found them true only as an 

alternative ground for dismissal:  As discussed above, the primary basis for 



 

31 

dismissing all ten HuffPost Articles was Page’s failure to adequately allege actual 

malice. 

To survive Oath’s motion to dismiss on the basis of truth, Page had to clear 

two hurdles.  First, he had to allege facts showing that the article is false.  Albright 

v. Harris, No. CV S18C-11-020 RFS, 2019 WL 6711549, at *1 (Del. Super. 

Dec. 9, 2019) (requiring defamation plaintiffs to plead “a false and defamatory 

communication”); Brian v. Richardson, 87 N.Y.2d 46, 51, (N.Y. 1995) (“[F]alsity 

is a sine qua non of a libel claim . . . .”).  Second, he had to allege facts showing 

that this falsity was “material.”  Pazuniak Law Office, LLC v. Pi-Net Int’l, Inc., No. 

CV N14C-12-259 EMD, 2016 WL 3742772, at *6 (Del. Super. July 7, 2016) 

(“Immaterial errors do not render a statement defamatory so long as the ‘gist’ or 

‘sting’ of the statement is true.”) (citing Gannett Co. v. Re, 496 A.2d 553, 557 

(Del. 1985)); see also Fulani v. New York Times Co., 260 A.D.2d 215, 216, 686 

N.Y.S.2d 703 (1st Dep’t 1999) (requiring the “‘gist’ or ‘sting’” of the statement to 

be false); Masson v. New Yorker Magazine, Inc., 501 U.S. 496, 516 (1991) (same). 

Page failed to clear either hurdle.  The arguments he raised below about the 

Yahoo Article lack merit, as two courts have now confirmed.  And the new 

arguments he raises on appeal about that article are waived and, in any event, no 

more persuasive.  As for the three non-contributor HuffPost Articles, Page 



 

32 

essentially gives up.  He now no longer claims that any statements in those three 

articles are false, much less materially false. 

1. Contrary to Page’s arguments below, two courts have correctly 
held that the Yahoo Article is true (or, at a minimum, not 
materially false). 

Two courts have now correctly held that Page failed to adequately plead 

falsity or material falsity.  Page has now twice argued that: (1) the Yahoo Article 

falsely stated, or implied, that he had actually met with Russian officials; and (2) 

that certain terms in the article—“intelligence report” and “well-placed Western 

Intelligence source”—were false.  Both the Superior Court, below, and the 

Southern District of New York, in Page’s prior case, properly rejected these 

arguments after considering the allegations in the complaint and the plain text of 

the Yahoo Article.  See In re Santa Fe Pac. Corp. S’holder Litig., 669 A.2d 59, 69 

(Del. 1995) (allowing consideration on a motion to dismiss of documents that are 

“integral to a plaintiff’s claim and incorporated in the complaint” such as “the 

relevant publication in libel cases”).  And Page now offers no meaningful response 

to any of these arguments. 

First, as both courts have held, the Yahoo Article “does not claim that 

Plaintiff actually met” with Russian officials.  A–270; Page I, 2018 WL 1406621 

at *3 (“The Article does not say that Plaintiff actually met with the two Russians 

. . . .”).  Indeed, the “substance and even headline of the Article express uncertainty 



 

33 

about the occurrence and substance of any such meetings.”  Page I, 2018 WL 

1406621 at *3.  See also A–80 (“That meeting, if confirmed, is viewed as 

especially problematic . . . .” (emphasis added)); id. (“At their alleged meeting . . . 

.” (emphasis added)). 

The Yahoo Article says only that “U.S. officials had received reports of 

such meetings.”  Page I, 2018 WL 1406621 at *3; A–270 (“[T]he article simply 

says that U.S. intelligence agencies were investigating reports . . . .”).  And Page 

concedes that this is true—that officials did receive reports that he had met with 

the Russians.  A–23, ¶ 34 (describing “reports submitted by Steele”); Opening Br. 

36 (admitting that the Steele Dossier was sent to the FBI); id. at 39 (admitting that 

the Steele Dossier was “transmitted . . . to Democratic leaders in Congress”).  See 

also Page I, 2018 WL 1406621 at *3 (“The Complaint also does not dispute that 

‘reports’ were received, and instead confirms their existence . . . .”). 

Second, the terms “intelligence report” and “well-placed Western 

Intelligence source” were not false.  Just like the Southern District of New York, 

the Superior Court correctly recognized that the term “intelligence report,” as used 

in the Yahoo Article, refers to reports that were received by intelligence agencies, 

not issued by them.  A–270 (holding that “intelligence report” did not refer to a 

report “from a governmental agency”); Page I, 2018 WL 1406621 at *3 (holding 

that “intelligence report” did not refer to “actual U.S. Government reports”).  As 



 

34 

the Superior Court explained, “[a]n intelligence report is simply a report of 

information potentially relevant to an investigation.”  A–270.  Page makes no 

serious attempt to challenge this reasoning on appeal.  See Opening Br. 12 (merely 

asserting that “Page was not the subject of an ‘intelligence report’”); id. at 41 

(same). 

The Superior Court’s ruling on the term “Western intelligence” source is 

also correct.  A–270.8  Below, Page argued that the article told readers that a 

“Western intelligence source” had confirmed the accuracy of the reports about 

Page.  See A–200-201 (arguing that “attributing the information to a ‘well-placed 

Western intelligence source” gave undue “credibility” to the Steele Dossier).  The 

Superior Court correctly rejected this argument, A–270, because the article says 

only that this “source” confirmed that “U.S. officials have . . . received intelligence 

reports,” not that the reports were accurate.  A–79-80.  See also id. at 80 (“That 

meeting, if confirmed, is viewed as especially problematic . . . .”) (emphasis 

added).  And it does not matter who confirmed that these reports were received, 

because Page admits that they were.  E.g., A–23, ¶ 34 (describing “reports 

submitted by Steele”).  On appeal, Page does not challenge this reasoning, and 

instead continues to simply assert that this source confirmed the accuracy of the 

reports.  See, e.g., Opening Br. 35–36, 39-40. 

 
8 Page did not raise this argument in the Southern District of New York. 



 

35 

The Superior Court also correctly held that even if some portion of the 

Yahoo Article were somehow literally false, such falsity would not be material.  It 

recognized that “the gist” of the Yahoo Article “is that the U.S. government was 

investigating possible meetings between Plaintiff and Russian officials.”  A–271.  

And “[w]hether that investigation was confirmed by a well-placed Western 

intelligence source or based on an intelligence report would make little difference 

in the mind of the average reader.”  Id.  On appeal, Page does not—and cannot—

explain why any inaccuracy in these terms would change the “gist” of the article 

and its impact on the average reader. 

2. Page’s new arguments on appeal are waived and lack merit 
anyway. 

Unable to refute the Superior Court’s reasoning, Page pivots to several new 

arguments on appeal.  As an initial matter, because he raised none of these 

arguments below, they are waived.  Cahall v. Thomas, 906 A.2d 24, 27 n.12 (Del. 

2006) (holding that if an “argument was not fairly presented to the trial court, it has 

been waived”).  Regardless, each new argument fails on the merits. 

First, Page’s new argument that Oath cannot be shielded by “qualifying 

words” such as “in my opinion” is irrelevant.  Opening Br. 37-38.  The Yahoo 

Article does not use the qualifier “in my opinion” to describe Page’s alleged 

meetings with the Russians.  In fact, it does the opposite—it specifically disclaims 

any opinion on this matter by describing the meetings as “alleged” and not 



 

36 

“confirmed.”  See also Page I, 2018 WL 1406621 at *3 (“The substance and even 

headline of the Article express uncertainty about the occurrence and substance of 

any such meetings.”).  Those qualifiers do indeed shield Oath from liability.  See, 

e.g., Orr v. Lynch, 60 A.D.2d 949, 950, 401 N.Y.S.2d 897, aff’d, 45 N.Y.2d 903, 

383 N.E.2d 562 (1978) (affirming dismissal of complaint where the allegedly 

defamatory statements “were qualified by” terms such as “‘told,’ ‘claims,’ 

‘alleges,’ ‘said,’ ‘asserted’” and “[n]o attempt was made to represent those 

quotations as . . . true facts”). 

Second, the Yahoo Article was not an actionable “republication” of Steele’s 

allegations against Page.  Opening Br. 37–38.  Merely reporting on the fact of a 

government investigation is not actionable as defamation.  See, e.g., Glob. Relief 

Found., Inc. v. New York Times Co., 390 F.3d 973, 987 (7th Cir. 2004) (“We reject 

[plaintiff’s] argument that these media defendants must be able to prove the truth 

of the government’s charges before reporting on the investigation itself.”); Streips 

v. LTV Corp., 216 A.D.2d 923, 924, 629 N.Y.S.2d 132, 132 (1995) (not 

defamatory to report that plaintiff was under investigation); Dangerfield v. WAVY 

Broad., LLC, 228 F. Supp. 3d 696 (E.D. Va. 2017) (report that plaintiff was 

“accused of rape” did not convey that plaintiff “was a rapist”).  If it were, the 

media could not report on ongoing investigations—they would have to wait until 

these investigations finished before reporting anything to the public.  Such a rule 



 

37 

would seriously interfere with the freedom of the press under the First Amendment 

and also conflict with the Fair Report Privilege.  See Section IV, infra. 

Neither of Page’s cases hold otherwise.  Id. (discussing Cianci v. New Times 

Pub. Co., 639 F.2d 54 (2d Cir. 1980) and Olinger v. American Savings and Loan 

Assoc., 409 F.2d 142, 144 (D.C. Cir. 1969)).  The first held that a report on the 

plaintiff’s criminal charges was defamatory, but only because it conveyed that the 

plaintiff was “in fact a rapist and an obstructor of justice” and “not simply a person 

who had been accused of being such.”  Cianci, 639 F.2d at 60 (emphases added).  

See also id. (reasoning that the article made “direct statement[s] of fact” about the 

plaintiff, “not just the repetition of a statement by another”).  And the second did 

not involve reporting on a government investigation, but rather republication of an 

informal accusation by the plaintiff’s ex-wife.  Olinger, 409 F.2d at 144. 

Lastly, Page claims that even if the Yahoo Article is literally true, it 

“connotes a ‘false gist,’” Opening Br. 36, that Page was subject to an “an ongoing 

and serious federal investigation,” id. at 36, 38, 39, 42–43.  Page’s new argument 

fails on multiple levels.  As an initial matter, it has no basis in law.  Page 

complains that certain words in the Yahoo Article portrayed the investigation as 

too “serious,” but courts “will not make editorial judgments about specific word 

choice in order to portray a plaintiff in the best possible light.”  Janklow v. 

Newsweek, Inc., 788 F.2d 1300, 1305 (8th Cir. 1986).  See also Read v. News-J., 



 

38 

474 A.2d at 120 (“An action for defamation cannot be premised solely on 

defendant’s style or utilization of vivid words . . . .”). 

No case holds that literally true statements can nevertheless have an 

actionable “false gist.”  Page’s lead case, Masson, actually holds the opposite—

that literally false statements are substantially true, and therefore not actionable, if 

the “gist” is justified.  501 U.S. at 517.  In other words, Masson provides additional 

breathing room to the press by protecting “[m]inor inaccuracies.”  Id.  By invoking 

Masson to expand defamation liability to statements that are literally true, Page 

turns it on its head. 

Page’s other authorities are equally inapposite, as they do not speak to the 

question of falsity at all.  Opening Br. 37, 42 (citing Cahill, 884 A.2d at 463), 

Martin v. Widener Univ. Sch. of L., No. CIV. A. 91C-03-255, 1992 WL 153540, at 

*18 (Del. Super. June 4, 1992); and Spence v. Funk, 396 A.2d 967, 972 (Del. 

1978)).  Each addressed whether a statement was defamatory in character, not 

whether the statement was false.  As explained in Cahill, these are separate and 

distinct elements of Page’s claim: 

Under Delaware law, a public figure defamation plaintiff in a libel 
case must plead and ultimately prove that: . . . 4) a third party would 
understand the character of the communication as defamatory.  In 
addition, the public figure defamation plaintiff must plead and prove 
that 5) the statement is false . . . . 



 

39 

884 A.2d at 463 (emphases added).  So, for example, when Spence explained that a 

statement should be judged “by the effect it produce[s] on the mind,” it was 

referring to whether the character of that statement would cause the plaintiff “to be 

ridiculed and scorned by his community.”  Spence, 396 A.2d at 973.  The same is 

true for Martin.  1992 WL 15340, at *18 (addressing whether a statement “conveys 

a degrading imputation” and subjects the plaintiff to “contempt or ridicule”).  None 

of Page’s cases excuse him from proving the fundamental element of falsity.  

Barker v. Huang, 610 A.2d 1341, 1350 (Del. 1992) (“[T]ruth is an absolute 

defense to a defamation action.”); Stepanov v. Dow Jones & Co., 120 A.D.3d 28, 

34, 987 N.Y.S.2d 37 (2014) (“Because the falsity of the statement is an element of 

the defamation claim, the statement’s truth or substantial truth is an absolute 

defense.”). 

Second, and in any event, the federal investigation into Page was both 

“ongoing” and “serious,” the gist that Page now claims is false.  This is confirmed 

by statements in the Yahoo Article that Page does not dispute anywhere in his 

complaint.  A–77 (stating that Page’s alleged meetings were being “actively 

monitored and investigated”); id. (quoting a “senior U.S. law enforcement official” 

who said Page’s contacts were “on our radar screen” and “being looked at”).  And 

it is also confirmed by Page’s own pleadings in his case against the federal 

government, where he admits that the FBI “opened a counterintelligence 



 

40 

investigation named Operation Crossfire Hurricane,” which specifically “targeted” 

him, on “July 31, 2016.”  Page v. Comey, 1:20-cv-03450, Dkt. 1 (D.D.C. Nov. 27, 

2020) at ¶ 5.  Indeed, by the time the Yahoo Article was published almost two 

months later on September 23, 2016, the CIA and DOJ were also involved.  Id. ¶ 9 

(“On August 17, 2016, . . . the Central Intelligence Agency provided information 

regarding Dr. Page to members of the Crossfire Hurricane team.”); ¶ 61 (“In 

August 2016, then-Associate Attorney General Bruce Ohr . . . briefed Steele’s 

accusations regarding Dr. Page to [the FBI].”).9  U.S. intelligence agencies 

ultimately surveilled Page under a FISA warrant for over a year.  A–13, ¶ 11.  

Even if Page’s “false gist” theory were viable, the gist here was not false. 

Page’s real gripe seems to be that the investigation shouldn’t have been 

serious, but that is an issue to be resolved in his case against the federal 

government.  Page has no claim against Oath for accurately reporting on the fact 

that this investigation occurred, “an issue of immense political concern.”  A–281. 

 
9 As explained in the Inspector General’s report, which Page cites liberally in his 
complaint, the FBI opened an “individual case[]” into Page “under the Crossfire 
Hurricane Umbrella” on July 31, 2016.  OFFICE OF THE INSPECTOR GENERAL, U.S. 
DEP’T OF JUSTICE, REVIEW OF FOUR FISA APPLICATIONS AND OTHER ASPECTS OF 

THE FBI’S CROSSFIRE HURRICANE INVESTIGATION 106, 114, 364 (rev. Dec. 20, 
2019), https://www.justice.gov/storage/120919-examination.pdf.  Indeed, the FBI’s 
New York Field Office had actually begun investigating Page’s contacts with 
“suspected Russian intelligence officers” on April 4, 2016.  Id. 



 

41 

3. The remaining three HuffPost Articles are true. 

Finally, the Superior Court correctly held in the alternative that Page failed 

to state a claim with respect to the three non-contributor HuffPost Articles—i.e., 

the HuffPost original content—because they are true.  A–276-277.  Even if Page 

adequately alleged actual malice, contra Section II, supra, this alternative holding 

is an independent ground to affirm the dismissal with respect to the three non-

contributor HuffPost Articles.  Page quibbled below with the truth of specific 

statements in these articles, but the Superior Court correctly rejected each of these 

arguments, A–276-277, and Page does not raise them on appeal, see generally 

Opening Br.  These arguments are now waived.  Murphy v. State, 632 A.2d 1150 

(Del. 1993) (“The failure to raise a legal issue in the text of the opening brief 

generally constitutes a waiver of that claim on appeal.”) (citation omitted). 

Page’s only argument on appeal is that if the Yahoo Article is materially 

false, these three HuffPost Articles must be as well.  See Opening Br. 35 (“[T]he 

Superior Court incorrectly held that the [Yahoo] Article is ‘true or substantially 

true,’ thus also protecting the other articles that refer to it.”).  But the Yahoo 

Article is not materially false, see Section III, so Page’s argument with respect to 

these other three articles fails as well.  It is also worth noting that with respect to 

two of these articles, the statements with which Page has taken issue are wholly 

distinct from those in the Yahoo Article:  One noted that Page was “so far refusing 



 

42 

to cooperate” with the Congressional investigation, A–32, ¶ 54 (quoting Ex. 5), 

and the other that President Trump “denounc[ed] his ties” to Page, A–35, ¶ 59 

(quoting Ex. 9).  As already noted, the Superior Court correctly rejected Page’s 

arguments that these statements were materially false and Page has now waived 

them by not raising them on appeal.  



 

43 

IV. THE FAIR REPORTING PRIVILEGE APPLIES 

A. Questions presented. 

Whether the Superior Court correctly held that the Yahoo Article was 

protected under the fair reporting privilege.  A–168-169, A–241, A–271-272. 

B. Scope of review. 

Oath incorporates by reference the standard of review set forth in Section 

I.B, of this Argument. 

C. Merits of Argument. 

The Yahoo Article is also protected by the “fair report” privilege, which 

immunizes “fair and accurate” reports of “governmental” or “official” proceedings.  

Read v. News-J., 474 A.2d at 120; N.Y. Civ. Rights Law § 74 (protecting “fair and 

true report[s]” of “official proceeding[s]”).  As the Superior Court correctly found, 

Oath’s reporting was “fair and accurate” for the same reasons it is true (or 

substantially true).  A–275.  And the federal investigation into Page’s contacts with 

Russian officials was a “governmental” or “official” proceeding that qualified for 

the fair report privilege, as both the Superior Court and a federal court in Florida 

have now confirmed.  A–271-72; Gubarev v. BuzzFeed, Inc., 340 F. Supp. 3d 

1304, 1317 (S.D. Fla. 2018), appeal dismissed, No. 19-10837-JJ, 2019 WL 

4184055 (11th Cir. Apr. 24, 2019). 



 

44 

Page does not dispute that the federal investigation was a proceeding 

covered by the fair report privilege.  Indeed, he admitted below that “governmental 

acts of executive officials” qualify as “official proceeding[s],” A–204, and the 

investigation here was undisputedly conducted by “U.S. intelligence officials” in 

the executive branch, A–76.  Instead, Page now claims that this investigation was 

not yet underway at the time the Yahoo Article was published.  Opening Br. 44–

45.  But as explained above, that claim is spurious—the investigation into Page 

was well underway, as confirmed by undisputed statements in the article and 

Page’s admissions in his case against the federal government.  See Section III, 

supra. 

Page also asserts that the fair report privilege does not apply because he 

alleged that the author of the Yahoo Article acted with actual malice.  Opening Br. 

13 n.4, 45.  This is another misstatement of the law—the fair report privilege 

applies to accurate reporting of judicial (and other governmental) proceedings 

“notwithstanding allegations of malice or ill will.”  Read v. News-J. Co., 474 A.2d 

at 120 (emphasis added).  See also id. (“The accurate reporting of judicial 

proceedings results in complete immunity rendering the motive of a publisher 

irrelevant.”); Orr, 60 A.D.2d at 950, 401 N.Y.S.2d at 897 (“Further, in reporting a 

newsworthy event, the belief or doubt of the reporter is not important since he is 



 

45 

reporting the news event, not assuming responsibility for the veracity of the quoted 

remark.”).10  

 
10 Page is incorrect that the Superior Court “implied” that he adequately 

pleaded “actual malice” with respect to the author of the Yahoo Article.  Opening 
Br. 26–27.  Because the Yahoo Article is literally true, see Section III, infra, Oath 
did not need to raise this issue at the motion to dismiss stage, and the Superior 
Court therefore did not address it. 



 

46 

CONCLUSION 

For the reasons explained above, the decision of the Superior Court should 

be affirmed. 

 

 

 
OF COUNSEL: 
 
Elbert Lin  
David M. Parker  
Hunton Andrews Kurth LLP 
951 E. Byrd Street 
Richmond, VA 23219 
804-788-8200 
elin@HuntonAK.com 
dparker@HuntonAK.com 
 
Jonathan D. Reichman 
Jennifer L. Bloom 
Hunton Andrews Kurth LLP 
200 Park Avenue 
New York, NY 10166 
212-309-1000 
jreichman@HuntonAK.com 
jbloom@HuntonAK.com 
 
Dated:  June 4, 2021 

POTTER ANDERSON & CORROON LLP 
 
By:   /s/ Jonathan A. Choa  

T. Brad Davey (#5094) 
Jonathan A. Choa (#5319) 
Hercules Plaza 
P.O. Box 951 
Wilmington, DE  19899 
(302) 984-6000 
bdavey@potteranderson.com 
jchoa@potteranderson.com 

 
Attorneys for Defendant Below/Appellee 
Oath Inc. 



 

 

CERTIFICATE OF SERVICE 

I hereby certify that on June 4, 2021 a copy of the within document was 

served electronically by File and ServeXpress on the following attorneys: 

Sean J. Bellew, Esquire 
BELLEW LLC  
2961 Centerville Rd., Suite 302  
Wilmington, DE 19808  

 

Attorney for Plaintiff Below/Appellant 

/s/ Jonathan A. Choa    
 

 


